Tips, ervaringen & aanraders #4

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Let je dan ook nog op zoiets als de cito uitslagen ed?

Nee absoluut niet. Die is ook zo afhankelijk van de wijk en van de populatie in een klas. Op mijn oude school hadden we twee jaar een mega goede score en toen een jaar behoorlijk slecht. Gewoon doordat die klas toevallig veel meer zwakke leerlingen had. Cito is maar een momentopname en bovendien is de eindcito niet leidend in het schooladvies

1 like

Wat zijn jullie per maand kwijt aan boodschappen/ huishoudgeld met kinderen?

Wij hebben 2 kinderen en komen ongeveer op 500 euro aan boodschappen en nog 100/150 aan overige huishoudelijke uitgaven ( spullen voor de dieren, drogisterij producten etc)

Ik vraag mij af of dit normaal is of dat dit ook minder kan.

Je zou ook nog eens naar de rapporten met beoordeling door de onderwijsinspectie kunnen kijken. Zie de link hieronder

Overigens wel even een kanttekening over die citoresultaten. Het klopt dat die los niet veel zeggen, maar de inspectie kijkt wel naar of de resultaten overeenkomen met wat er op grond van de leerlingpopulatie verwacht kan worden.

3 likes

Er zit een zeepsmaak aan het siliconen servies
 krijg ik dat er nog uit?

Ik heb het 1 of 2x uitgekookt met azijn en daarna nog een keer zonder. Toen was het al stukken minder. We doen het nu niet meer in de vaatwasser, maar wassen het met heet water en soms een klein beetje zeep. En inmiddels is de zeepsmaak helemaal verdwenen.

Al het eten wat in de bakjes met zeepsmaak zat ging óók naar zeep smaken, echt smerig. Maar is weer goedgekomen dus!

@tijgerlelie ik vind het al wel netjes, hoor! Nibud heeft minimale bedragen voor voeding per dag berekend en wat tips erbij: linkje. Ik denk dat jullie daar al heel dichtbij zitten.

Wij geven ca 150 per week uit aan boodschappen voor 2 volwassenen en een dreumes. We doen dan niet heel zuinig. Luiers, babyvoeding en douche/verzorgingsproducten zitten daar niet bij in.

2 likes

Hoe ben je daar achter gekomen? Ik heb zo geen zin om er aan te likken. :joy:

2 likes

Oh thanks! Ga ik daar morgen mee beginnen. Fijn dat ik ze niet hoef weg te gooien haha.

@Printemps nou ze at haar bami niet op en toen wilde ik het zelf opeten en gadver het smaakt echt naar zeepsop :expressionless:

Haha ik moet lachen maar ik ga morgen sowieso voorproeven! Bedankt!

1 like

Haha het smaakt echt naar zeep, arm kind
 :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand de hemnes (of nieuwe vergelijkbaar Idanas) als commode? Bevalt dat, lijkt wel de hack te zijn, en hebben jullie dan ook een vergroter voor het verschonen/aankleden dat de baby niet schuin hoeft te liggen? Zo ja welke

Ja wij gebruiken deze, bevalt goed. We hebben geen vergroter. We verschonen hem van de zijkant, zijn we helemaal aan gewend. Ik vind het helemaal lastig als hij recht voor me ligt. De enige die het wat lastig vindt is z’n oma haha

1 like

Hier ook hemnes en vind hem fantastisch, wij verschonen ook schuin, en lekker veel ruimte voor bijv luiermandje etc. Hebben bebejou kussen, extra groot en dat past allemaal prima

1 like

Eh schuin
 van de zijkant dus :slight_smile:

2 likes

Wij hebben hem ook, hij is echt perfect!
Ik snap niet wat je bedoelt met vergroten, wij staan er aan de lange kant langs en dat is prima
Kind ligt gewoon op een normaal kussen

Foto:

En op die lege plek ligt nu het verschoonkussen, en dan kun je zo een laatje opentrekken om iets te pakken

4 likes

Ik bedoel zoiets Bopita Charlotte Bladvergroter Wit | Babypark

Maar als jullie het allemaal schuin of van de zijkant doen is dat dus niet nodig

Niet noodzakelijk, het is volgens mij net wat je gewend bent. M’n moeder legt het liefste een aankleedkussen op de keukentafel en gaat ervoor staan.
Heb ook weleens gelezen dat het wel beter is voor je bekkenbodem als je er recht voor staat, omdat je dan recht staat en niet gedraaid.
Het is maar net wat je handig en fijn vindt.

1 like

Wij verschonen met de voetjes naar ons toe, ik zou het geeneens schuin kunnen haha. Vind het zelf wat intuĂŻtiever op die manier ofzo, vind het logischer. Wij hebben een bladvergroter waardoor hij aan de achterkant dieper wordt met een rand erom, dan heb je gewoon 1 heel groot oppervlakte op dezelfde hoogte (al komt er nog een aankleedkussen op). Ideaal, heeeel veel ruimte om vanalles op kwijt te kunnen en rommeltjes etc. Gewoon doen wat jou het meest logisch/handig lijkt. Als dat met de voetjes naar je toe is, dan gewoon aanschaffen. Als dat niet is, dan niet. Jij moet je kindje daar verschonen vooral (en je partner) dus doe vooral wat jullie handig lijkt!

Hier in DK doet echt iedereen met voetjes naar je toe trouwens, dus het is ook nog eens cultureel bepaald.

Het is inderdaad zo dat het meer arbo verantwoord is om het met de voetjes naar je toe te doen @Pippa , op kinderopvang mogen ze ook niet anders.

1 like

Ah dat wist ik niet. Het is ook maar net wat je gewend bent. Vanwege lichte voorkeurshouding weleens geprobeerd andersom te verschonen, maar dat ging ook hopeloos!

1 like

Haha ja kan ik me helemaal voorstellen. Ik zou ook niet weten hoe het anders te doen dan met voetjes naar me toe. Überhaupt hoe ik zou moeten staan in welke hoek etc als het kind dwars voor je ligt, krijg er direct een error van. Is echt net wat je gewend bent idd

1 like