Jep, doe dan ook maar gelijk zwemles. Blijkbaar zijn de wachtrijen daar nu ookal minimaal 1 jaar (in deze regio dan en dat is geen randstad).
Dat is ook een goede! Ik woon ook niet in de randstad maar volgens mij maakt dat niet meer uit.
Ik ben bang dat corona er ook mee te maken heeft omdat toen veel zwemlessen geannuleerd werden voor langere periode.
Wij hebben een paar modellen voedingsBHs met en zonder beugel op voorraad (op de webshop kan je kijken welke, als er levertijd 1-3 werkdagen staat is het op voorraad in de winkel in Rotterdam, en in Utrecht is het in grote lijnen vergelijkbaar). Daarnaast bieden we de service dat alle BHs die bij ons in de winkel zijn gekocht voor een vergoeding van 29,95 omgebouwd kunnen worden tot een voedingsBH.
Mijn dochter heeft niet gewend en gaat maandag ook starten. Wij mogen woensdag alvast even kennismaken met de juf en zij kan dan het lokaal zien. Dus dat is wel prettig.
Ik denk er nu aan om een “knuffelknop” op haar handje te tekenen en op de mijne. Gewoon een klein hartje. En als ze me dan mist en een knuffel nodig heeft kan ze er op drukken. En dan bij ophalen vragen “heb je mijn knuffels gekregen?”, zodat ik laat weten dat ik aan haar heb gedacht.
Hoop dat dat voor haar gaat werken.
Verder weinig tips haha
Dankjewel voor je antwoord. Ik denk dat we idd moeten beginnen met het inslapen in haar eigen bedje. Dat deed ze voorheen ook super goed.
We hebben ook geprobeerd te wiegen, maar zodra we ook maar een kleine beweging richting haar bed maken, gaat ze huilen.
We willen haar uiteindelijk ook op haar eigen kamer laten slapen, zal ik deze stap nu in 1x maken of eerst in eigen bed en dan pas in eigen kamer? Misschien is dat twee keer strijd? Maar gelijk zo’n grote stap is nog enger voor haar … Pff wat is het moeilijk! Haha
Ps. Ik snap ook dat je kiest voor zoveel mogelijk slaap haha!
Wij hebben afgelopen tijd ook heel veel problemen gehad met slapen. Krijsen, verlatingsangst, hoofdbonken tegen de ledikant aan, en ze werd elke dag krijsend wakker tussen 04:30 en 05:30 en wilde niet meer slapen. We hebben van alles geprobeerd: even laten huilen en dan gerust stellen, er naast zitten, eruit halen en dan kijken of ze tegen ons aan in slaap viel in de stoel, een paar keer bij ons in bed gelegd als echt niets meer werkte. Ik heb zelf een keer op de grond geslapen naast haar ledikant toen niks werkte. Nachtlampje, knuffel met white noise… Wat een ellende.
Ik ben vorige week begonnen door de deur op een kier te zetten en in de deuropening te gaan zitten tot ze sliep. Zodat ze me eerst helemaal zag, dan alleen nog een been…En zo elke keer wat verder weg.In de gang zitten, dan naar mn eigen slaapkamer die ernaast is, en even laten weten dat ik er wel was als ze ging mopperen. Inmiddels kan ik gewoon naar beneden, en dan soms nog even terug om haar gerust te stellen als ze haar knuffels en speen uit bed gooit.Inmiddels slaapt ze een stuk rustiger en sinds 3 dagen door tot 06:30 en lijkt het erop dat deze lastige fase erop zit.
Helaas is het nog wel zo dat alleen ik haar naar bed mag brengen. Als ik thuis moet werken tot 20 uur wil ze echt niet slapen als haar vader haar naar bed brengt en is het nog steeds krijsen en drama. Hopelijk gaat die fase ook weer voorbij.
Hier in de gemeente kun je pas inschrijven in het kalenderjaar dat ze 3 worden. En dan moet het voor april of mei van dat jaar. Dus wel even iets om uit te zoeken hoe dat voor jullie gemeente zit.
Wat fijn om te lezen en heel herkenbaar! @Pythagoras Dit is ook hoe wij de verlatingsangst konden afbouwen, laten huilen werkt hier averechts en vind ik erg stressvol. Wij zijn begonnen met naast het ledikant zitten en toen met de deur op een kier in de gang gaan zitten. Nu is het voldoende om alleen de deur op een kier te zetten, inmiddels kunnen we ook gewoon boven rommelen of zelfs naar beneden. Alleen midden in de nacht vind ik het lastiger, dan heb ik vaak geen puf voor het in slaap krijgen en dan neem ik hem nog wel eens mee naar ons bed haha. Veel succes!
Super fijn al deze ervaringen! & @Velvetbetty Ik ga het dan ook op deze manier proberen aan te pakken. Haar ledikant staat nu nog op onze kamer, zal ik deze gelijk in haar eigen kamer zetten? Zodat we in 1x klaar zijn?
Vooral doen waar je je goed bij voelt hoor! Maar mocht je dat willen dan is dit het perfecte moment. Heel veel succes en schrijf vooral van je af, indien nodig!
wat een lief idee!!!
Lief, dankjewel!
Heeft hij jullie kind wel erkend? Staat hij op de geboorteakte (evt later vermeld)?
Als hij jullie kind heeft erkend en dus de juridisch vader is, heeft hij een onderhoudsplicht. Voor alimentatie is niet relevant of hij ook het gezag heeft.
Ik opperde dit vanmorgen ook en kreeg toen een “maar op je hand tekenen is ondeugend mama”
Ik raad zeker aan om contact op te zoeken met een advocaat. Die kan je ook ondersteunen in de omgangskwestie! Het hoeft geen rechtszaak te worden, maar het is belangrijk dat je je goed laat adviseren.
Niet per se relevant voor deze situatie, maar er hoeft geen juridisch ouderschap te zijn voor de onderhoudsplicht, de verwekker van een kind heeft op basis daarvan een onderhoudsplicht (indien er geen juridische andere ouder is dan de moeder).
Staat in art 1:394 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik heb geen advies, behalve dat het klinkt alsof je maar beter zoveel mogelijk goed kan vastleggen met hulp van een advocaat zoals hierboven al gezegd is. Dat soort experts kunnen een hoop onzekerheid wegnemen en moeilijke beslissingen helpen te maken, zodat het op de lange termijn goed geregeld is en niet voor MH gewoon maar klaar en afgesloten is.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: Heel veel sterkte voor jou, het klinkt als een heftige en moeilijke tijd!
Ik zie dat het hier ook 3 jaar is.
Wij gaan morgen naar het Nijntje-museum in Utrecht en willen daarna bij droog weer eigenlijk ergens nog wat drinken / eten. Heeft iemand aanraders met een kind van 2? Als ze ergens wat kan spelen is het prima.