Tips, ervaringen & aanraders #4

Ligt er een beetje aan hoe groot ze is, wij zijn 2 weken terug voor het eerst geweest met onze tweejarige en zij vond het superleuk. Maar als ze iets kleiner was mocht ze in best wel veel dingen niet erin… En ik weet niet hoelang jullie zijn maar als volwassene zit je dus echt dubbelgevouwen ik al die dingen waar je haar moet begeleiden :sweat_smile:

1 like

Toen T 1 werd heb ik bananenbootjes gemaakt. Toen hij 2 werd Nijntjes van rozijnen. Idd dus iets van fruit Ofzo. Wat alle kindjes mogen (over het algemeen) en op gaat.
Nu E 1 wordt mag ze ook trakteren. Ja misschien wel meer voor het fotoboek later dan voor haar nu :sweat_smile::see_no_evil:
Maar ik vind het gewoon geweldig te mogen knutselen voor dit soort dingen hahaha

Voorbeeld bootje:

Voorbeeld Nijntjes

11 likes

Hoe groot is jullie 2 jarige :see_no_evil:? De onze is 94cm haha

2 likes

Wowww ik wist niet dat kleine kiddos al in best wel wat attracties (de Efteling) mochten.
De pirañha vond ze toch wel het leukste, want zeiknat hahaha.

11 likes

94 cm zonder schoenen! Was net genoeg :grimacing:

1 like

Ik ga het zeker niet doen bij onze opvang (hij merkt er niks van, ik vind het niet leuk om te doen en in dit soort dingen gewoon lui). Wel wat lekkers voor de leidsters!

Ja. Wij hebben het wel gedaan. Als je dat doet maken ze namelijk een heel ding van de verjaardag met alle kindjes die gaan zingen en een papieren hoed op. Dat leek me wel grappig. Volgens mij vond O. het ook leuk te zien aan de foto’s. Maar wel pas nadat hij die hoed van zijn hoofd had getrokken :joy:

1 like

Wij hebben taart meegegeven voor de leidsters. Trakteren leek me niet nodig aangezien ze er zelf niks van begreep, ze kreeg een hoed en er werd gezongen m en keek erg blij op de foto’s.
Bij dr 2e verjaardag snapte ze trakteren want dat zag ze bij andere kinderen en sindsdien doet ze dat, wel altijd gewoon eten want knutselen vind ik niet leuk.

Ik ga een gewone rugtas gebruiken die ik nog heb liggen en ga met verschillende etuis/toilettasjes werken voor de diverse benodigdheden. Als dan blijkt dat het niet werkt kan ik altijd nog een luiertas kopen maar vind t ergens ook wel onzin als ik nog goede rugtassen heb liggen.

3 likes

Hierboven ook al gezegd, maar ik dacht van tevoren dat een luiertas echt overrated was en dat bleek achteraf ook zo te zijn voor mij. Ik had er wel een gekocht van een 10tje bij de kruidvat, maar op een gegeven moment gooide ik alles gewoon in een tasje onderin de buggy. Heb het echt niet vaak gebruikt, en vind het echt een item om er maar weer geld aan te verdienen van nieuwe ouders.

Geen idee of je er iets aan hebt maar wel iets om mee te nemen wellicht haha.

8 likes

Wij hebben wel een traktatie gemaakt, maar net als @Fishing een gedecoreerde banaan. Die eten ze dezelfde dag nog op bij de opvang en bleef dus ook niks van over, dat vond ik prima. Het ‘feestje’ vond E wel super leuk aan de foto’s te zien dus blij dat we het gedaan hebben

2 likes

Mmm even goed checken dan idd wat de minimale lengte is, want een dag lang gezeur en gedrein omdat ze bijna nergens in mag is niet mijn idee van een dagje weg😜

1 like

Ik ben opzoek naar voedingsbh’s (online) waarbij je, als je t cup gedeelte losmaakt, er nog een randje op je borst blijft,. Dus niet dat je hele tet gelijk bloot ligt. Vaag uitgelegd maar hoop dat iemand me zo begrijpt :sweat_smile:. Op online foto’s zie ik dat niet goed.

Weet iemand hoe het zit met schilderen tijdens de zwangerschap? Lees weer zulke tegenstrijdige dingen online. Willen binnenkort met de babykamer beginnen en daar gaan we een muur schilderen. Het is niet per se noodzakelijk dat ik help, maar ik vind het ook gewoon leuk.

Ik heb met 31 weken afgelopen dinsdag ook geschilderd. Als je goed ventileert is het volgens mij prima

1 like

Ik had bij zijn eerste verjaardag gewoon een zak volkoren soepstengels meegegeven :see_no_evil: en wat voor de leidsters. Ik dacht kies iets wat hij lekker vindt haha.

3 likes

Boob design heeft dat ook. Soort bivakmuts voor je borsten lijkt het op als je de bh open hebt gedaan :sweat_smile:

2 likes

Je mag gewoon schilderen.

1 like

Een binnenmuur schilderen is ook vaak op waterbasis.
Op terpentinebasis zou ik wel wat meer mee opletten. Of spuitbussen(buiten) Dat is wat vluchtiger.

Prima Donna heeft er eentje, de twist!

1 like