Tips, ervaringen & aanraders #4

Thanks voor de antwoorden! Ze draagt overdag idd kleding die comfortabel en zacht is haha

1 like

Wij hebben die van hershel! Die kan ik echt aanraden. Hele goede kwaliteit. Ze hebben er ook een rugtas van die mij heel fijn lijkt. Ze verkopen ze bij de prenatal dus dan kan je ze ook in het echt even bekijken.

4 likes

Hier slaapt ze (bijna 6 maanden) s nachts gewoon in haar romper van overdag. En overdag heeft ze alleen die romper aan met een broekje. Lekker makkelijk (wel hele mooie rompers ;)).

1 like

Wat voor bordjes/kommetjes blijven nou echt goed plakken op het Stokke Tripp Trapp blad? Ons kind is echt wild en gooit zo z’n bordje de kamer door, dus ik wil zo’n plakding. Maar geen idee hoe/wat nou een beetje fijn is.

1 like

Met 9 maanden nog geen pyjamas. Ze draagt enkel comfortabele kleding dus zie de meerwaarde niet echt. Sochtends krijgt ze wat nieuws aan.

1 like

Mika mode ofzoiets op Instagram. Heb ik toen voor 10 euro een hoes besteld. Hadden de newborn set geleend dus hoes eromheen om netjes terug af te leveren.

Edit: mikamoon_kindermode

Kosten 12.50 inmiddels per hoes en kan uit allerlei printjes kiezen

1 like

Hier (J is 8 maanden)wordt ook gewoon geslapen in de overdag kleren, wel vaak de broek uit, ik denk zelf dat als hij echt gaat kruipen en ranzig wordt ik wel aan de pyjama’s ga. Tot die tijd beperk ik het gestoei met mouwen en knoopjes graag zoveel mogelijk, hup voor lui-ouderschap :slight_smile:

2 likes

Ja joh duurde ook heel lang hier hoor. Eigenlijk sinds ze is gaan kruipen ofzo of toen het kouder werd in de winter, vestje slaapt niet echt lekker.

4 likes

Ik heb geen luiertas omdat ik de meerwaarde ervan niet zeg. Wij hebben een verschoonmatje en luieretui en die zit in de kinderwagen. Lijkt een beetje hierop: https://www.zalando.nl/laessig-changing-pouch-luiertas-l6251h015-j11.html

1 like

Ik heb er een van https://www.ditishoudt.nl/!

1 like

Oooh leuk shopje! tenminste ook een beetje betaalbaar zo te zien.
Sommige stofjes zie je overal terug, maar meestal vragen ze er het dubbele voor.

Klopt, ik zag die hoezen echt voor veeeel meer geld te koop vaak. Dit is nog een fatsoenlijke prijs voor een zelfgemaakte hoes. Wij hebben m veel gebruikt, goeie ervaringen met dat winkeltje.

1 like

Ohja heel leuk! En ook nog eens dicht bij mij in de buurt

Oh met teddy stof :sob: leuk

1 like

Ja maar die blauwe hoes doet nu al iedere dag pijn aan mn ogen :joy: dus daar moet echt even iets leuks over.

Ja same hier! K kleed haar savonds om dus dan ligt ze in een frisse romper etc in haar slaapzak en dat heeft ze dan de volgende dag ook aan. Maar idd alleen comfortabele broekjes en truitjes, geen kanten jurk waar ze in slaapt :sweat_smile:

3 likes

Hier gaat het ook prima! K. heeft nu echt een speelhoek op haar kamer, op haar kamer in ons vorige huis stond ook ene poppenbedje en zo’n commodeding van babyborn van mij van vroeger + wat auto’tjes en boekjes en ze is nooit uit bed gekomen om op haar kamer te spelen.

Vorige week is ze trouwens wel in ons nieuwe huis uit bed gekomen, is ze stiekem in het kantoor (dat hebben we nu als woonkamer ingericht tot de verbouwing af is) gaan spelen. Wij waren in de tuin en vanaf daar heb je geen zicht op het kantoor en ze heeft het zo stilletjes gedaan dat de babyfoon niet aansloeg. Op een gegeven moment stond ze in de tuin, schrok me kapot joh. “Mama, helpen”. Moest ik mee want ze kreeg een doosje niet open :joy: om half 10 's avonds. Nu dus maar het traphekje consequent dicht, alleen ze krijgt ook de kamer van haar zusje open en heb haar laatst ook al aangetroffen bij haar zusje in bed 's avonds laat :sweat_smile: maar dat zijn denk ik eerder de streken van een 2-jarige die net is verhuisd. Als ze in de ochtend of nacht wakker is, komt ze haar bed pas uit als wij haar kamer inlopen en geen seconde eerder. Zelfs niet als wij vanaf onze kamer roepen dat ze naar ons toe mag komen.

6 likes

Ik zou heel graag zo’n leuke ballenbak op L. haar kamer willen voor haar verjaardag. Ze is er helemaal gek op, kijkt zowel op Youtube filmpjes van poezen en hondjes in een ballenbak, en speelt er graag in op het KDV. :joy: Maar ja gezien ze nog zo slecht slaapt en ook nog in een ledikant durf ik dat niet aan.
Vanochtend stond ze weer om 05:00 in de ledikant te huilen “NEEEDEEEEN” En ze wilde ook niet meer bij ons liggen.

1 like

Hier een iets andere ervaring dan de rest. Wij hebben boekenplankjes op haar kamer gehangen maar die zijn inmiddels afgedekt omdat ze vanuit haar ledikantje alleen maar naar de boeken aan het wijzen was en niet wilde slapen :sweat_smile:. Ze was toen 14 maanden dus nog wel klein en ik heb goede hoop dat het straks beter gaat. Er staan nog wat andere dingen op haar slaapkamer zoals een hobbelpaard en wat knuffels en dat gaat wel goed.

@Botsautobob hier vanaf maat 74 pas pyjama’s denk ik. Daarvoor vond ik het zo’n gedoe. Ik kleedde haar alleen om als ze een jurkje met tule ofzo aanhad wat me niet zo lekker leek om in te slapen.

@Nefertiti ik heb goede verhalen gehoord over twistshake (totaal geinfluenced via insta). Ik heb zelf alleen per ongeluk het grote blad besteld en die past niet op het blad van de tripptrapp dus ik kan het je niet uit eigen ervaring zeggen. Wel dat het verder fijne bordjes en kommetjes zijn.

2 likes

Is julianatoren al leuk voor een 2-jarige?