Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja die van mij ook tot hij er echt geen zin meer in had en vrijheid wilde. Toen gewoon een dikker slaapzakje en dat was prima.

Echt raar maar ik weet dus nu al niet meer hoe dat afbouwen verder ging? Het is maximaal drie maanden geleden haha.

1 like

Puckababy werd ze altijd heel boos van, maar kan het eens proberen! 1 armpje ook goed idee. Je hebt ook gelijk dat het op zich nog niet hoeft, maar ze is al ruim 5 maanden en we oefenen met rollen op aanraden van de fysio (ze ligt een beetje in een banaan). Dus omdat we daar zo actief mee bezig zijn ben ik bang dat ze het van de een op de andere dag doet en we dan met de gebakken peren zitten, dus dat ben ik liever voor haha. Thanks voor de tips!

@Nefertiti lief :heart::heart:. Ik heb 'm zelf al, gekocht voor we begonnen met inbakeren. Maar 1) ze wurmt zich er inderdaad meteen onderuit en 2) hij zit echt niet lekker om het matrasje van de co-sleeper. Dat is te dun en te flexibel ofzo, dus die vouwt een beetje om waardoor het effect ook weg is haha. Hadden er ook een voor in haar mandje, die zat wel goed maar wurmeffect bleef.

Hoe doen jullie het met slaapzakken?
Mijn dochter slaapt in een slaapzak, zonder deken of iets eroverheen. Wel heeft ze altijd een pyjama aan, 9 vd10 keer een Feetje pyjama.
Wat voor slaapzak en met welke TOG waarde kan ik nu het beste kopen? Ook voor aankomende koudere maanden.
Ze heeft nu een aantal zomer slaapzakken met TOG waarde 0,5 zonder mouwen of afritsmouwen. Maar die gaan echt te krap worden.

Ze was gister een dagje naar het KDV en vandaag ook en daar ging alles goed. We zijn idd naar de huisarts geweest en die kon ook niks vinden. Geen oorontsteking of iets dergelijks. Ook getest op corona.

@June88 Ze lijkt wel erg bang/boos…maar is wel echt wakker. Ze wijst en schreeuwt mijn naam. Ze reageert ook, en lijkt gewoon ergens pijn te hebben. Als ik niks doe, wat ik heb geprobeerd… dan werpt ze zichzelf gewoon over de rand van de ledikant. Ik kon haar net op tijd opvangen.

Gelukkig heeft ze het afgelopen nacht niet meer gehad, wel werd ze om 04:30 huilend wakker en riep ze me en wilde ze naar 'NEDEEEEEN" (beneden) maar toen heb ik haar maar even tussen ons in gelegd en hebben we nog wat kunnen slapen gelukkig. Ik wil haar liever in haar eigen bed laten, maar heb ook even geen energie meer in alle drama. Ik hoop niet dat ik de verlatingsangst zo nog erger maak.

Ik heb het vermoeden dat ze misschien last had van haar buik, ze was vorige week/weekend ziek geweest. Of misschien kwam het door de soja melk die ze kreeg. Opa en oma waren overtuigd dat L. last heeft van koemelk allergie, omdat ze soms wakker werd s’nachts en vroeg wakker was en niet vaak hele vaste ontlasting heeft en hadden een paar pakken sojamelk en een soja toetje gegeven om te proberen. (ik vond dat zelf eerlijk gezegd echt onzin)
Ik heb het zondagavond, maandag en di gegeven… en juist maandag en dinsdag nacht was het dus drama. Gister alleen weer koemelk en geen krijs sessie. Bestaat er zoiets als soja allergie?
Geen idee, we gaan het vannacht weer zien hoe het gaat. Vandaag is ze weer een dagje naar het KDV.

1 like

Misschien geen allergie maar reageert ze er gewoon niet lekker op soja? Kan misschien wel als je lichaam het niet gewend is, natuurlijk…

1 like

Alle begrip voor de vermoeidheid en zorgen hierbij! Ik zou idd even langs een arts gaan om eea qua lichamelijke dingen uit te sluiten. Allergie lijkt mij onwaarschijnlijk omdat dat vrijwel altijd gepaard gaat met vlekken in het gezicht/lichaam en met diarree. Als dat niet het geval was, ligt het denk ik niet aan de soja/melk. Sojaallergie bestaat overigens wel!

1 like

Hebben jullie ervaring met soort van speelkamer maken in de slaapkamer van je kindje. Wij verhuizen en mijn dochter zal een grote kamer krijgen. Nu is ze nog te jong voor bureau e.d. en wil ik graag een speelhoek in de slaapkamer maken (niet enkel met boekjes maar echt ook met speelgoed). Ik had nu gewoon de bedenking of zij nog vlot naar haar bedje zal willen gaan. Zijn dit dan niet teveel prikkels of maak ik me zorgen om niets en als we alles mooi opruimen dat zij niet uit haar bed zal komen 's nachts om te spelen.

1 like

@Pijnappel @Ketel @Batalash @jojo @Vlek en stemmers: Dank jullie wel! Ik denk dat ik dan op marktplaats een stokke bouncer of baby bjorn probeer te vinden en de newbornset niet op de tripp trapp doe.

Zoontje (nu 3) van mijn zus heeft een hele grote kamer, die tegelijkertijd ook de speelkamer is (appartement, grenst aan woonkamer). Ze zijn er nooit tegenaan gelopen dat hij niet wilde slapen vanwege al het speelgoed in zicht of dat hij de kamer niet beschouwd als ook slaapkamer. Misschien is hun kind ook wel heel braaf, want hij gaat ook nooit zijn bedje uit als hij wakker is. Wacht rustig totdat hij gehaald wordt.

1 like

Oké bedankt, stelt mij gerust. Er zal nog een speelhoek zijn in de woonkamer ook maar alle grotere stukken zou ik graag in de slaapkamer plaatsen en dan kan ze altijd nog kiezen waar ze speelt of het verplaatst overdag naar de woonkamer.

1 like

Onze dochter heeft haar keukentje op haar slaapkamer staan met alle bijbehorende rommeltjes. Ze is letterlijk nog nooit uit bed gekomen om te gaan spelen! We houden het bed ritueel ook altijd hetzelfde, dus ze weet waar ze aan toe is wanneer het bedtijd is.

1 like

Onze dochter heeft een bureautje, poppenhuis en hobbelpaard staan en is nog nooit uit bed gekomen. Eigenlijk zoals @Cadeaupapier zegt; er is een ritueel en ze weet wanneer ze moet slapen. Enige wat ze wel eens doet is haar poppetjes in het poppenhuisbed leggen als ik nog een liedje zing

3 likes

Heeft iemand tips voor fijne/mooie hoezen voor de stokke newborn set? En dan niet van stokke zelf want die vind lillek en duur

Mwaaa ik zou dan eerder investeren in een leuke hoes voor daarna, die newbornset gebruik je niet zo lang (eerst lag ze in de box en voordat ik het wist was ze al te groot).

1 like

Op zoek naar een leuke luiertas. Vind de mombags vaak niet praktisch 1 zo’n zak, en vaak te vrouwelijk.(ik zie mijn vriend niet met zo’n beige teddytas lopen). Luiertassen vind ik dan weer niet mooi, en wat te degelijk vaak.
Een beetje unisex dus, maar wel fashion haha.

Wat vinden jullie van deze? Quilted Mommy Bag - Black – Petit Filippe
Ik heb dus nog geen verstand van het praktische verhaal (koop hem voor het eerste kindje), maar de vakjes klinken wel goed.
Alternatieven of tips zijn welkom !

1 like

Vanaf wanneer begonnen jullie echt met pyjama’s? Mijn baby van 8 weken slaapt in haar kleding van overdag in haar slaapzak of als het warm is alleen haar romper in haar slaapzak. Maar ik vraag me ineens af of we niet al lang moeten beginnen met specifieke pyjama’s ofzo? Haha ineens error in m’n hoofd dat we het helemaal verkeerd doen.

Ze heeft ook wel eens 2 of 3 dagen hetzelfde aan (ze spuugt nooit dus wordt amper vies nog) dus ik vond het dan onzin om savonds om te kleden iedere keer.

Dit is een onding! Ik had die in luipaardvariant. Het is een zak en vond de kwaliteit slecht. Heb hem meteen verkocht :rofl:

Ik heb nu een leren cowboysbag die boven groot opengemaakt kan worden. Mijn man kan er prima mee over straat en hij is niet huge. Alles kan er rechtop in, heel fijn. Model heet Monrose en heb hem toen op Vinted gekocht.

1 like

Vanaf dat we thuis waren meteen… ik dacht joeee ik slaap zelf ook niet in m’n overdag kleren

5 likes

Ik denk na 2-3 maanden. Dat was in de winter en de truitjes die hij aan had vond ik niet zo geschikt om in de nacht in te slapen. Hij sliep toen nog niet in een slaapzak, maar onder een dekentje.
In het begin had hij inderdaad ook soms meerdere dagen z’n kleding aan. Nu hij ouder is en kwijlt en eet kan ik me dat niet meer voorstellen haha

2 likes

Wij meteen, maar het was winter dus ze had wel dikke kleding nodig én ze spuugde veel dus elke 12 uur omkleden was geen overbodige luxe. Nu is het zomer en ligt ze alleen in een romper of evt een “gewoon” shirtje erover in de slaapzak. In de herfst gaan we wel weer over op lekkere warme pyjama’s.

Zo lang je je baby kleding geeft die net zo comfortabel zit als een pyjama is het in principe ook helemaal niet nodig natuurlijk.

1 like