Die hoeft zeker niet per se met base. Vriendin maakt die altijd vast met gordel!
Ik heb voor 50 euro via marktplaats een isofix base gekocht. Je moet wel goed kijken welke er past bij het type autostoeltje/maxicosi. Want ik had eerst de verkeerde gekocht.
Jaa bij ons trekt alles wat ze op het stoeltje laat vallen echt in de verf. Soms vergeet ik ook het stoeltje direct schoon te maken, dat moet ik toegeven. En dan is het helemaal in de verf getrokken. Ik snap er echt niks van. Ik zal wel iets fout doen š„².
Wij vonden zoān base wel heel prettig, geen gedoe met de gordels!
Witte verf? Oh ohā¦
Vannacht werd L om 00:15 weer krijsend wakker. Heb een uur lang geprobeerd haar te kalmeren, ze bleef maar krijsen en bleef zich maar overstrekken en leek weer kramp te hebben of iets dergelijks. Weer de HA post gebeld, maar die wisten ook niet wat we konden doen, behalve een zetpil geven en maar even volhouden. Wat een hell is dit zeg, ik weet niet wat we kunnen doen als we niet weten waar ze last van heeft
Wij krijgen een kinderstoel cadeau en hebben gekozen voor de tripp trapp. Wat is handig om te hebben?
- tripp trapp basisstoel
- newbornset
- extra hoes newbornset
- babyset
- tuigje voor babyset
- eetblad
- kussenset
- baby-kussenset
- opbergbak
0 stemmers
Wij konden de newbornset lenen, wellicht is dat voor jou ook een optie, maar die is zeker een aanrader! Als baby zat dochter vanaf het begin bij ons aan tafel. Voor de babyset hadden wij een goedkoper en afneembaar kussen (van volgens mij jollein) gekocht, voldeed prima. De gordel met babyset hebben wij niet gehad. Zodra ze ging klimmen hebben we de babyset eraf gehaald (rond 1,5jr geloof ik). In mijn omgeving ook gezien dat kinderen zelf met de gordels gaan spelen en dat ook gaan doen in de autostoel door er daar tussenuit te wurmen
Onze baby was niet zoān fan van de newbornset en zat vooral in het wipstoeltje. Ik ga hem bij de volgende wel weer gebruiken maar voor de eerste was het een dure aankoop die we weinig hebben gebruikt.
De babyset + blad gebruiken wel wel heel veel! Kussens enzo hebben we niet was ik te gierig voor, behalve dan die standaard bij de newbornset zatenš
In het kader van je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn:
Wat zijn leuke zomervakanties voor volgend jaar, baby is dan 1,5 ongeveer. Mag een vliegvakantie zijn maar ook een camping met verhuur. Mag best luxe zijn.
Iemand goeie tips?
Tuigje hebben wij wel, maar dan een van PrƩnatal voor 8 euro, in plaats van 40 euro van Stokke. Kussen voor babyset ook een goedkopere en afneembare van Jollein. Verder wel echt super blij met de Tripp trapp, mooi cadeau!
@Velvetbetty wat moeilijk zeg! L is al geen baby meer maar dreumes, toch? Dan vind ik overstrekken en zo ontroostbaar huilen wel heftig. Het zou niet kunnen dat ze honger heeft? Last van tandjes? Obstipatie? Oorontsteking? Anders eens overdag de huisarts bellen of het consultatiebureau voor overleg/ideeƫn?
Zo sneu, en voor jullie ook lastig. Hoe ging het vandaag overdag?
Jullie zijn al bij je eigen huisarts geweest voor een algemeen lichamelijk onderzoek, toch? Als het vannacht niet verbetert zou ik die morgen nog eens bellen om aan te geven dat je je toch zorgen blijft maken en te overleggen.
Wat ellendig joh! Zou het geen night terror kunnen zijn? Heeft mijn zoontje ook met vlagen. Ze lijken dan wakker maar zijn het niet, en zodra ik hem oppak duurt het alleen maar langer. Hij kan zich dan ook flink overstrekken. Als t blijft zou ik idd wel even langs de huisarts gaan, misschien oren? Lastig hoor, hopelijk vannacht een betere nacht!
Die babykussenset zou ik sowieso skippen, wat een rare kussen zijn dat. Ik dacht dat het ondersteuning zou moeten bieden voor kindjes die nog niet goed kunnen zitten maar het deed hier totaal niks. De gewone kussenset van tripptrapp hebben wij hier ook niet en gaat prima. Ja sorry, was er echt te gierig voor . Het tuigje hebben wij wel, maar N. werd er alleen maar boos van. Dat is iets wat je uit zou moeten proberen denk ik.
Heeft iemand tips om het afbouwen met inbakeren te versoepelen? Overdag slaapt ze al weken in slaapzak en dat gaat prima. 's Nachts lukt het haar vanaf een uur of 2 niet meer (wild met alle ledematen zwaaien). Dan bakeren we haar weer in en slaapt ze weer verder.
Als het gewoon nog even wat tijd nodig heeft is dat prima, maar zou het zonde vinden als we een cruciale tip over het hoofd zien haha
@Velvetbetty ja dit wilde ik ook zeggen! K heeft dit nu 2 of 3 keer gehad. Dan slapen ze eigenlijk nog (ze kunnen dan zelfs hun ogen open doen maar slapen dus nog), maar doen dan zo terror. Als je ze wakker maakt wordt het alleen maar erger. Enige wat je dan kunt doen is zorgen dat ze zich geen pijn doen, maar verder moet je het vooral uitzitten.
Je weet dat het een night terror is als ze helemaal niet op je reageren. Weet niet of dat bij jullie het geval is?
Ik merk bij K dat hij er vooral gevoeliger voor is na een dag met veel nieuwe prikkels, veel mensen etc,
Maar klinkt super zwaar en pittig zeg. Heel erg veel sterkte! Gebroken nachten zijn al rot, en al helemaal als je kindje zo enorm krijstā¦
Eerste keren schrok ik me ook echt helemaal kapot. Hij lag echt helemaal te schokken en slaan en schoppen en ook zichzelf pijn doen. Als hij het nu heeft sta ik naast hem en mān hand op zān rug/buik en praat heel zachtjes tegen hem. Dan kan ik wel zorgen dat hij zichzelf geen pijn doet maar verder moet ik hem dan echt latenā¦ maar @Velvetbetty wel goed om ff goed uit te sluiten dat er medisch niets is hoor
Wij zijn eerst van de Meyco naar een Puckababy gegaan, die zit wat losser. Vervolgens een strak lakentje van Fedde en Kees (tweedehands gekocht) en nu slaapt ze al een tijdje in alleen een slaapzak. De overgang van Puckababy naar het lakentje zorgde wel voor een paar onrustige nachten, maar daarna ging het weer helemaal goed.
Heb hier ook nog wel eens de tip gelezen om eerst 1 armpje uit de inbakerdoek te laten. Maar stoppen hoeft niet per se zolang het niet nodig is he! Als je kleintje er lekker van slaapt, zou ik zo lang mogelijk lekker inbakeren.
@Madelief je zou dat lakentje van mij mogen lenen! We hebben daar ook de slaapzakjes van, ik vond het niet werken maar veel mensen zweren erbij.
Haha ja ik las hier wel eens van babys die er alsnog uit wisten te wurmen. De mijne bleef altijd wel prima liggen eronder, gelukkig!