Ohja dat kan ik me nog herinneren die kappersuitspattingen van jou toen
Alleen ergens een kop koffie drinken, lunchen of op het terras zitten, en dan lekker in alle rust een boek lezen en je laten bedienen.
Misschien een dagcursus kinder ehbo volgen. Word volgens mij ook grootendeels vergoed door de zorgverzekeraar! En de autostoel alvast installeren.
Gister weer een helse nacht achter de rug. L werd om de 2 uur in paniek wakker en om 02:00 uur was ze ineens zo aan het krijsen en stootte ze zich een paar keer zo hard haar hoofd tegen de spijlen dat we de huisartsenpost hebben gebeld in paniek. Ze verkrampte helemaal van het huilen.
Heeft er iemand nog een tip? Ervaring met een goede slaapcoach of iets dergelijks?
Geen tips, maar wel veel sterkte. Wat rot zeg en wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik volg wel een aantal slaapcoaches op instagram maar heb geen persoonlijke ervaring met eentje.
Ik zit te twijfelen over een eetstoel. We hebben tot nu toe een stokke tripptrapp gehad en die beviel prima. Echter was deze overgeverfd (omdat ik een tweedehands witte had gekocht maar toch zwart wilde). Nu heb ik al tot 2 keer toe gehad dat tijdens het schoonmaken zwarte verf los liet. We hebben hem al een keer opnieuw geverfd met sterke verf maar het blijft gebeuren.
Nu twijfel ik of ik weer een nieuwe (of tweedehands) tripptrapp wil of de stokke clikk aangezien die mij makkelijker schoon te maken is. Wat zijn jullie tips/aanraders?
Oeh goeie. Wij hebben een witte nieuwe tripp trapp gekocht en na 4 jaar merken wij dat het zit gedeelte lelijk begint te worden. Wij gaan hem verven, kijken of dat goed gaat.
Daarnaast krijgen we een tweedehands roze tripp trapp die we ook wit willen maken, we zijn benieuwd of dat goed gaat.
Ik heb het idee dat dit een megadomme vraag is, maar vergeef me want het is mijn eerste kind. Je neemt je baby in het begin toch mee in de maxicosi in de auto en niet in een gewoon autostoeltje? Ik heb nu al meerdere dingen gelezen over voor de geboorte oefenen met het autostoeltje in de auto doen en ik snap er niks meer van
Maxi cosi = autostoeltje!
Ja ik bedoel zeg maar zo’n ding met hengsel in plaats van zoiets:
Ja dat bedoel ik ook idd!
Maar dat wordt ook autostoeltje genoemd haha (ding met hengsel). Wordt allemaal interchangeable gebruikt.
Weet niet of jullie de maxi Cosi (de autostoel met hengsel tot ze ongeveer 1 jaar zijn) met gordels oid vast moeten zetten, keertje oefenen is wel handig
ik heb de oude witte tripp trapp van mijn grijs zusje geverfd voor K. en dat zit er nog prima op na 2jr gebruik. Wat ik heb gedaan; goed schuren met een schuurmachine, grijze grondverf (bij een donkere kleur beter grijs dan witte grondverf gebruiken) en daarna 2 lagen grijze lak. Allemaal op waterbasis. Tussen de lagen door goed uit laten harden, met de hand licht op schuren en schoonmaken met verfreiniger en dan ook nog een paar dagen wachten voor je hem weer in elkaar zet.
Haha ja je hebt verschillende groepen binnen de autostoelen. Er zijn zulke stoelen die ook al geschikt voor baby’s zijn, maar de meeste mensen hebben een Maxi Cosi (dus ja die met dat hengsel). Volgens mij is dat groep 0.
Vanaf 1 gebruik je dan vaak een autostoel zoals je laat zien.
Ja ik heb geen idee, heb ook nog genoeg tijd hoor maar ik heb geen idee wat we nog nodig hebben.
We hebben een Joolz 3 in 1 kinderwagen overgenomen waar zo’n maxicosi bij zit die je op de kinderwagen kan klikken en ons plan was om hem in het begin daarmee in de auto mee te nemen. Auto van mijn man heeft isofix en volgens mij moeten we dan nog zo’n ding voor in de auto waar we de maxicosi op kunnen klikken.
En het idee is dan om inderdaad later pas zo’n echt stoeltje te kopen.
Edit, deze dus:
Wat voor maxi cosi is het? De meesten kunnen gewoon met gordels, dan hoef je nog niet perse zo’n base er bij te kopen nu al.
Je gaat idd pas na een jaar ongeveer over naar een groter/vast autostoeltje (als hoofdje er bovenuit begint te piepen, bij ons na 15 maanden nog niet het geval).
Edit: oh ja! Moet je even kijken of die met gordels vastgezet kan worden, denk het wel. Je kan ook gelijk zo’n base kopen maar hoeft niet als het ook met gordels kan.
Op het eerste zicht lijkt deze dezelfde als die wij hebben, en die kan gewoon met gordels inderdaad.
& @Ovenschaal Nou, dat scheelt alweer. Ben ik weer wat gerustgesteld.
Voel me af en toe zo’n noob met al die babyspullen en benodigdheden.
Op de zijkant staat het volgens mij, hoe je 'm met gordels kunt vastmaken. Ik moet wel zeggen dat ik de isofix echt het geld waard vind. Heb ik in mijn eigen auto niet en mis het dan wel.
Ik snapte hier ook niks van hoor, het ligt niet aan jou! Maar inderdaad kun je het eerste jaar de maxicosi gebruiken en als ze te lang worden stap je over op een kinderstoeltje. In sommige gevallen kun je die base hergebruiken en daar weer het vervolgstoeltje op klikken.
Ja ik denk dat we er alsnog wel naar gaan kijken, maar goed om te weten dat het waarschijnlijk geen absolute noodzaak is. Mijn eigen autootje komt uit het stenen tijdperk, dus daar zal hij sowieso met gordels vast moeten.