Tips, ervaringen & aanraders #4

Bedankt! Op dat punt hoop je als ouder niet te komen, want zoals iemand laatst ook schreef: het is dan echt een machtsstrijd en die win je niet. Dus dan gaat hij inderdaad maar op de grond puzzelen etc, alles beter dan alle drie chagrijnig aan tafel. Bedankt voor alle reacties :grin:

4 likes

Ja en als je je druk maakt over genoeg voeding/vitamines etc. gewoon tijdens het puzzelen er iets bijzetten. Je bent dan echt geen slechte moeder oid. Als je kind straks 12 is zal het echt niet alleen maar een stukje komkommer tijdens de puzzel willen 🥲

1 like

Ja! Dit heb ik ook geleerd van die dames van Big Little Feelings: wij leggen er altijd een paar cherrytomaten bij. Gaat altijd op, soms is dat het enige (maar dat is oké want het zijn tomaten) en soms komt hij daardoor lekker in de eet-modus.

Laatst heb ik ook een babyborrelplank (dit wordt blijkbaar een monkey platter genoemd, maar dat woord haat ik zo erg) gemaakt met allemaal tomaten, komkommer, augurk, crackertjes etc. Toen had hij natuurlijk niet zoveel honger meer, maar het was een leuke activiteit en daarna had hij eigenlijk al een gigantisch bord groente en fruit op dus dan maakt het ook niet meer uit :smiley: Mijn super tip: leg er iets bij dat zij niet lusten maar jij wel (in ons geval olijven) en ze voeren je nog snacks ook terwijl jij er op de bank naast ligt. Hehe.

17 likes

Hier is het inmiddels de hele dag niet eten. Ze wil alleen maar pap en chocola.
Ik bied haar gewoon de normale maaltijden en tussendoortjes aan, maar ga ook niet alles de hele dag laten staan, dan heeft ze gewoon pech. Ze zal vast wel een keer trek krijgen hoop ik.
Drinken doet ze overigens wel weer ontzettend goed :eyes:

Wij doen dat met volle Griekse yoghurt als ding wat ze altijd lekker vindt. Soms eet ze idd alleen dat. Maar nu heeft ze geleerd om te dippen en nu dipt ze alles in de Griekse yoghurt (ook alle soorten groentes, echt alles) dus we hebben onbedoeld een win-win situatie gecreëerd.

4 likes

Welk babymatras van ikea raden jullie aan? In de zoekgeschiedenis zie ik dat veel hier een ikea-matras hebben, maar welke?

• himlavalv
  • krummelur
  • pelleplutt

0 stemmers

Andere aanraders ook welkom natuurlijk. We gaan het gulliver ledikantje kopen.

Mijn schoonmoeder moest vroeger alles pureren voor mijn vriend. Alleen als het ‘soep’ was ging het er soms in. Dit duurde een hele tijd en op een gegeven moment was het: 5 jaar 5 erwtjes, 6 jaar 6 erwtjes. Hij wilde helemaal niks als klein kind, maaar hij at vanaf 12 alles wat los en vast zat :sweat_smile: dus ik geloof het ook wel, ga hier ook geen strijd aan als ze niet wil.

4 likes

Ze vroeg om een appel, heb de grootste gepakt en die zit ze nu op te eten :grimacing:

4 likes

Wij hebben gekozen voor de himlavalv. Die kwam het beste uit de test van de consumentenbond. (en zit zo’n ademend laagje op met gaatjes)
Wel 2 keer zo duur als het ledikantje zelf haha.
Die namen trouwens :joy:

wij ook!
het is nog niet nodig geweest maar je kan dit matras afspoelen onder de douche wahoo

2 likes

dubbelpost maarrr
wij zijn op zoek naar een camping in duitsland waar huisjes te huur zijn, ergens in de natuur (het liefst een ecocamping etc) wat ongeveer in midden duitsland ligt en wat te doen is met een baby

pluspunten als ze leuke accommodaties hebben (scandinavische huisjes, een eco caravan etc)
doet dit bij iemand een belletje rinkelen?

Wat is ‘t voordeel t.o.v. een ‘normaal’ verschoonkussen? Heel benieuwd naar!

Hier wordt hij binnenkort te groot voor het mandje waar ik ‘m nu in verschoon, moet dan dus wat nieuws gaan kopen.

Wij gaan sowieso alle kinderbijslag gelijk sparen voor ‘m. Dat is het minimale.

Het is hier de laatste tijd al veel over buggy’s gegaan. Maar kon dit niet zo heel snel terugvinden met de zoekfunctie.

Hebben hier mensen ervaring met het meenemen van een buggy als handbagage? Ik weet dat er een aantal worden gekenmerkt als mee te nemen als handbagage. Maar als ik de daadwerkelijke afmetingen naast de richtlijnen van de vliegmaatschappijen houd dan zou het officieel net niet mogen. Maar kan me voorstellen dat het bij sommige maatschappijen wel wordt gedoogd.

Ik heb nu even de afmetingen bekeken van de babyzen yoyo2, joolz aer, easywalker xs en de dubatti smart. Dit zijn volgens mij momenteel de kleinste buggy’s.

Zijn er hier mensen bij wie het is gelukt om de buggy mee te nemen als handbagage, en zo ja. Welke had jij? :relaxed:

Hygge Kids is wel leuk (niet goedkoop), daar vlakbij heb je Once upon a time maar dat zijn enkel schoentjes denk ik. Mandragora is een eco-winkel, dus ook niet goedkoop maar wel leuke spulletjes. Play - rewind/design een beetje hetzelfde. En niet in het centrum, maar Scharrelvos is een leuk tweedehands zaakje. En dan nog de standaardketens natuurlijk.

Edit: In den Olifant is een speelgoedwinkel waar ik zeer hebberig van word. De groene Waterman heeft leuke kinderboeken.

1 like

Maar waarom zou je een buggy als handbagage willen als je hem gewoon mee kunt nemen tot aan de gate? Je levert hem in als je aan boord gaat en krijgt hem meteen weer zodra je uitgestapt bent. Mits het een paraplumodel is, maar dat zijn er heel veel. Het gaat dan dus niet om afmeting, maar om manier van inklappen.

1 like

Goed punt. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik weet hoe er (vaak) met bagage wordt omgegaan op vliegvelden.

Daarnaast ben ik wel van plan de buggy ook veel thuis te gaan gebruiken. De oma’s passen op dus op die dagen wil ik hem dan sowieso meenemen. En ik hoop dat ik de buggy ook op mijn transportfiets kan meenemen op het rekje ipv op zo’n buggy drager achterop de fiets. Dat vind ik de fiets vaak zo lang maken.

Daarom leek zo’n soort buggy (weet de naam even niet) me qua formaat wel heel handig.

We hebben een buggy die net niet klein genoeg is (mutsy nexo) en namen hem dan mee tot aan de gate. Bij sommige luchthavens krijg je hem wel pas terug bij de bagage en niet aan de gate. Als je hem als handbagage meeneemt vervangt dat geloof ik wel een ander stuk. Hangt waarschijnlijk van de maatschappij af.

1 like

Ben bij allemaal geweest, thanks voor de tip! Vond Room42 echt heel leuk, allemaal leuke merken :blush:

1 like

De oude Ergobaby Metro (net kleiner dan de nieuwste versie) kan volgens mij wel als handbagage bij de meeste maatschappijen.

1 like