Tips, ervaringen & aanraders #2

Fijn om te lezen dat ze inderdaad zo kunnen verschillen! En goede, ik zal de draagzak voortaan ook als kleding meetellen want hij zit immers ook nog tegen mij aangeplakt. Love de draagzak, instant kalm kind haha!

Mijn vriend is een stuk lopen met K. en ik ben voor het eerst zonder baby, zo gek!

Heeft dr browns geen drie fasen speen? Wij gebruiken normaal ook dr browns, maar voor pap avent anti colic met drie fasen speen. En anders kun je een normale speen met een vork het gaatje groter maken. Heb ik ook gedaan omdat ik zowat alle spenen uit de collectie had en er klaar mee was dat niks werkte.

Edit: lang verhaal kort: ik heb dus ook een andere fles gehaald omdat die dr brown niet te doen was met pap. Sowieso vind ik het een nare lekfles voor veel te veel geld.

1 like

Ik kon ook geen goede speen vinden dus heb zelf een gaatje in een oude geknipt.

1 like

Kruidvat 1 2 3 speen past erop!

Edit: even gegoogeld, drie standen speen heet ie

2 likes

Wij hadden hem een stukje open geknipt

1 like

Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met het geven van een papfles?

Wij met 4 maanden met een beetje rijstebloem. Dat deed ik dan als de laatste fles, dan sliep hij een goede ruk door.

Werkt niet bij elke baby zo weet ik inmiddels, maar wij hebben daar geluk mee gehad.

1 like

Misschien zo iets?

6 likes

Ze zijn 10 maanden en hebben nog geen papfles. We hebben het geprobeerd maar het was geen succes en het veranderde niks aan het eet/slaap patroon. Dus toen zijn we er meer mee gestopt.

1 like

Oh wauw ja leuk idee, dankje!

1 like

Wij geven de papfles in de ochtend, als ontbijt, vanaf 6 maanden ongeveer. Met de bio speltpap net als @Peppie. Hier een fles van 180+6 en 3 schepjes pap (kleiner schepje dan @Peppie trouwens). En dan de 4 speen erop inderdaad.

1 like

@Bathwater @Taartje @seveneleven

Wat is het verschil tussen rijstebloem en spelt pap? Zijn die papjes allemaal suikervrij of moet je dan nog ergens op letten als je die haalt?

Na maanden darmproblemen gaat het nu eindelijk eens goed, geen verstoppingen en krijsen meer sinds ze de vaste hapjes nu lekker eet en inmiddels is ze ook gewend aan de opvolgmelk.
Nu wil ik niet gelijk weer alles om gooien, maar wel een beetje in verdiepen en eens uitproberen. Ze slaapt nu meestal vanaf 20:30 tot 06:30/07:00 uur, voor het doorslapen hoeft het niet.

Als je maanden darmproblemen hebt gehad en het nu goed gaat met de vaste hapjes en opvolgmelk, waarom wil je dan pap geven als ik vragen mag?

Groenten eet ze gelukkig wel goed (nog wel). Het niet eten of weinig eten vind ik wel moeilijk. We hebben een periode achter de rug dat ze slecht flessen dronk en is toen gezakt op met dr groeicurve.

Wij hebben de 3 speen zelf iets groter gemaakt, en dan zonder dat ā€˜rietjeā€™. Oh ja en de speen niet helemaal strak dichtdraaien, anders krijgen ze de pap er niet goed uit. Althans, dat was bij ons zo.

2 likes

Nog niet hoor. Eerst genieten van de rust :laughing: en eerlijk gezegd nog niet echt een reden. Verdikken lijkt me nu niet slim. Maar vezels In pap zijn wel weer goed toch? dus wellicht ook eens een stukje volkoren brood laten sabbelen.

Ik heb geen idee of het ā€˜nodigā€™ is. Wij hebben het nooit echt consequent gegeven. Weleens met een lepeltje als wij savonds aan het eten waren en hij al fruit en warm eten had gehad. Het gepruts met een fles zag ik niet zitten. We hadden al genoeg gepruts met klontjes om verdikte flesvoeding gehad.
Maar ik had het idee dat het wel een beetje op zijn darmen werkte, vooral met kort erna nog de avond fles, dus vrij snel weer mee gestopt.

1 like

Heeft er iemand nog een tip voor een (betaalbare) zonnebril voor een meisje van net 1 jaar?
We hebben nog eentje van vorig jaar met een band er omheen zeg maar, maar die zit eigenlijk te strak. Gister eentje gekocht zonder bandje bij de Hema, maar die is nog te groot. En gooit ze gewoon van haar hoofd :sweat_smile:

Heel leuk! Wil ze eigenlijk ook bestellen, al is dat iets voorbarig voor mijn bijna kale meisje :sweat_smile:

Heeft iemand een tip voor een niet te zware kinderwagen? We waren laatst een keer naar een Babypark gegaan, maar was megadruk als je advies wilde en zag zelf door de bomen het bos niet meer met al die merkenā€¦ Ik wil het liefst een tweedehands kopen op Marktplaats. We wonen op 2 hoog in een niet al te groot appartement en ik ben niet zo sterk, dus licht en klein in te klappen is voor ons belangrijk.