Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja dat is dezelfde app inderdaad! Nee ‘echte’ babyfoons hebben infrarood, dat kan je camera van telefoon of tablet niet helaas. Maar ik heb wel gemerkt dat ik dat niet zo erg vind, ik vind het geluid het belangrijkst.

Ja heb ik ook inderdaad! En als ik dus bv bij de buren ben en de ipad op een stoel naast haar bed zet en dan zon nachtlampje erbij dan zie ik net genoeg om te zien of als ze geluid maakt ze echt wakker is en ik even moet lopen of bv der speen aan het zoeken en dan weer in slaap valt. Thuis ben je toch net wat sneller boven, dus dan is het wel handig te zien of je moet gaan lopen een een overstuurkrijsfestijn te voorkomen haha :wink:

Dus als het beeld voor af en toe is zou ik zeggen prima zo’n app. Maar als je je baby echt wilt kunnen zien, is dat snachts wel een nadeel.

Blote voetjes. Als ik probeer sokken aan te doen zijn die toch binnen 2 tellen weer uit

Hoe is dat een voordeel dan ten opzichte van apparaten die je zonder internet kan gebruiken? :smiley: snap ik niet helemaal

Die zijn vaak veel duurder en hebben een maximaal bereik. Je kunt dan niet te ver weg gaan zitten. Maar goed voor dagelijks gebruik is dat natuurlijk niet erg. Voordeel vind ik dat je letterlijk elke mobiele device om kan zetten naar een monitor. Dus bij opa’s en oma’s enzo hoef je eigenlijk niks extra’s bij je te hebben.

Ik ben er zelf heel blij mee, het vangt ook alle geluiden op, ik kan altijd terug zien wanneer M wakker is geworden in de app en kan geluiden terug luisteren. Maar goed, heb nooit met een normale monitor gewerkt dus misschien werkt dat wel net zo fijn.

1 like

Wij hebben de luvion supreme connect. Prima ding. Heb hem los van de wifi maar kan ook met wifi.
Ik vind het leuk dat je beelden kan opnemen, geluidjes opnemen en terugpraten.

Ik twijfel om een water speelmat te kopen via ali. Zou dat erg slecht zijn. Heb namelijk het idee dat die via de andere webshops hetzelfde zijn.

1 like

Wat heeft een baby aan met dit weer? Meisje is 10 dagen, vind het maar heel erg zoeken nog! Heb tot nu toe steeds romper lange mouw, shirt lange mouw en broekje, maar is dat nu niet te warm?
En wat als ze in de wagen gaat, en in de draagzak?

1 like

Mijn dochter is iets ouder (6 weken) en heb nu lange broek, romper met korte mouwen en lange shirt (waar ik eerder romper met lange mouwen en dikker shirt / vestje aan deed). In de wagen dit ook, met een dun dekentje erover en dan dat afdekding van de kinderwagen er nog over. Geen idee wat normaal is, voor haar is dit ok.
In de draagdoek ook dit, maar dat is alleen binnen, dus niet echt warmer dan anders.

1 like

Vreselijk die eerste weken. Wij hadden een winterbaby maar die had het zo snel warm dat ie precies 1x zo’n schattig schapen pak aan heeft gehad haha.
Ik denk dat die met dit weer in alleen een romper zou liggen :’)

Maar andere baby’s dragen nog weken mutjes en hebben dat schattige schapen pak wel aangehad.

Had echt het gevoel dat ik non stop dat nekje aan het checken was en aan het aan/uitkleden was :joy:, en dat gaat al zo makkelijk bij die ukkies​:crazy_face:

3 likes

Haha, inderdaad. Ons dochtertje is niet zo warmbloedig, dus 's avonds kleed ik haar maar weer om in haar winteroutfit voor de nacht :sweat_smile:

Ik zoek een mooi cadeau voor onze dochter die 1 wordt, maar ik heb het idee dat we alles wat we mooi vonden in de loop der jaren voor nr 1 hebben gekocht. Iemand tips? Voor de 1e verjaardag mag het wel wat meer zijn en iets zijn waar ze langer mee doet.

Een mooi (loop)fietsje met haar naam erop?

Heb met haar geboorte van mijn vriendinnen een hele mooie gekregen. Anders was dat idd een heel leuk idee

1 like

@Unquestionable Ik kan het niet meer terug vinden maar als het goed is was jij degene met een briljante tip voor sokken/sloffen/schoendingen voor buiten met mooi weer?

1 like

Tips voor pap in een dr. Browns fles? Wat is dé truc? Aangegeven hoeveelheid in fles met nr. 4 speen lukt niet, met pijpje, zonder pijpje. Zo frustrerend.

Geen tip… had ik ook. Het ging gewoon niet goed door dat ventiel heen ofzo. Kreeg t niet voor elkaar dus heb toen voor de pap maar een difrax fles met L speen gekocht, die lijken erg op de dr Brown spenen (wel de smalle flessen)

1 like

slipstopshoes!

1 like

Ik vind dit ook zo lastig! Onze baby is 3 weken maar hij heeft het volgens mij snel warm, kon al heel snel die mutsjes afzetten en vandaag had hij een rood hoofd in de draagzak.

Nu heeft hij een rompertje aan, broekje en sokken. En z’n nek voelt weer normaal. Echt gek hoe baby’s zo kunnen verschillen.

1 like

thanks, ga straks gelijk even kijken! :grin:

K. heeft het ook snel warm! Zat ze vorig jaar in die hitte in een romper nog helemaal warm te zijn en waren we bij vrienden waarvan die kleine lange mouwen + vest + nog een wikkeldoek had want die kreeg het anders koud. Het is echt zo zoeken wat voor je kindje fijn is he. Ik had de eerste maanden altijd ook nog een vestje bij en bv een iets dikker broekje. Voordeel van die kleine maatjes is dat het toch amper ruimte in beslag neemt😜

De draagzak telde ik trouwens zeker toen ze kleiner was gewoon als extra laag. Nu zit ze er vaak met der armen uit dus doe ik bv als we buiten gaan lopen (als ze eind vd middag wat jengelig wordt maar het te laat is voor nog een dutje werkt een buiten een rondje lopen met haar erin perfect om der weer beetje gezellig te krijgen) wel nog een vestje aan.

1 like