Tips, ervaringen & aanraders #2

Er is een sample sale van Ammehoela op hun website

4 likes

Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Zoontje van 12 maand slaapt eigenlijk wel prima. Slaapt vaak rond 19.00 en word om 6.00/7.00 wakker.

Overdag ook vaak nog 1 of 2 keer slapen.

Maar nu mijn vraag. Heel vaak word jij 1 of 2 x overstuur wakker. Ik ben gaan googelen en kom wel wat dingen over nachtangst tegen maar dan zijn ze vaak een stuk ouder.

Hij is niet te troosten als ik hem laat liggen. Als ik hem oppak en troost slaapt hij vaak binnen 1 minuut weer en kan ik hem weg leggen. Wat zou het kunnen zijn ? Hebben jullie kindjes dit ook wel eens periodes gehad ?
Hij heeft het 6 weken geleden wel een narcose gehad. Maar volgens mij was het daarvoor ook al wel.

Wij hebben dat rond die periode ook gehad. Ging vanzelf weer over. Nu wel eens huilen maar slaapt dan vrij snel weer

2 likes

Wat geven geven/gaven jullie aan de kindje met ong. 12 maanden als avondeten? N. wilt vooral pasta met tomatensaus. Pasta met spinazie en zalm gaat ook goed, maar van rijst, aardappels of zoete aardappels moet ze weinig hebben.

Komt wel. Hier wordt alles in fases gegeten. Heel lang (echt van 6 tot 13maandne) elke vorm van aardappel geweigerd. Zā€™n favo nu? Gebakken aardappels, gekookt, stamppot. Alles :joy:

Gewoon blijven aanbieden en eten ze niks, dan niet :see_no_evil:ā€¦

Hier wordt al een poosje weer 0,0 groenten gegeten. Maar ging ineens een bak wortels in vanavondā€¦ Dus wie weet binnenkort wel geen aardappels meer :crazy_face:ā€¦?

2 likes

Hier ook. Ze proeft wel uit zichzelf het avondeten, maar het is allemaal vies. Gelukkig inhaleert ze snoeptomaatjes en fruit.

Ik heb allemaal fantastische hysterische broeken gekocht, dus nu heb ik een paar effen shirtjes nodig. Het liefst in gewone primaire kleuren, zonder tekst, met lange en korte mouw :slight_smile: hebben jullie tips waar ze dat zouden kunnen hebben?

1 like

Zeeman, h&m

1 like

Oh echt! Ik dacht dus dat die veel met teksten enzo dedenā€¦ zal es even online gaan kijken :slight_smile:

Check maar even de Lindex website dan :smile:

2 likes

Wij hebben de ibaby, die koppel je aan je telefoon. Wat ik heel handig vind is dat je niet aan een aantal meter gebonden zit. En ik liet af en toe de hond savonds uit als I sliep en mijn vriend in de kost zit.

1 like

Tips voor een haargel/lotion voor beebjes? Haartjes van S komen bijna voor haar ogen.

Liefst een die niet vettig blijft of hard wordt.

Ja ook hoor! Maar ook gewoon effen basics of dan bv met een klein knoopje of zakje, maar volledig wel volledig in 1 kleur.

Ik heb toevallig gisteren uit verveling de halve H&Mapp door zitten spitten (meisjesbabyafdeling) en kwam daar ook best wat effen shirtjes tegen. Qua zeeman weet ik niet of het online staat, want het online aanbod is beperkt maar in de winkels hadden ze dat wel voor de winkel hier dicht ging.

@anon18050057 ja ik heb voor de meiden wat effen witte shirtjes besteld indd. Ik ging alleen voor een petje en sandaaltjes :thinking:

1 like

Jajaja ik ben geslaagd hoor! Een set van 3 katoenen shirtjes met lange mouwen van H&m in grijs, zwart en wit en 3 shirtjes met korte mouwen van Zara. Of andersom :thinking: Ik vond helaas geen felle kleuren, maar goed die broeken zijn al gestoord genoeg haha.

1 like

Doe please zoā€™n grote gele pot gel van de Kruitvat :joy:

2 likes

Rond die leeftijd hadden wij dat ook veel en nu soms nog wel eens (15 maanden). Ging vanzelf weer over. Maar ik kon hem ook niet laten liggen. Dan pakte ik hem op en dan sliep hij idd na een minuut weer in mn armen.
Ze schijnen ook veel te dromen danā€¦
Ik hoor hem nu af en toe op de babyfoon ook ineens praten als hij slaapt ā€˜jaā€¦ jaā€¦ mamaā€¦ neeā€¦ helpenā€¦ poesā€¦ā€™

Edit:
Ik ben trouwens gebarentaal aan het leren aan onze zoon en het gaat echt zo goed!
Hij kan al ā€˜etenā€™ ā€˜helpenā€™ en ā€˜slapenā€™
Meer moeders die dat doen?

2 likes

Ik doe het nog niet, mijn baby is pas zes weken, maar ga dat wel doen. Ik gebruik veel gebaren in mijn werk (logopedist), ga dat zeker thuis ook gebruiken.

1 like

Wij gebruiken de Baby Monitor app. Kost 4 euro ofzo en we gebruiken een oude iPad op haar kamertje en onze telefoons. Voordeel is dat je het overal kunt gebruiken als je maar internet (4G of WiFi) hebt en twee toestellen. Ben er echt super blij mee.

2 likes

Haha same. Ik ging extra zonnehoedjes bestellen en sandalen maatje groter. En toen dacht ik ach verveling laat ik ff heel de alp uitpluizen. Eindresultaat; 160ā‚¬šŸ™ƒnou zal er wel weer veel terug gaan omdat van een plaatje de stof en het model lastig inschatten is en sommige dingen heb ik in 2 maten omdat het soms bij haar bij de taille zo ruim val h&m en ik dan wel wil dat het bij een bepaald shirtje past ofzo haha.


@Dr.Watson @DahliaDavin wij gebruiken ook zon app. Babyfoon 3G. Op telefoon en ipad. Gebruik die vooral als ik ff de deur uit ben als ze slaapt (bv bij de buren voor vergadering ofzo, niet ver weg hoor haha) of als ze op andere plekken slapen want dan vind ik het toch wel fijn haar te zien. Voor thuis vind ik zonder camera verder voldoende.

Nadeel is wel dat als het echt donker is die app slecht beeld geeft. Zon babyfoon met camera geeft dan geloof ik van dwt nachtbeeld? Heb dat in onze app nog niet ontdekt.

3 likes