Tips, ervaringen & aanraders #2

Zonnebrand zeker doen! Zou er een halen speciaal voor baby’s.
Ik zou haar zo veel mogelijk in de schaduw zetten. En eventueel T-shirt met vestje. Of lange mouwen. Het hangt er net een beetje tussenin nog.

En mutsje is zeker niet nodig. Hoedje of petje is wel fijn tegen de zo’n

1 like

Aanraders voor zonnebrand voor baby’s?

@Peppie. Ik heb alleen maar lange mouwtjes in huis. Mevrouw huilt sowieso bijna altijd als er een jasje of trui aan moet. Maar des te meer reden om maar weer eens te gaan shoppen. :sweat_smile:

Ik heb een nivea roller factor 50 gehaald. Soort deoroller. Vind m wel handig. Maar kruidvat eigen merk factor 50 is net zo goed. Zou wel voor die factor gaan.

1 like

Ik heb ook factor 50 van Kruidvat huismerk in huis gehaald!

2 likes

Wij hebben Ladival ofzo? Smeert voor geen fluit. Maar van al het andere kreeg meneer uitslag op z’n wangen. Rest van z’n lijf wel gewoon met Etos/niveau/kruidvat whatever, maar dat gezicht is een drama hier!

Ga dit jaar eerst weer de normale merkjes proberen voor ik weer iets duurs koop (wat verrot smeert🤪)

1 like

Kom ik weer! #geenspon
Maar deze vind ik echt het fijnste. Geen witte waas en smeert goed uit.

2 likes

Heeft iemand een goeie tip voor een babyfoon met camera? :blush:

Normaal gesproken zou ik dat natuurlijk in de winkel beoordelen maar met corona en een newborn doen we dat maar even niet…

Haha ik wilde hem net ook weer tippen maar je was me voor. Groot fan hiervan! Ik heb vanmiddag per ongeluk over K. haar ogen gesmeerd (want een baby van 6 weken is toch makkelijker in te smeren dan een van 9 maanden die niet meewerkt) en ze had nergens laat van!

@Velvetbetty K. (9 maanden) had vandaag een zonder mouwen romper aan, tshirt met korte mouw, vestje en een broek die nu nog tussen lang en drie kwart in zit. Vestje was vanmiddag uit, inmiddels weer aan (we zitten nog lekker buiten). En een zonnehoedje inderdaad. Verder probeer ik erop te letten dat ze niet constant in de zon zit, maar als ze dat zit dat ze dan met haar rug erna toe zit. Dus soms is ze ergens heen gekropen en zit ze bv met der bal te spelen en dan draai ik der om of zet haar in de schaduw.

Wij hebben zon uvwerendtentje wat uitklapt als je het uit de verpakking haalt zeg maar. Vorig jaar veel gebruikt, vanmiddag zette ik hem op. Huilen. Huilen. Huilen. Ze wil er alleen samen in🙄

2 likes

@Zitzak wajoo deze tip komt als geroepen. Wij hebben een dakterras en zag mezelf al niet relaxt daarop zitten met een dreumes straks. Maar met zo’n grondbox is t misschien mogelijk om een boekje te lezen :sunglasses::scream:

@anon18050057 @Fredje ik vries t in in bakjes van de ah of curver oid. En in ziplocks van de ikea en dan verdeel ik t in porties dat je t kan afbreken zegmaar.

Hoe doen jullie trouwens je baby avondeten geven? Fruit en brood kan ze best goed zelf eten maar savonds, pasta of couscous ofzo dat kan ze niet zelf eten met een lepel. Wil ze wel en dat wordt een grote chaos en daar heb ik geen zin in.

Ik leg dat gewoon op het blad van der stoel neer en dan eet ze het zelf op met haar handen, geeft niet heel veel rommel. Brocolli geeft meer rommel zeg maar. Echt couscous nog niet geprobeerd dat is natuurlijk wel heel klein. Maar pasta, rijst of parelcouscous kan ze prima eten op die manier.

Een lepel kan ze prima gebruiken als wij hem vullen, maar daar heb ik ook niet altijd zin in dus dan maar zo. Als we pasta met tomatensaus eten doe ik dat wel voor der op een lepel, of als ik lui ben hou ik wat groente apart voor de tomatensaus erbij gaat en krijgt ze dus losse pasta en losse groente en geen tomatensaus.

1 like

Soms voeren we hem, maar zelf eten is inderdaad met de handen! Vandaag een lasagne klein gesneden en dat kan ie dan zelf in z’n mond steken :slight_smile: op een lepel gaat ie kauwen haha dus dat hebben we even opgegeven.

1 like

Wij gebruiken de Luv.ion Essent.ial al ruim 2 jaar en zijn er erg tevreden over. Eenvoudig te bedienen, duidelijk beeld en qua prijs ook goed te doen, vind ik.

——————

Heeft iemand ervaring met de Puck.ababy Ki.dz? We willen onze dochter gefaseerd in een peuterbed krijgen, met deken en kussen. Ze slaapt supergoed in haar grote Sleepy.head en met de vierseizoenen van PB. Dus wil de slaapzak eigenlijk nog wel een tijdje houden en haar laten wennen aan een dekbed.

Tldr: iemand ervaring met het combineren van een slaapzak en dekbed?

1 like

Onze dochter (wordt in mei 2) slaapt sinds februari in een eenpersoonsbed met dekbed plus de puckababy de lentevariant zegmaar. Dus alleen de dunne slaapzak met lange mouwen. Ze spookt nog rond door het bed, dus zonder slaapzak vind ik te koud, het is sowieso best koud op de slaapkamers bij ons. Straks in de zomer gaat de slaapzak uit.

1 like

Bij ons slaapt ‘ie ook in het ledikant zonder zijkant, maar hij ligt nog zo te rommelen in bed dat ik ook de slaapzak aanhou voorlopig. Als het wat warmer wordt gaat ‘ie uit.

Ik heb nu: pyjama, zomerslaapzak, lakentje.
Ik check hem even als ik naar bed ga en als ik hem te koud vind aanvoelen leg ik nog een deken over hem heen.

Over een paar maanden gaan we voor een eenpersoonsbed kijken, dan komt er ook een dekbed. Maar voor die paar maanden ga ik geen klein dekbed kopen.

1 like

Ali :slight_smile:
Bij de pre.natal precies zelfde voor 100 euro te koop

1 like

Zou opletten meer dit soort dingen bij aliexpress te bestellen. Het lijkt mss hetzelfde maar je betaalt ook voor de beveiliging volgens de Europese regels. Vorig jaar bleek er een groot lek te zitten in video babyfoons van aliexpress

Edit, link: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4854636/slimme-cameras-meegluren-nederland-onveilig-lek-apexis-sumpple

1 like

Klopt, maar geldt voor bepaalde types cameras, niet bij deze.

Ik had er een van naif maar hij werd daar wel heel wit van. Nu moet dat wel goed zijn volgens mij.

1 like

Nou blote benen vanmiddag, dus meteen kunnen testen. Het duurde vijf minuten voor ze toch besloot de tegels op te moeten. Dan maar op handen en voeten, want ze had wel sandalen aan. Lukte nu nog maar 1 ‘stapje’ zo, maar die dame van ons kennende zal het eind van de week wel lukken. Toch maar kippengaas of een grondbox😑 of even alle planten checken of wat giftig is. Alhoewel ze de blaadjes op het gras nu alleen nog vastpakt en mee speelt, Maar niet in der mond.

Nou de Puckababy is binnen! Maar wat zijn die mouwen lang? Ze vindt mouwen sowieso niks, dus nu maar even naar binnen geslagen. Ze is een juich slaper, en dat lijkt niet helemaal te lukken. :joy: Ik dacht dat die binnenzak ook mouwloos kon.
Ze ligt nu in de box en we gaan maar even een test slaapje doen. Hopelijk is het wat.