Tips, ervaringen & aanraders #2

Die heb ik dus net gekocht omdat k niks beters kon bedenken :see_no_evil:

1 like

Je tip komt echt als geroepen. Ik wilde hier het komen vragen hoe jullie (kruipende/tijgerende) kindjes buitenspelen in de tuin (als je die hebt)…
Ik ga meteen even kijken!

1 like

Nice @Zitzak
Hier de ghetto versie; mijn ouders deden dit vroeger bij ons vakantiehuisje met van dat groene soort stevige kippengaas dat je met van die stokken in de grond vastzet :see_no_evil: .

En nog steeds gebruiken veel mensen daar dat. Ben ik van de zomer ook van plan voor K, haha

7 likes

Wat zijn nou ook alweer handige bakjes om hapjes in in te vriezen? Ik doe het nu nog in ijsblokvormpjes maar hij eet inmiddels zo veel dat ik 100 van die klontjes per keer moet ontdooien. Er waren andere handige bakjes voor toch?

Goeie vraag, ik lees mee :smiley: “Oh hij heeft honger, ontdooi jij even 6 klonten?” Dan zijn die bakjes nog na 2 dagen leeg haha.

2 likes

Ik heb gewoon bij de xenos diepvries bakjes gekocht, niks speciaals ofzo.
150 gram bakjes in het begin. Gebruiken we nu voor het fruithapje. En 200 gram bakjes voor avondeten(/groenten hapje).

Ik weet wel dat mensen het in zakjes invriezen zoals met BV. Dan kan je het plat bewaren.

1 like

Wij hebben deze van Nuby. Die hadden ze toevallig in de babywinkel toen wij grotere bakjes nodig hadden.
https://www.bol.com/nl/p/nuby-herbruikbare-kommetjes-deksels-verschillende-kleuren/9200000002224216/?country=BE

Ooh slim van die sokken voor als ze met blote knieën zit straks inderdaad, die ga ik onthouden!

Ik heb gisteren zo hard gelachen, we zaten op het gras en K. had blote voeten . Ze wilde per se ergens heen kruipen maar niet met haar blote voeten over de tegels. Ik heb haar nog nooit zo gek zien kruipen; allebei de voetjes in de lucht😂

Samenvatting

Ik heb trouwens ook naar zon grondbox zitten kijken voor buiten, maar twijfel of ik het het geld waar vindt. Ze trekt zich nu al overal aan op en bv de box op de laagste stand als je haar daar lang genoeg in laat trekt ze zich omhoog aan de rand en komt er dan soms ook al overheen. Dus ik denk haast dat ze bij zon grondbox er wel uit weet te komen want die zijn allemaal lager dan de box nu is…

4 likes

Wij hebben deze van AH. Ben er heel tevreden over. Gebruik ze nu 2 jaar (vries nog steeds porties in als ik teveel heb gekookt) en nog steeds zo goed als nieuw.

https://www.ah.nl/producten/product/wi413816/ah-bewaardozen-250-ml-vierkant

1 like

Slimme meid wel! Q. kroop namelijk de bovenkant van zijn voeten helemaal open steeds :sweat_smile:

Ja ik gebruik borstvoedingszakjes idd en dan vries ik die in! Heel handig! @anon18050057

3 likes

Aaah dat is ook niet fijn! Ik denk dat ze dat een keer voelde en toen dacht uh nee. Misschien dan toch maar niks om de knietjes doen als ze blote benen heeft… blijft ze wel op het gras :joy: tot ze denkt ja damn ik wil écht daarheen


@seveneleven ik heb van die bakjes van de hema, 4 voor €3,- geloof ik, en daar gaat 150ml in. Gebruik die nu om wat stukjes fruit of rauwkorst voor der mee te nemen maar ook wel eens bij nood gebruikt om borstvoeding in te vriezen omdat ik niks anders meer in huis had :wink: voordeel van die zakjes hierboven is wel dat het sneller ontdooid!

2 likes

Ja ontdooit meeegasnel idd

Hm, er is zeker geen duurzame mogelijkheid met de voordelen (makkelijk in de vriezer, snel ontdooid) van borstvoedingszakjes, hè? :thinking:

Ja want gooien jullie die zakjes elke keer weg of was je ze uit?

Je hebt tegenwoordig toch ook van die herbruikbare ziplockzakjes? Zouden die in de vriezer kunnen?

Of misschien spreiden tussen twee silliconenbakmatjes op een bakplaat, zo invriezen en dan in een bak. Dan kun je het er per laag uitpakken net als wanneer je ijsblokjes in een grote zak doet.

1 like

Ja ik heb die ook en idd dikke laag kookvocht steeds. Hangt wel beetje van het type groente af, maar ik had er nooit bij stil gestaan dat dat niet hoorde? Was eerst bij jou dus niet zo?

Hm misschien proberen met minder water of het dan verandert?

Wat trek je een kleintje van 6 maanden met dit weer aan? Ik ben nog zo gewend aan lekkere wollen truitjes en jasjes. En kan nog nergens echt een jasje vinden voor het voorjaar? Een muts kan nu wel vervangen worden voor zonnehoedjes of niet… En is zonnebrand eigenlijk al nodig?

Zoveel vragen weer… :see_no_evil:

1 like

Ik heb een heel warmbloedig kind, twijfel soms of ik haar niet te koud kleed… ze draagt nu een jurkje met korte mouwen, dunne maillot en buiten een spijkerjasje erover. H&m heeft leuke zomerjassen atm.
Op zonnebrand zeg ik altijd JA, de zon schijnt altijd, dus wil haar jonge huidje geen kwaad doen.
Oh en ik heb een petje gekocht voor haar! Zomerhoedje moet ik nog voor op jacht, maar kan inderdaad wel denk ik hoor!

1 like