Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb alleen Slaap! gelezen tijdens de zwangerschap. Vond het heel interessant om te leren hoe slaap ‘werkt’ bij babies, hoeveel ze er van nodig hebben etc. Ook als je niet van de strikte ritmes bent is het interessant om een keer gehoord te hebben. :slight_smile:

2 likes

Mag ik vragen in welke ziekenhuizen? Ik moet ook in Antwerpen bevallen namelijk. Maar als je het liever niet zegt, snap ik dat.

Wellicht een stomme opmerking, maar wat heeft je laatste zin voor toegevoegde waarde voor @Boppie?
Haar kindje had blijkbaar veel dorst de derde dag, dronk veel en het is helemaal goed gekomen. Ik vind het erbij typen dat je door te veel kunstvoeding aan te bieden het babymaagje oprekt, bijna overkomen alsof ze iets totaal verkeerds heeft gedaan. Kan ook mij liggen dat ik hier een beetje pinnig op reageer en dat boppie hier nul last van heeft, maar ik vind het stom staan.

1 like

Oh nee zo bedoel ik het helemaal niet ! Maar vaak raad een cb best grote hoeveelheden aan want voor een kleintje echt veel te veel is.
Bedoelde helemaal niet dat ze wat verkeerd had gedaan!!

Ik denk dat een onzekere mama beter internetfora kan mijden :grin:

1 like

Mijn lijstje:

  • Van baby tot peuter van Ouders van Nu: vond ik wel een fijn praktisch boek, alles staat per maand uitgelegd.
  • Baby in droomritme: heel interessant om meer te leren over hoe baby’s slapen, maar het is blijkbaar nogal een omstreden boek. Mijn baby is nog niet geboren dus ik weet ook niet in hoeverre deze methode werkt haha
  • Mama worden: vond ik een heel fijn boek, leest heel vlot. Gaat ook echt over de biologische kant van zwanger zijn en bevallen. Hoewel veel info voor mij al bekend was (begon ook pas met lezen toen ik 30 weken zwanger was), heb ik er nog veel nieuwe dingen uit gehaald.
  • Oei, ik groei: moet ik nog in beginnen maar schijnt wel een ‘must’ te zijn
2 likes

Ben ik het niet mee eens! Juist dit forum heeft geholpen met zoveel onzekerheid wegnemen in het begin. Maar het verschilt erg per forum natuurlijk.

2 likes

Is ook zo. Denk dat we het er ook mee eens zijn dat iedereen elkaar op dít forum juist wil helpen.
Dan vind ik het juist een beetje flauw van @Boppie (ik wil steeds poppie typen) om het nog eens extra te benoemen, terwijl @Maison al had aangegeven het niet zo bedoeld te hebben.

1 like

Ik geef voortaan wel geen tips meer.
Het was helemaal niet zo bedoelt en alleen maar goed bedoelt.

@Maison
Het is voor mij ook allang oké en voor @boppie ook. Zoals ik aangaf, ik vond het gewoonweg stom staan, omdat het voor boppie een tip achteraf is en zij er op dit moment niets meer aan kan veranderen. Die melk is gegeven, zegmaar.
Voor aanstaande moeders is het uiteraard een prima tip!

1 like

Weet iemand hoe de baby/kinderkleding van Arket valt?

@anon18050057?

1 like

@Anna88 nee helaas! Heb alleen een mutsje van hun en een pyjama waar hij nog niet in past haha :slight_smile:

1 like

@Suvi misschien?

2 likes

Oei lastig, heb je ook broeken ervan toevallig? Hij draagt nu gemiddeld maat 86, maar gevoelsmatig gaat 92 qua lengte wel heel groot zijn. Wil ze graag voor nu, niet voor op de groei :laughing:

Ik wil even een grondbox als tip geven. We gebruiken hem binnen om de hond rust te gunnen, te voorkomen dat degene die al tijgert alle planten opeet en om zelf even te kunnen koken oid, maar vandaag voor de eerste keer buiten en dat is ook zo fijn! Ze hebben er echt veel ruimte in en hij staat heel stabiel

24 likes

Wat handig! Ik doe hier altijd heel veel moeite om de box naar buiten te slepen en daar wil ze sowieso max. 5 minuten in :sweat_smile:

Waar is deze van?

Van boxenland.nl

Je kunt hem vrij makkelijk invouwen door 1 paneel los te maken zodat hij niet per sé hoeft te blijven staan als je hem niet gebruikt. Hij is er ook in wit en grijs, en met 2 panelen minder dacht ik

Zo’n kleed is ook ideaal zeg! Ik leg nu steeds het boxkleed buiten maar daar rolt ie toch steeds vanaf

Ja daarvoor gaan de credits naar mijn man, die bedacht dat het een handigere en meer elegante oplossing is dan zo’n gekleurde puzzelmat

2 likes