Tips, ervaringen & aanraders #2

Sowieso is het handig om een flesje in huis te hebben, voor als het bijvoorbeeld niet meteen goed op gang lomt en je met zon huurpomp gaat kolven of als je baby niet goed aanhapt en je daarom je melk met een flesje wilt geven. Plus als de kleine over een tijdje naar de olvang gaat of jij over een tijdje een paarnuurtjes weg wilt is een flesje om afgekolfde melk in te geven wel handkg :wink: Ik zou 1 of 2 flesjes aanschaffen. Wij hebben zelf de difrax s-flessen maar ik hoor ook veel goede dingen over dr brown icm bv. Verder als je het echt wilt zou je zon proefverpakking kv voeding halen, maar er wordt wel eens gezegd dat als dat in huis is je er sneller naar grijpt terwijl het vaak niet nodig is. En bij kruodvat of hema zon flessenborstel is wel heel fijn! Droogrekje gebruik ik nog steeds niet (voor de flessen of kolfspullen). Alles gewoon op een hydrofiel :wink:

1 like

Heb je al een kolf? Zo ja, zou ik dat merk flesjes kopen. Vond dat zelf heel chill dat ie die flesjes direct op de kolf kon doen haha (luxe dingen)

Ik zou verder alleen een fles in huis halen, daarmee red je het wel, tot de rest binnen is als het al nodig is :)! Ik heb alleen mijn eigen ervaring maar hier had de kraamzorg en VK altijd wel een portie zakje KV als het noodzakelijk was.

Verder had ik voor m’n bevalling alvast prenataal gekolfd! Hier was het niet nodig maar dat kan je de lucht / ruimte geven de melkproductie op gang te laten komen. Verder alvast goede IBCLC lactatiekundigen opgeschreven hier in de buurt zodat ik dat niet “in the heat of the moment” zou hoeven doen :slight_smile:

& Mocht het je interesseren, er bestaat ook donormelk :slight_smile:!

Ik douche altijd, als hij in badje zit. Lekker multitasken

1 like

Ik zet idd ook vaak het badje in de douche haha. Daar vermaakt ie zich makkelijk een half uur in haha!
Soms kan ik mezelf zelfs afdrogen voor ik hem er uit haal :sweat_smile: :crazy_face:

1 like

Off-topic maar dat soort reacties over de “enorme hoeveelheid kleren” in een bepaalde maat zijn zo irritant. Ik had van de week een foto van mijn babywasje gepost op insta, belt mijn moeder meteen “een heel wasrek vol, dat is toch zwaar overdreven???”. Het waren bijna allemaal hydrofiele doeken en lakens enzo :woman_facepalming:t2:

1 like

Echt he. Sowieso heeft (of had het is wel beter geworden) mijn schoonmoeder daar een handje van hoor🙄.

1 like

Ga ik eens proberen! Thx!

1 like

Thx voor de tips! Ik ga eens proberen haar te laten spelen in de badkamer. Speelgoed blijft een lastige, we hebben echt de wereld aan speelgoed, maar het interesseert haar na 5 minuten al niet meer. Wat haar vooral interesseert is alles wat niet mag, kabels uit de muur trekken, opladers, plantenbladeren kapot trekken, hondenbrokken, telefoons, afstandsbedieningen, wc rollen afrollen in de badkamer, etc
 Deze ‘fase’ duurt hier inmiddels 7 maanden. Na hoelang werpt consequent NEE zeggen en afleiden zijn vruchten af? :sweat_smile:

2 likes

Daar is ze schoonmoeder voor, helaas :woozy_face:

2 likes

Heeft iemand tips tegen baby acné? Eigenlijk denk ik dat met rust laten het beste is

Ze zit er echt onder: wangen, voorhoofd, beetje hoofdhuid, hals, nek. Op haar wangen krabt ze er ook soms aan als ze met haar armen maait.
Ik zorg nu dat het gewoon schoon en droog blijft, maar als iemand een geniale tip heeft, hoor ik het graag :blush:

Oh, juist wel vet? Ik dacht aan normale acné, wat vaak ontstaat bij een vette huid en talgophopingen, dus dacht juist beter niks smeren :sweat_smile:
Dan ga ik het toch lekker insmeren. En idd sokjes om de handen aantrekken tegen het krabben.

Ah, zo. Dat is idd wel logisch. Ik weet dat het vanzelf weggaat, maar dacht dat er misschien iets was waardoor het sneller kan gaan. We wachten het rustig af :slight_smile:
Thanks!

Ik gaf de oudste wel eens een los snoertje. Daar vermaakte zich dan vaak wel een tijd mee. Of een oude afstandsbediening. Dat vinden ze op 1 of andere manier toch het interessantst. En dat vind ik niet erg! De jongste heeft nu ook een beetje die fase. Dus die krijgt die dingen ook nog in d’r hand gepropt. Lekker rustig

1 like

Heeft iemand het boek van peuter tot kleuter gelezen? En is het wat? Ben niet zo van de regimes en ritmes. Maar vind het wel leuk om tips te lezen over hoe om te gaan met opstandige brutale peuter pubertjes.

Haha dit!! Wat is de magic van die afstandsbediening?!

1 like

Hier is de magic dat papa er altijd mee in zn handen zit als hij op de bank zit😂 dat klere ding gaat aan zodra hij thuis komt haha. Zit ik net ff van een moment stilte te genieten, knalt hij dat ding weer aan. Ook zo mega interessant: onze telefoons of de afstandbediening van mijn insulinepomp, die is ook groot favoriet.

Ik moest even terug zoeken naar je bericht, maar kun je mij vertellen/laten zien hoe ik het tuigje aan de achterkant moet vastmaken?
Ik heb hem inmiddels binnen maar ik begrijp niets van de karige uitleg op de verpakking hoe ik hem moet bevestigen aan een stoel!

@Fredje Had jij inmiddels al een mobiel voor de box gekocht? Ik ben nu aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet. Dus als er aanraders zijn: yes please! En het mag zeker bewegen, heb het idee dat dat in de smaak valt.

Vraagje. Onze jongste wordt binnenkort 1 en wil zijn eigen prakje niet meer. Hij zit ons elke keer het eten uit de mond te kijken en wil persĂš eten wat wij eten. De oudste is een verhaal apart qua eten vanwege zijn beperking dus dit is voor ons helemaal nieuw. Ik weet niet zo goed hoe ik de overgang naar met de pot mee eten moet aanpakken, we eten vaak pittig en heftig gekruid eten. Iedereen zegt dat ik het voor ons zelf dan later moet kruiden maar bij gerechten waar het even moet pruttelen werkt dat niet zo :smirk: dus het lijkt mij het makkelijkste om ons menu er wat op aan te passen. Iemand tips voor gerechten die kidsproof zijn? Wij eten vegetarisch. En hoe doe ik dat met stukjes? Gewoon alles wat fijner snijden of toch even met de staafmixer? Stukjes eet hij wel goed maar ik vind het best eng :confused:

Voor gerechten die je moet kruiden: beetje eruit halen voor je kindje voor je het laat pruttelen? Of in apart pannetje zonder kruiden laten pruttelen?

1 like