Tips, ervaringen & aanraders #2

Naaaaaah precies de maat die ik moet hebben is niet 1+1 :no_mouth:

Hmmm ik kijken bij Etos, maar van maat 5 zijn alleen de pants in de aanbieding (of die pure en die zijn duur haha). Zijn alsnog 26ct de luier :crazy_face:

In maat 1-2-3 valt t allemaal nog mee maar daarna worden ze rap duurder haha. Met 2jr zindelijk dan maar haha

1 like

Ja ik moet ook maat 5 hebben haha. Jammerrrrr.

Wanneer moet ik dat kind trouwens op een potje gaan zetten?

Hij is wel erg geĂŻnteresseerd in de wc en wil ook erop zitten als ik ga plassen enz.
Liefste zet ik hem morgen op een potje maar mijn man vind het echt onzin :joy:

Hoe oud is je kindje nu?
Er wordt geregeld gestart rond 2 jaar dacht ik.
Sommigen iets vroeger, sommigen wat later.
Interesse in dat jij naar het toilet gaat is volgens mij een goed teken.
En ik zou gewoon al een potje in het zicht zetten en hem ( haar?) er af en toe eens op zetten.
Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 a 3 maanden. En is sinds vorige week zindelijk ( en de weken ervoor met nog heel wat ongelukjes). Wel goeie hulp gehad van de kinderopvang.

16 maanden is hij, dus dat is misschien wat vroeg.
Zal ik het gewoon gaan proberen, dat potje neerzetten? :thinking:

2 jaar en 3 maanden is ook snel joh, heerlijk!

Edit: zit er nog verschil in die potjes? Welke zijn fijn/minder fijn?

Edit2: en moet dat potje dan in het toilet beneden staan? Of in de badkamer boven? Zoveel vragen :joy:

Ja ik ben heel blij dat hij zindelijk is. Die discussie over pampers hierboven voelde heerlijk onbelangrijk :see_no_evil:.
Je kan het al proberen? Sommige zijn echt al heel vroeg zindelijk. Mijn moeder vermeldt vrij vaak dat zowel ik als mijn broer en zus voor onze 2e verjaardag zindelijk waren.

3 likes

Ik heb ze net uitgepakt en totaal niet belangrijk, maar ze zijn wel suuuuuper lelijk zeg! :joy:

3 likes

Hmm mijn zoontje is nog maar net zindelijk maar heeft wel al geregeld een droge pamper 's nachts.
Valt mij op dat wanneer hij net nog pipi gedaan heeft voor hij ging slapen het een droge nacht wordt.
Maar ik denk dat dit iets is wat je moeilijk kan trainen?
Mijn neefje is nu 5 en heeft ’ s nachts nog een pamper nodig en is overdag zindelijk sinds ± 2.5jaar.
Mijn vriend had ook nog heel lang ongelukjes 's nachts tot hij 6 of 7 was.

En zeker niet ’ snachts wakker maken om nog naar het toilet te gaan. Maar doordat hij met pamper slaapt denk ik niet dat jij dit doet.

Ja, die staat er ook op bij maat 5.

Dit had ik (ooit ergens) gehoord dat je dat best niet doet. Omdat je ze dan gewend maakt dat ze wel nog kunnen plassen in de nacht. En meestal maar halfwakker zijn en het dus niet zo goed beseffen.
Maar geen idee of het klopt hoor en het is bij jouw dochter duidelijk goed gekomen.
En inderdaad dit lijkt me echt iets dat je niet kan forceren.

Ik ging net een stukje hardlopen met de hond, dacht laat ik ook eens proberen weer actief te gaan doen, maar na 20 meter werd ik even verrast door mijn bekkenbodemspieren. :flushed:
Heb daar op een uitzondering na eigenlijk geen last van urine verlies gehad, kan het zijn dat je dat pas na een paar maanden krijgt na de bevalling?

Ja! Omdat er door de bevalling zo ontzettend veel kracht op je bekken komt te staan, is het bijna normaal dat je daar naderhand last van hebt. Geen zorgen! (of ja, wel in de gaten houden en kijken of het met oefeningen beter wordt. Volgens mij is hardlopen ook echt pas na 6-9 maanden weer aan te raden vanwege de belasting van je bekken)

Yay, met als kanttekening dat wij wel wegwerp billendoekjes gebruiken bij de poepexplosies. Nu nog borstvoeding ontlasting, straks bij vastere ontlasting gaan we wc papier gebruiken voor de poep.

We bewaren ze op de commode in tupperware achtig bakje met daarin wat water zodat ze al wat vochtig zijn. Dan een spray erbij om ze beetje extra vochtig te maken. Ze kunnen gewoon samen met de luiers in de wasmachine.

1 like

Ja, ik had er na hardlopen ook last van. Daarvoor, ook tijdens mijn zwangerschap, geen klachten gehad. Is idd een flinke belasting voor je bekken. Ik was gewoon gaan lopen zeven weken na de bevalling maar ga nu toch eerst maar bekkenbodemoefeningen doen.

Ja ze is nu 7 maanden, ik had het niet verwacht zo in eens. :flushed:

@Fredje Na 7 weken al? Wow, ik kon voor mijn gevoel toen net het blokje om lopen en zitten zonder pijn. :joy:

Spray is van billies box, zit wel wat extra’s in maar heeft voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde. Als hij op is ga ik er gewoon water in doen. Misschien met druppeltje olie erin voor de geur.

Ik heb doekjes van cheeky wipes (bamboe variant) en billies box. Die van billies blijven zachter maar die van cheeky vind ik niet slecht ofzo. Ze maken beide prima schoon.

1 like

Je ‘mag’ na drie maanden weer hardlopen, geloof ik. Dus snap het wel dat je het niet (meer) verwacht na zeven maanden. Hopelijk helpen oefeningen, is genoeg te vinden op internet. En anders, als het weer mag, naar een bekkenbodemtherapeut?

Ok ik heb even advies nodig m.b.t. kinderopvang. Onze dochter van 9 maanden slaapt heel slecht (altijd zo geweest). Het KDV heeft al vaker dingen geopperd die zouden kunnen helpen. Echter hebben wij zelf al tig slaaptrainingen geprobeerd/zijn nog in onderzoek bij de kinderarts. Ik heb het kdv altijd meegenomen in die processen zodat ze weten wat er speelde. Nu is het zo dat het thuis veel beter gaat met slapen overdag (bij elkaar slaapt ze zeker zo’n 2/3 uur waar het voorheen miss Max 1,5 was op een hele dag). Op het KDV gaat het nog steeds heel slecht en ik werd vandaag gebeld of het niet een idee was om haar nog maar 2x naar bed te doen (want dutjes dan mogelijk langer, en past bij haar leeftijd vinden zij). Ik heb al meerdere malen echt uitgebreid uitgelegd dat wij dit zelf ook hebben geprobeerd maar het resultaat is dan juist dat ze oververmoeid raakt en helemaal niet meer wil slapen. Het KDV bleef echter een beetje aandringen ook onder het mom van dat ze geen tijd hebben om dit soort “maatwerk” te leveren en dat andere kindjes van die leeftijd dit ook zo doen. Ergens snap ik dat maar ben ook echt pissed dat ze zo doordrammen hier over want het werkt gewoon niet zo. Ben ik nou te veeleisend? Vraag me af hoe dit op andere KDV’s gaat. Dit is overigens met meerdere dingen zo dat ze soort van met dwingende tips komen en voor mijn gevoel ook inspelen op mijn eigen onzekerheid soms. Heb er echt een kutgevoel aan over gehouden terwijl ik zelf echt wel weet wat goed is voor m’n dochter.

2 likes

Eh, kijk nu is alles moeilijker geloof ik. Maar onze zoon is (op regulier kdv, niet kleinschalig of antroposofisch of vrij of whatever), altijd in slaap gewiegd
 Door de leidsters, net als wij thuis deden/doen.

Nooit geslaaptraind, ook daar niet
 Er is altijd maatwerk geleverd, gevoed op verzoek en therapeutisch. Kleintjes methode


Edit: dit is wel een van de redenen dat ik dreumes nu ook niet laat gaan (we hebben recht op noodopvang). Omdat dit soort dingen nu niet mogen
 Ze wiegen nu liever niet en kindjes die zelf de fles drinken doen dit zelf in een wipstoeltje
 om zo veel mogelijk toch die afstand te kunnen handelen
 ik sta daar echt 0,0 achter, dus kies er voor liever onbetaald verlof te schrijven/vanantie uren (want op vakantie mogen we toch niet haha)

Yay! Heb cheecky wipes. Ik heb een bakje water bij de commode staanen daar maak ik de doekjes nat mee.

1 like