Tips, ervaringen & aanraders #2

Helaas de gewone maat 5 niet, wel de pants.

Ik check ook vaak https://www.luieraanbiedingen.net

Momenteel is er denk ik even geen goede online aanbieding voor de luiers die wij gebruiken maar dat komt vast wel weer.

Omggg dat trek ik niet hoor haha!
Mijn vriend werkt id zorg, dus is continue weg, zit de heeeeeele dag met een huilend baby’tje pfoeeee.

Heb er maar een zetpilletje in gedaan. Hopelijk verzacht dat de pijn een beetje

Ja het is soms echt kut, maar een kontraketje werkt vaak wel! En afleiding hielp hier ook, lekker veel wandelen :slight_smile:

3 likes

Een piepende ademhaling vind ik zelf altijd nogal eng, omdat ze het dan duidelijk benauwd hebben. Ik zou wel even bellen.

Ik loop trouwens zelf elke twee weken voor controles in het ziekenhuis en ik ben echt gerustgesteld door alle maatregelen die ze daar nemen en controles die ze bij de deur al uitvoeren. Ik voel me daar “veiliger“ dan in de supermarkt.

Maar toen J. een piepende ademhaling had hoefden we niet naar het ziekenhuis. De huisarts hielp ons voldoende.

Heb je een nettorama in de buurt? Daar halen wij ze meestal want € 5,- per pak dus vaak (tenzij er écht een goede aanbieding is) het goedkoopste!

Heeft iemand tips qua luiers voor als je baby gaat doorslapen?
Onze baby slaapt sinds 4 nachten door tot half zeven/ zeven uur en de luiers trekken het maar net maar ik wil niet wachten tot ze echt een keer doorlekt.
Wij gebruiken nu nog altijd Pampers Premium Protection.

Wij gebruikten vaak dan premium protection in een maat groter. Volgens mij zijn de luiers van huggies hier ook wel populair

Hier werkte pampers goed en dan maatje groter.
Maar het was hier echt tijdelijk. Nu hij 13 maand is lekt hij nooit meer door.

Thanks allemaal @Ohappyday @Maison @Beautician @Mhysa
Ik ga met de tips aan de slag!

Oh geen idee eigenlijk. Ik zie nu ook dat ze niet meer in het foldertje staan. Misschien had ik gelukkig omdat het maandag koningsdag was.

Misschien moeten we een vast bericht in dit topic maken met meestgestelde vragen en antwoorden :smile: lijkt me serieus handig!

Eerste verjaardag
Boekjes
Nachtluiers
Schoentjes

Kunnen we zoiets doen @Mhysa? Ik wil graag helpen.

6 likes

Nou jongens. Testpanel ‘Bathwater’ gaat voor jullie aan de slag :dancer:

8 likes

Ik kreeg hier de tip maatje groter, werkt echt goed. Geen doorlekken meer gehad.

Ik ben zelfs in 18mnd oneindig veel gewisseld haha…

We begonnen met pampers, zelfde als in ziekenhuis maar telkens uitslag. Etos idem dito. Toen Zwitsal (waarvan je denkt damn wat een parfum!?) maar dat was de enige luier waar hij geen uitslag van kreeg. Dus tot en met maat 2 die. Maar maatje 3 van Zwitsal zat m niet lekker op een of andere manier? Toen toch maar pampers, zaten perfect maar vind ik best wel aan de prijs. Na Kruidvat (:no_good_woman:t3:) en Albert Heijn (:no_good_woman:t3:) kwamen we bij Bumblies ofzo? Van Deen/Deka en dat was perfect (maat 3 en 4)! Maar dat merk bestaat nu niet meer :cold_face:

En sinds dien zijn we bij de Beren luiers en nu zitten ze wel goed :joy::ok_hand:t2:

Goed verhaal, lekker niet kort ook.

5 likes

Helaas niet. Maar ik zoek gewoon verder. :grin:

Oké top! Dan zal ik straks es gaan verzamelen haha

1 like

Bij Kruidvat zijn deze week de eigen merk newborn luiers 1+1. Wordt volgens mij niet geadverteerd? Of ik heb zelf niet goed gekeken, maar was in ieder geval blij verrast net in de winkel.
Helaas alleen aanbieding op de newborn en niet vanaf maat 3. Ik vrees dat wij binnenkort over moeten op maat 3 dus kon niet teveel kopen.

Ik bestel de Zwitsal maandbox luiers als ze bij Bol.com in de aanbieding zijn.
Daar zitten ook in elk pak van die geurbuiltjes bij die ik dus in de stofzuiger stop zodat je huis lekker ruikt als je stofzuigt, maar ik hou dus ook echt van de Zwitsalgeur :heart_eyes:

Dat zijn samen met de AH droog en zacht luiers de enige waar J echt totaal geen uitslag van krijgt.

Bonbebe laatst geprobeerd maar dan vond ik z’n billen nog zo nattig aanvoelen van de plas als ik hem verschoonde en daardoor sneller luieruitslag.

Pampers Premium Protection vind ik ook heel fijn maar erg duur.

Kruidvat eigen merk heb ik alleen de newborns gebruikt, de maten daarna vond ik minder goed passen bij ons kindje.

2 likes

Ja doe ik ook meestal!
Maar ik heb hier geen Etos in de buurt op minder dan 10km afstand dus die actie kan ik helaas nooit meepakken.
Wel als ze bij de AH/Kruidvat in de aanbieding zijn.
En soms ben ik gewoon lui en koop ik maar wat :joy:

Oh top, nooit aan gedacht dat Etos ook gewoon aan online bestellen doet :joy::hot_face: