Temptation Island #1

Afl6

Je verwoordt precies hoe ik er ook over denk. Ik dacht al hm ja hoe ga ik uitleggen dat je best onzeker mag zijn, en dat het niet perse ligt aan haar uiterlijk of whatsover dat ik het niet nodig vind. Zodra het je in deze zin belemmerd vind ik het inderdaad zonde. Aan de andere kant, het blijft gissen maar omdat ik me een beetje in haar herken vul ik het nu op deze manier voor haar in, terwijl ik haar helemaal niet ken. :sweat_smile:

Samenvatting

Ik vul het net zo goed in en dat komt ook omdat ik het heel herkenbaar vind. Complimenten en aandacht word ik alleen maar verlegen van, dus dat dan weer niet zo, maar wel het onzekere.

Volgens mij heeft ze ook in het intro filmpje verteld dat ze vaak is gekwetst door mannen en dat ze daardoor ook wel controlerend is, daarom zal ze nu ook wel gezegd hebben dat ze geen man meer hoeft als haar vriend nu vreemd zou gaan.

2 likes

Ik vind mezelf goed passen bij Jietse :heart_eyes: :drooling_face:

18 likes
Spoiler afl 6

Vond het echt raar hoe Sidney steeds racistische opmerkingen maakte. Ook van: Demi valt niet op donkere jongens. En dan zie je Rik ook echt zijn wenkbrauwen optrekken van: wat?! Sidney is zo onzeker en dom dat hij zulke opmerkingen gaat maken.

15 likes

Waarom staat er zoveel in spoilers, bij expeditie Robinson en wie is de mol vermijd je een topic toch ook gewoon als je weet dat er een nieuwe aflevering is uitgezonden. Snap t wel als het overdag nog niet op tv is geweest maar wel al op Videoland staat

Maar waar maak ik me druk om
Dit seizoen is echt zo saai echt een teleurstelling

1 like

De aflevering van volgende week staat al op videoland dus degenen die alleen op tv kijken die kunnen die aflevering nog niet zien.

1 like

Oh ik dacht dat s ochtends de aflevering van s avonds er op staat. Ik ben weer lekker op de hoogte

1 like

@Rosalind haha ik hoorde het echt zoals in het voorstukje ~~~ temptation ~~~

Heb de aflevering nog niet gezien.

Aflevering 6 (tap to read)

wat ik nog het ergst vond aan die opmerking van Sidney op het 2e kampvuur is dat hij zei: Demi houdt OOK NIET van donkere jongens. Ermee implicerend dat hij er niet van houdt. Al was dat uit eerdere opmerkingen ook wel duidelijk. Zo noemde hij Danicio een slaaf toen hij de voeten van Rodanya masseerde. Echt een walgelijk ventje m.i.

20 likes

Hier de mooie rap van Sidney. Is uit afl 6

2 likes

Als zā€™n intentie racistisch was, wil ik het echt niet goed praten. Maar bedoelde hij gewoon niet van ook als in, nog een reden dat het niet zou klikken. Om zā€™n eigen onzekerheid goed te praten?

Waarom is het racistisch om te zeggen dat je niet op donkere jongens valt? Je mag toch ook zeggen dat je niet op blond valt, of kleinere jongens? Het is nou eenmaal zo dat iedereen op andere uiterlijke kenmerken valt. Je hoort donkere jongens ook weleens zeggen dat ze op getinte vrouwen vallen, is dat dan ook racistisch?

Ik vind dat iets te snel racistisch wordt genoemd, vaak alleen omdat het woord ā€˜donkerā€™ wordt vernoemd. Daarnaast begrijp ik ook niet waarom iemand een Congolees noemen racistisch is. Voor het zelfde geld zegt hij: ā€˜die Belg/Duitser/Let/Rus/Spanjaardā€™. Boeiend?

Ik krijg nu vast reacties, en wil alvast even zeggen dat ik niet racistisch ben en tegen racisme ben (duh). Vind alleen dat mensen het woord racistisch heel snel gebruiken. Als je het woord om zo ruilen met blanke/Europeaan oid, vindt men het dan nog steeds racistisch?

25 likes

Zoals @Daytona zegt, had ik het gevoel dat hij slaaf zei omdat Danicio haar voeten aan het masseren was, en niet vanwege zijn huidskleur.

Wat betreft je derde punt is het inderdaad niet nodig om iemand afkomst te benoemen, maar het is ook niet heel erg.

Over de opmerkingen dat hij en Demi niet op een donkere huidskleur vallen: dat valt nu gewoon op omdat er toevallig vaak donkere mannen voorkomen in Demiā€™s beelden.

Kortom: ik vind dat mensen gewoon te snel over bepaalde uitspraken vallen. Dingen worden heel snel racistisch/beledigend genoemd, terwijl het helemaal niet zo bedoeld is. Je kunt op iedere slak zout leggen.

3 likes

En @Daytona Hij zegt niet dat zij er niet op valt, maar zij houdt er ook niet van. Wat mijns inziens een belangrijk verschil is. Ik val niet op Aziaten, vind ik een persoonlijke voorkeur. Ik houd niet van Aziaten, vind ik een stuk heftiger. Overigens noem ik het niet racistisch omdat hij geen superioriteit laat doorschijnen van blanken. Al denk ik dat het naĆÆef is om te denken dat een blanke masseur door hem ook slaaf zou worden genoemd, gezien zijn eerdere uitspraken en het feit DAT ook blanke jongens aan het masseren waren en die geen opmerking kregen.

1 like

Ik kijk de aflevering van gisteren terug en mijn hemel, wat is Laura onbeschoft eigenlijk. Een koetjes en kalfjes gesprek kan toch wel. Roger is ook al zo saai. Ik zou mezelf ook als saai omschrijven, maar die 2 zijn next level saai

4 likes

Mag ik vragen of jij een witte of donkere huidskleur hebt? Dat zou een aantal van je uitspraken namelijk wel inperspectief plaatsenā€¦ om hier meer over te leren is ook het white priviledge topic heel interessant.

2 likes

Ik ben blank en kan me inderdaad voorstellen dat je er anders tegenaan kijkt als je met racisme te maken hebt (gehad). Ik ben 100% tegen racisme en vind regelmatig dat uitspraken niet kunnen/te racistisch zijn. Ik vind alleen dat mensen soms heel snel beledigd zijn, of iets racistisch noemen. Soms vind ik het zelfs eerder racistisch om aan een dergelijke opmerking meteen het label ā€˜racistischā€™ te hangen. Maar misschien ben ik heel naĆÆef.

Ik zal zeker het topic gaan lezen, want ik vind het een heel belangrijk onderwerp. Ik hoop trouwens dat ik niemand heb gekwetst met mijn opmerkingen. Dit is gewoon hoe ik er tegenaan kijk en nogmaals, ik kan het me voorstellen dat mensen dit wel racistisch kunnen vinden.

Je kunt dingen niet racistisch vinden. Iets is racistisch of het niet is racistisch.

Wat betreft de uitspraak ā€œzij valt niet op donkere mannenā€, snap ik dat je het lastig vind (vind ik zelf ook). Het is idd een voorkeur, net als vallen op blonde haren of baarden. Maar je kunt toch niet ontkennen dat alle uitspraken van Sidney bij elkaar op zā€™n minst opvallend zijn. Plus dat huidskleur/racisme een gevoelig onderwerp is, waar voorzichtigheid gepast is.

Ik geloof meteen dat je geen kwaad in de zin hebt, en dat je geen racist bent (en veel racisme gebeurt onbewust). Maar het lijkt me verstandig om je wat meer in te lezen en wat bewuster te worden hierover.

16 likes

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad lastig. Je kunt niet in iemands hoofd kijken en weten op welke manier diegene het echt bedoelde. Ik vind de opmerkingen van Sidney inderdaad onhandig en ook niet sympathiek. En bij elkaar vallen de opmerkingen inderdaad op.

Ik vind het lastig om iemand racistisch te noemen, het is een heftige beschuldiging. Ik snap dat het onderwerp ontzettend gevoelig ligt en dat er voorzichtig mee moet worden omgegaan. Ik vind deze discussie daarom ook ontzettend lastig, omdat ik bang ben iemand te kwetsen.

Ik vind het in ieder geval interessant om te horen hoe iedereen hier tegenaan kijkt. Ik wil ook nog even zeggen dat ik vind dat iedereen heel respectvol reageert :heart:. Het is een hele gevoelige discussie en ik was eerlijk gezegd bang dat mensen me zouden aanvallen op mijn bijdrage. Ik vind iedereens antwoorden ook heel leerzaam, dank daarvoor!

4 likes

Geen idee hoe waar het is maar Michella Kox beweert dat Fabrizio en Pommeline, Thomas Cox en zā€™n vriendin, iemand die ik zelf niet ken en ook niet goed verstond en een onbekend stel de deelnemers zijn van temptation vips

1 like