Ah ik word helemaal verdrietig van Ray-Ban, had er van mn vader 1 gekregen. En zo snel kwijt geraakt voelde me echt kut. Die staan me overigens wel het best. In andere brillen heb ik geen gezicht laatstaan een neus over. Ik koop altijd goedkope want ik ben geen dure waard. Als ik dure heb, is het omdat ik die gekregen heb. Maar inmiddels durf ik die niet meer op te doen.
Gewoon een vraag want ik heb geen idee. Vragen veel grootouders geld voor het oppassen? Mijn ouders zouden dat echt nooit willen. Maar ik moet nu wel denken aan iemand die heeft er bijna een volle werkweek aan om op haar kleinkinderen te passen, dus dan is een vergoeding misschien wel passend.
Durf ik niet te zeggen.
Mijn ouders passen 2 dagen in de week op, dan werk ik, en ze willen daar echt niets voor hebben. Ze zien het als een cadeautje dat ze hun kleindochter zo vaak zien en leuke dingen met haar kunnen doen.
Maar als ik zie wat kinderopvang kost dan voelt het zo scheef. Ik heb bij een traiteur cadeaubonnen gekocht voor ze, die ze in meerdere keren kunnen gebruiken.
Ben jij samen (met partner, familie of vrienden) of alleen (ook zonder partner dus) met de kerst?
- Eerste kerstdag alleen, tweede kerstdag samen
- Eerste kerstdag samen, tweede kerstdag alleen
- Beide kerstdagen samen
- Beide kerstdagen alleen
0 stemmers
En voor degene die een of meerdere dagen alleen is:
- Ik ga niks bijzonders doen tijdens deze twee dagen
- Ik ga er met mijzelf wat leuks van maken (activiteit, lekker eten, kerstfilm etc)
- Ik vier het niet alleen maar wil toch stemmen
0 stemmers
Kerstavond samen 1e kerstdag vrienden/fam 2e kerstdag restjes / alberheijn 35% korting stickers dagje met moeders
Zijn hier mensen die geen kerst vieren?
- Ik vier geen kerst want ik heb een ander geloof
- Ik vier geen kerst want ik moet werken
- Ik vier geen kerst want ik heb niks met kerst
- Ik vier geen kerst want :
0 stemmers
Ja vieren vieren. Ik heb nergens een kerstboom of iets staan, we eten gewoon normaal eten wat we anders ook doen maar ik luister wel kerst muziek en zie wel familie. Maar echt zo vieren als in films etc. nou nee. Ook geen zin in. En tweede kerstdag ga ik gewoon chill films kijken, tijdschriften lezen en lekker eten. Maar zo zien mijn zondagen er vaker uit, haha.
Mijn enige bijdrage aan het kerstdiner…. NAILED IT Ik ga me nog even beraden of ik morgen voor een poging 2 ga, of er gewoon witte chocolade over heen flans.
- Niet meer te redden, doe een 2e poging!
- Flans er gewoon wat witte chocolade overheen
- Meid, geef het op
0 stemmers
Zolang het rauw is, gewoon vreten en niet zeiken. En de volgende keer wat meer bloem in de tulband doen
Je kan er ook een triffle van maken misschien? Dan moet je juist je cake in stukken verdelen en dan maak je laagjes. Iets van slagroom of roomkaas mengen met suiker of mascarpone. En dan fruit er bij. Zoiets.
Verkruimelen, bakje roomkaas er door heen mieteren, balletjes van draaien en dippen in chocola: cakepop-bonbons.
Kook jij uitgebreid met kerst?
- Nee, laat wat bezorgen
- Nee, opwarmmaaltijden for the win
- Ja, meerdere gangen
- Ja, maar doe alleen een wat uitgebreidere hoofdgerecht
- Nee, het word gewoon een standaard maaltje
0 stemmers
Wij eten altijd sushi op kerstavond, was oorspronkelijk omdat de dag erna mn verjaardag is en ik daarom de maaltijd wou kiezen en nu is het een traditie geworden haha
Ovenschaaltjes ftw en morgen en overmorgen bij ouders en schoonouders. Denk 2x gourmet, ik vind helemaal mooi
Nee wij eten wel lekkere dingen maar niks wat moeite kost
Vanavond borrelplank gemaakt (zitten nog er van te eten) en voor morgen en zondag hebben mijn ouders bij een restaurant besteld
Ik had er echt een dikke laag boter in gedaan maar geen bloem Was echt goed voorbereid maar dit is ook gewoon een kut bakvorm.
@Marquez @FrauHelga echt hele goede last minute ideeën maar heb helemaal niks daarvoor in huis en de winkels hier zijn allemaal dicht morgen wel heel lief en bedankt voor het meedenken
Nee, ik laat andere mensen koken (geen kok haha maar wij zijn uitgenodigd bij anderen en hoeven dus niet te koken
Heb je eventueel jam?
ik ga bij andere mensen eten en bij oma is dat uitgebreid met kessemuskalkoen, en mijn moeder heeft voor bij haar gourmetten besloten, maar voor de feestelijkheid ga ik daarna voor ons crèpe suzette flensen in elkaar flansen