Stel je persoonlijke vraag #33

Kan je niet alleen dat meisje inhuren? Of je nou 1 persoon 4 uur betaald of 2 voor 2 uur maakt niet uit. En dan t liefst met de hele straat. Al kan dit alleen als dit meisje verder niet afhankelijk is van de hoofdschoonmaakster.

Wat een vals mens trouwens.

33 likes

Hoeveel geld heb je dit jaar uitgegeven aan kerstcadeaus? Dus alles bij elkaar (als je voor meer personen wat hebt gekocht).

• 0 euro
  • 10 euro
  • 20 euro
  • 20 - 50 euro
  • 51 - 100 euro
  • 101 - 150 euro
  • 151 - 200 euro
  • 201 - 250 euro
  • 251 - 300 euro
  • Meer dan 300 euro

0 stemmers

1 like

En dan iets van 100 voor t kerstdiner, schrok ik mega erg van maar als je het dan per persoon omrekenen is het weer goedkoop (6pers). En we kunnen nu toch niet uit eten, zo heb ik het goedgepraat voor mezelf haha.

1 like

Ben dit jaar een beetje doorgeslagen, normaal geef ik zo’n 20-25€ p.p. uit, maar ik heb alle verjaardagen gemist dit jaar (van 5 mensen, ouders + partners en broertje), dus die beetje gecompenseerd, en voor mn vriend een te duur cadeau gekocht, maar het paste gewoon zo perfect. En dan nog wat kleine dingetjes voor achterneefjes en -nichtjes.

2 likes

Officieel doen wij niet aan kerstcadeaus, mijn man en ik zijn daar beiden niet mee opgegroeid.

Maar ik heb wel iets voor mijn ouders gekocht die gratis oppassen op ons kind. Ze doen dat graag en willen er niks voor hebben, maar met kerst vind ik het fijn om ze dan toch iets te geven waar ze van houden.

15 likes

Haha ik doe alleen aan de secret Santa van het forum dit jaar. Dus helemaal chill zo.

Heb wel wat kaartjes verstuurd naar familie en vrienden

3 likes

Meer dan 300 euro maar moest nog even wat kosten maken voor de belastingdienst.
Normaal doen we nooit zo aan cadeautjes

1 like

Maar morgen wel :blush:

100-150 maar dat is vooral omdat ik alleen al voor mijn vader 60 euro aan cadeaus gekocht heb. ik heb een snelheidsboete van 150 euro in zijn auto gereden en hij wilde absoluut niet dat ik hem die terug ging betalen, dus heb ik een fancy riem en bretels voor hem gekocht. hij vond die boete best wel beschamend voor mij (? waarom) dus ik probeer er op deze manier iets leuks van te maken!

7 likes

Ik kreeg mijn borg terug van mijn vorige huurwoning en ik heb een glas-in-lood dag workshop besteld voor mijn ouders (€300+).
Wij doen nooit aan cadeaus maar ze hebben me dit jaar echt ziek veel geholpen (verhuizen, operatie, financieel) dus verdiende ze dit wel.

37 likes

Mijn vriend en ik hebben allebei een redelijk grote familie met veel nichtjes en neefjes en ik vind het leuk om veel cadeautjes te kopen, dus ik ben elk jaar best wat kwijt voor kerst.

Ik heb ooit op Schiphol achter de incheck balie gezeten.
Een passagier reisde naar Egypte, daarvoor moet je paspoort minimaal 6 maanden geldig zijn. Ik had dit niet goed gecontroleerd, dus hem ingecheckt en door laten lopen terwijl z’n paspoort korter dan 6 maanden geldig was.
Toen hij in Egypte aankwam werd hij geweigerd en moest met hetzelfde vliegtuig direct terug naar Nederland. Ik voelde mij toen echt heel schuldig. Extra gedoe voor die passagier, extra kosten voor de maatschappij. Een andere passagier moest blijven staan in Egypte, omdat deze passagier zijn stoel MOEST hebben op een volgeboekte vlucht.
Ik vind ook dat de verantwoordelijkheid bij de passagier zelf lag en de collega bij de gate had bij het scannen van zijn boardingpass/paspoort check voor het instappen ook niet goed opgelet, want zij had het ook nog kunnen zien en hem kunnen weigeren.

20 likes

Ik ga naar m’n ouders voor de vakantie maar anders had ik ook gewoon alleen gegeten en dat prima gevonden, doe nooit iets met kerstavond

1 like

Ik vind 100 euro voor een kerstdiner niet zoveel? :grimacing: zit daar wijn bij?

8 likes

Dit is toch relatief?

1 like

Ja tuurlijk! Daarom zeg ik ook ik vind

Meer dan 300 euro maar dat komt omdat ik mezelf een nintendo switch cadeau heb gedaan :joy:

17 likes

Oh haha ik vind dit stiekem ook wel grappig. Al snap ik dat het dat in de paktijk waarschijnlijk niet was.

@Enthusiasm ik ben als mentor wel eens tekort geschoten, waardoor de opleiding van een leerling echt niet netjes gestopt is. Met mijzelf ging het niet goed, er speelden problemen die ik toen nog niet goed aan kon en ik werd daarin niet goed ondersteund. Al met al raakte ik het overzicht kwijt en heb ik een paar foute beslissingen genomen. Ik heb er wel veel van geleerd. Als ik er aan denk voel ik me er nog steeds rot bij.

1 like

Nee zonder drankjes of cadeaus of decoratie ofzo, maar bijna niemand drinkt. Behalve die mannen een krat bier :sweat_smile:

1 like

Volgens mij heb ik iets van 130 uitgegeven maar vooral aan mezelf :sweat_smile: en iets moois huishoudelijks voor mn vriend en mij. Ben niet opgegroeid met kerstcadeaus geven dus ik voel nul druk.

Schoonfamilie doet er wel aan maar die zitten aan de andere kant van de wereld en had dit jaar ff geen zin om een postpakketje te maken. Dacht dat de afspraak was dat een coronakerst eenmalig zou zijn en ik dit jaar weer gewoon kerst aan het strand zou vieren maar nee :-1:t2:

2 likes