Stel je persoonlijke vraag #33

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Je moet kiezen-topic #2

Ik heb expres 1 categorie hoger gestemd dan de meest gestemde omdat ik vind dat je het gewoon moet proberen

9 likes

Oeps, verkeerd gestemd! Stom haha

1 like

Ik ben echt verbaasd dat UGG weer zo populair is, is iedereen het dierenleed alweer vergeten ofzo

29 likes

Heb je ooit een grotere fout gemaakt op het werk? Dus zegmaar niet dat als je in een winkel werkt ooit €5 te veel gegeven hebt of eens een collega met een verkeerde naam hebt gemaild haha.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Jaa ik heb ooit per ongeluk aan meerdere personen een dubbele betaling gedaan van best hoge bedragen die dus ook weer allemaal moest worden teruggevraagd, best veel werk voor mij maar ook voor anderen en voor de klanten haha oepssss

1 like

Veel uiteenlopende stemmers vind ik.
Ik sta er inderdaad ook zo in, als ik het zo lees is rond de 3600 marktconform. Dan zo ik als indicatie misschien 3900 aangeven of 4000. Maar denk dat het altijd slimmer is een bedrijf als eerst een aanbod te laten doen.

1 like

Haha het lijkt nu net alsof we op basis van een poll hier kunnen bepalen wat een marktconform salaris is. (Ik zal maar geen poll maken over docentensalarissen.)

9 likes

Nou echt, als iets een walgelijk merk is is het UGG wel.

Zal niet voor de zoveelste keer het filmpje posten, maar er worden serieus schapen voor gefokt die extra veel huid hebben om meer opbrengst te hebben per schaap. Die extra huid ontsteekt en is inclusief wol veel te zwaar voor zo’n schaap dus die zakken door hun poten, kunnen amper lopen, hebben overal pus van de ontstekingen.
Maar hey, als jij maar lekker warme voeten hebt met je overgewaardeerd dure buitensloffen :+1:

29 likes

Ik heb nog geen 3 jaar ervaring en geen diploma en ik zit al dik boven de 3000. Hangt ook nog vanaf of het binnen een bedrijf of bij een bureau is, maar met 10 jaar ervaring en een diploma zou ik voor minder dan 4000 echt niet aan de slag gaan

9 likes

Dit doet me denken aan dat ik toen ik net begonnen was bij een organisatie, iemand van een andere afdeling een chatbericht stuurde in de trant van: ‘Goedemorgen, hoe zijn je eerste dagen?’ En ik daar helemaal op in ging, zo van: ‘Goedemorgen, leuk dat je een bericht stuurt! Het gaat heel goed, heb zus en zo gedaan en ben nu daar en daar mee bezig.’ Krijg ik terug: ‘Leuk hoor. Ik had even een kort vraagje: (….)’

Haha die knul wilde gewoon beleefd aan die chat beginnen, maar ik ging er lekker uitgebreid op in.

30 likes

Ik werk op een hbo school en heb daar ooit een minor niet open gezet. Door mij is die minor toen niet doorgegaan door te weinig inschrijvingen. Voelde me toen zo kut en ook net van een docent die super neerbuigend doet tegen ondersteunend/secretarieel personeel

1 like

Ik had een opleiding georganiseerd en alles gepland. En een docent de verkeerde datum gegeven en omdat ze van verder kwam ging ze speciaal de avond ervoor alvast bij een vriendin slapen om er de volgende ochtend op tijd te kunnen zijn. Alleen was ze door mij 3 dagen te vroeg daar.

3 likes

Dit is dus voor mij de reden om ze niet meer te kopen. De mijne draag ik wel af (zijn al meer dan 10 jaar oud), maar geen UGGs meer hier als deze versleten zijn.

3 likes

Wij hebben (via de buren) een schoonmaakster die eke week met haar hulpje komt. Het hulpje was eerst een Pools meisje en nu een Roemeens meisje. Wij betalen hun € 15 per persoon per uur.
Vandaag is alleen het hulpje er, omdat de hoofdschoonmaakster (met wie we appcontact hebben) op kerstvakantie is. De hoofdschoonmaakster wil dat we het schoonmaken van deze week volgende keer aan haar betalen. Hierdoor kreeg ik een vreemd onderbuik gevoel. Nu heb ik net via Google translate aan het hulpje gevraagd hoeveel de hoofdschoonmaakster haar betaald. Dit is slechts € 9 per uur. Dat betekent een verhouding van € 21 voor de hoofdschoonmaakster en € 9 voor haar hulpje. Wat zouden jullie nu doen?

• Niets
  • De hoofdschoonmaakster hierop aanspreken
  • Andere schoonmakers nemen

0 stemmers

Kan je ze in het vervolg niet apart van elkaar betalen?

7 likes

Dit is gewoon echt de reden om geen schoonmakers in het zwart te nemen. Je ziet hier dat ze zo gevoelig zijn om uitgebuit te worden, en dit meisje heeft nul bescherming (wat als ze ziek wordt? Wat als ze ruzie krijgt met haar “baas”, wat als ze plots helemaal niet meer betaald wordt??).

Edit: en ook zonder zo’n constructie iemand rechtstreeks betalen vind ik niet ok. Je bent nooit de enige plek waar diegene komt kuisen, dus je werkt alsnog mee aan een systeem waar de schoonmaker op een andere werkplek met die dingen geconfronteerd kan worden (niet betaald, of in onveilige situaties belanden…).

48 likes

To make myself feel better

Wie is en eet er vanavond ook gewoon helemaal alleen? (Niet met partner dus, dat is niet alleen!)

• Ik, heerlijk
  • Ik, helaas
  • Ik
  • Ik niet, gelukkig
  • Ik niet, helaas
  • Ik niet

0 stemmers

Ik heb haar net gevraagd of ze wil dat ik haar volgende keer haar los uitbetaal maar dat wil ze niet omdat ze denkt dat hoofdschoonmaakster dan boos wordt op haar. Ik ga even met de buren overleggen hoe we dit verschil in geld recht kunnen trekken zonder dat dit meisje ineens geen werk meer heeft omdat de hoofdschoonmaakster boos op haar is. Dit duo maakt namelijk bij meerdere huizen hier in de straat schoon.

Edit: ik heb haar net ook meteen maar een flinke kerstbonus gegeven (naast de cadeaukaart die we al hadden gehaald voor hun) omdat het me zo niet lekker zit dat zij zo weinig heeft gekregen de afgelopen weken.

25 likes

Ik heb geen idee, zou me niks verbazen als mijn partner vanavond weg is. Maar we hebben ook geen plannen en 0 speciaals gepland dus ik zie het niet echt anders dan een andere avond.