Stel je persoonlijke vraag #33

99/100 zonnebrillen staan me niet. Verder heb ik ook geen pettenhoofd, geen mutsenhoofd. Geen oorwarmer-hoofd (maar goed, wie wel), weet ik veel, bijna alles wat je kunt bedenken staat me niet :rofl:.

2 likes

Que als in ke als in wat? In het spaans

Samenvatting

29 likes

Wat doe je aan naar het kerstdiner

• Netjes/feestelijke outfit
  • Foute kersttrui
  • Joggingpak
  • Gewoon normale kleding die ik altijd draag

0 stemmers

Kerstavond joggingbroek, want dan alleen met gezin. Eerste kerstdag wel wat netter, dan met meer familie

2 likes

Ze accentueren mn vrij brede neus vooral :weary:

2 likes

Ik heb precies hetzelfde, het irriteert me zo dat alles donker is of een raar tintje heeft. Ik draag daarom eigenlijk bijna nooit een zonnebril ondanks dat ik het vaak goed kan gebruiken :sweat_smile:

Met de schoonfamilie is er een foute kersttrui traditie maar met m’n eigen gezin doen we vaak wel wat meer in het net!

2 likes

Alles behalve pilotenbrillen. Dan lijkt het net alsof ik gigantische vlieg ogen heb

2 likes

Hoe heet dit model vd de foto? En koop jij dan gewoon online op de gok of ga je passen in de winkel?

Ben aan het bij lezen maar dit is echt top van je moeder.
Ik ga dit vandaag ook doen! (Of is dat een humble brag?)

1 like

In de andere topics gaat het wel eens over mensen die alleen zijn nu met de feestdagen. Ik ga zelf ook niet heel veel doen, dus ik dacht is er misschien behoefte om met z’n allen een online spel/quiz/whatever te gaan spelen?

4 likes

Moet opeens aan de peplumtrend denken.
Draag jij nog peplum tops/jurkjes ofzo?

• Nee nooit gedragen
  • Nee maar vroeger wel
  • Ja doe ik nog
  • Peplum?

0 stemmers

1 like

als je een collega die je regelmatig spreekt een berichtje stuurt via de chat, hoe begin je dan?

• goedemorgen
  • straight to the point

0 stemmers

ik doe altijd het laatste… Moet ik misschien echt eens mee kappen

Hoe open ben jij over je inkomen/salaris?
Partner:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Goede vrienden:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Close collega’s:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Alle collega’s:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Close familie

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

2 likes

Oh ik vind dat hele ge"goeiemorgen" “hoe gaat het” “morning!!” juist zo irritant. Dan typt iemand helemaal goedemorgen, goed weekend gehad? En dan komt het uiteindelijk neer op dat iemand een vraag had ergens over of me ergens voor nodig heeft, en ik daarvoor naar het scherm aan het staren ben tot iemand heeft getypt.
Ik vind chatten op werk alleen leuk tijdens meetings met m’n leukste collega’s of om te roddelen, anderen mail maar gewoon of bel als het dringend is.
(Maar volgens mij ben ik hier gewoon heel erg de grinch in, ik vind het zo’n kaping van je aandacht altijd, omdat het meestal ook dingen zijn die onbelangrijk zijn en helemaal niet urgent)

6 likes

Onze hele organisatie zit in een cao (dus salarisschalen, maar bij ons hangen daar ook heel specifieke functiebeschrijvingen aan) en ik vind dat heel prettig. Volgens mij is transparantie op dit vlak op de werkvloer heel gezond. Daarbuiten vertel ik iedereen die het vraagt ook gewoon wat ik verdien want ik vind over geld praten interessant en belangrijk en vooral bij vrouwen onderling is het fijn om te weten waar je om kunt vragen.

Edit: oja en wat vragen betreft gaat het bij ons altijd zo ‘heeee ik heb even een vraag…’ ‘is het een kutvraag?’ ‘Ja! Komt ie:’

14 likes

Hmm nu weet ik niet meer hoe ik die poll moet beantwoorden.

Ik zeg altijd:

Goedemorgen! Ik wilde graag even bespreken -vraag hier-.

Of iets in die trant. Maar niet losse berichtjes ofzo.

8 likes

Ik werk in het onderwijs met vaste salarisschalen. We weten van elkaar in welke schaal en jaar je zit, dus dan weet je ook het bijbehorende salaris. Je gaat bij mijn school ook niet makkelijk omhoog, moet helemaal via sollicitaties met het bestuur.

2 likes

Oja beter!
Ik heb zelfs collega’s die dan zeggen “good morning evenveel!” “How are you?” en dan wachten tot ik iets zeg totdat ze beginnen met hun verhaal. Een soort chatetiquette lijkt het ofzo, maar ik begin gewoon lekker meteen met de deur in huis.

5 likes

Ohja ik haat dat ook altijd. Ik heb 1 collega die typt dan ‘goedemorgen luipaard’ en dat gaat ze wachten tot ik zeg ‘goedemorgen collega’ terwijl ik ondertussen denk typ door en kom ter zake! Gelukkig zitten we nu niet meer op dezelfde afdeling, waardoor ik haar een stuk minder spreek.
Als ik ooit goedemorgen zeg dan typ ik goedemorgen, ik heb een vraag over… en als we elkaar al eerder die dag hebben gesproken dan krijg je sowieso alleen mijn vraag

3 likes