Stel je persoonlijke vraag #32

Toen ik studeerde verkocht mijn uni in de kantine bolletjes met boter en kaas of ham voor 50 cent ofzo, en die lagen dan heel lang voorverpakt in de koeling en die waren zo vieslekker. Toen ging een vriendin thuis ook die broodjes smeren en in haar koelkast bewaren 10/10 wat een plan, deze mensen heb je nodig in je leven

13 likes

Ja! Dit was altijd mijn geen brood mee, maar te skeer om iets normaals te kopen lunch! Op een gegeven moment hadden ze ook een ontbijtdeal, 1 zo’n broodje en een croissantje met koffie en jus voor… 2 euro ofzo?

En lang leve de liefde lijkt me echt een leuk programma! Ook een beetje door het succes van @Sjern natuurlijk

1 like

O dat weet ik niet meer! Dit was faculteit der letteren in Groningen en heb eindeloos van die broodjes gegeten :joy:

https://m.youtube.com/shorts/oV2ES3-WL-s

Ik ben nummer…

• 1
  • 2

0 stemmers

1 like

Als ik met Fitness Marshall meedans ben ik een solide 2 want ik moet wel zweten, maar dan hoeft niemand me te zien

2 likes

Ja dit was wis en natuurwetenschappen in de bernoulliborg! Denk dat ze wilden inspringen op de hype die er toen was om te ontbijten bij de Hema en ikea toen voor een euro. Wat ik ook zo eindeloos vaak gedaan heb

1 like

Met kaas sowieso smerig.
Met ham vieslekker

2 likes

Maar in mn eentje ben ik all the way nummer 2.

5 likes

Oké ik heb iets vaags en wil echt weten of mensen dit herkennen. Soms zit ik op de wc om te plassen en het moment dat ik dan begin te plassen krijg ik heel ff een error/paniek dat ik in m’n broek plas zo voelt dat dan ofzo maar ik zit dan gewoon op de wc :woman_shrugging:t2:. Hoop zo dat iemand dit herkent :sweat_smile: als ik het typ lijkt het nog raarder.

• Wow ja
  • Uh, nee

0 stemmers

En mee getrouwd :heart:

2 likes

Jaa zo’n soort zelfde gevoel als je op de snelweg rijd en plots lijkt alsof je droomt of een deel hebt overgeslagen doordat je er niet bewust bij was met je hoofd ofzo. Zo’n verstandsverbijstering.
Heb ik vooral als ik snachts naar de wc ga, dan wil ik even extra bewust weten of ik niet droom oid. Als je moe bent heb je het sneller.

6 likes

0

• Vies
  • Vies lekker :heart:
  • Neutraal
  • Nog nooit gegeten
  • Koetjesrepen, koetjesrepen
    Wie wil er nou m’n koetjesrepen

0 stemmers

1 like

Dit is ook gewoon een beetje nostalgie, mijn moeder had het vroeger altijd in huis.

3 likes

Ja voor mij ook, kreeg dit altijd van oma :heart:

1 like

Gewoon lekker :heart::joy:

6 likes

Ewl ik blijf aan de voetbalkantine denken waar ik ooit als tiener werkte. Die spelers kregen het gratis maar als ik me het herinner moesten klanten ervoor betalen (ok logisch). Dat je daar vrijwillig geld voor gaat neerleggen. Ook van die cheap ass plastic boter erop :nauseated_face:

2 likes

Gatver, ik vond ze vroeger lekker maar nu zo smakeloos

1 like

In Nederland werkt het idd anders, er is geen wettelijk document. Wij hebben wel een formulier met behandelbeperkingen (niet reanimeren, niet intuberen, geen IC, geen ziekenhuisopname, geen ambulance, geen levensverlengende ingrepen) en dat bespreken we met een patiënt en het liefst een naaste. Maar ik zeg juist altijd: ik ga je er niet aan houden en je mag er altijd op terugkomen.

Vanuit je comfortabele situatie willen mensen vaak van alles niet, maar als puntje bij paaltje komt dan worden grenzen vaak steeds opgeschoven (toch opname, toch IC).

Ik zeg altijd: zo lang het op het moment zelf bespreekbaar is, dan hebben we het er dan gewoon samen over. Je kunt toch niet alle mogelijke situaties vastleggen.

Je kunt als gezond persoon wel zeggen: als ik dement ben mogen jullie niets meer doen wat mijn leven verlengt. Maar ook met demente mensen kun je over sommige zaken nog best goed praten. Als een dement persoon zijn heup breekt dan is het ook een medische inschatting of opname, opereren en revalideren mogelijk is en of het voor die patiënt nog kwaliteit van leven opbrengt of niet.

Het grote voordeel van verklaringen is in elk geval dat mensen er wél over nadenken en het met elkaar er over hebben. En als er een keer een medisch uitzichtloze situatie ontstaat dan is het in twijfelgevallen zeker helpend voor de behandelend arts en voor de familie om te weten wat iemand er in betere tijden van vond.

Heel verhaal, haha, maar ik vind het best bijzonder dat het document in België rechtsgeldig is en gevolgd dient te worden, omdat ik patiënten behoorlijk wispelturig vind vaak. Vraag me af of dat dan soms ook niet juist verkeerd uitpakt, of dat het dan toch altijd om zulke uitzichtloze situaties gaat waar het in Nederland om een professioneel besluit zou gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.

16 likes

Oh maar de situatie is in België niet anders dan bij jullie voor zover ik weet. Het document is rechtsgeldig maar als de patiënt nog aanspreekbaar is en dat moment iets anders kiest gaat niemand natuurlijk zeggen ‘nee hoor je krijgt geen antibiotica want dat staat op jouw document’ :sweat_smile: Zo heb ik mijn eigen documenten ook ingevuld, uitgegaan van een situatie waarin ik niks meer kan aangeven en dan moet dat document gevolgd worden en mag geen behandeling gestart worden. Indien ik wel nog iets kan aangeven geef ik het moment zelf natuurlijk aan. Ik heb dan nu wel ideeën over wat ik wel en niet nog zou willen maar zoals ik in mijn eerdere poll ook zei, je weet het maar zeker het moment zelf. En bij mij is het natuurlijk anders omdat ik sowieso al een lagere levenskwaliteit heb en daardoor minder geneigd ben om nog in verder ingrijpende situaties te blijven. Maar iedereen kan elk moment een ongeval of zo krijgen, iedereen zou moeten uitzoeken wat kan en dat gewoon preventief regelen.

1 like