Stel je persoonlijke vraag #32

Dus jullie hebben geen negatieve wilsverklaring in Nl?

Want deze is net voor bijvoorbeeld dementie (of alles waar je niet meer wilsbekwaam bij bent). Dan gaat niemand zoals ik hierboven zei je actief dood maken maar je kan vooraf vastleggen wat je allemaal weigert waardoor je wel weet dat als je een keer ernstig ziek wordt je geen behandelingen meer zal krijgen om je in leven te houden. Ben echt blij dat dat in België bestaat. Het is een wettelijk document wat moet gevolgd worden en wat onbeperkt geldig blijft en je dus nooit moet verlengen, je kan het wel herroepen.

Is iets anders dan de wilsverklaring euthanasie. Die vroeger in België om de 5 jaar moest verlengd worden maar nu ook eindeloos geldig is. Kleintje om in orde te maken hier vind ik.

Deze broodjes met ham/kaas met heel veel boter
afbeelding

• Heerlijk
  • Neutraal
  • Getver
  • Ik ben veganist, dus deze dingen zijn een doorn in het oog

0 stemmers

Vies lekker zo af en toe

11 likes

Ja je kan behandelbeperkingen afspreken. Maar veel mensen hebben wel echt de verwachting dat ze als je 10 jaar geleden opgeschreven hebben ‘niet als kasplantje te willen eindigen’ dat een dokter dan euthanasie komt verzorgen. ‘Dan geef je me maar een spuitje!’ hoor je echt vaak en is echt een overschatting van wat artsen zullen doen. Dat wilde ik vooral ontkrachten :smiley:

@Schaakmat vegetarier geen veganist maar ik vind zoiets wel echt walgelijk

5 likes

Nja je wilt iets ontkrachten wat niemand hier beweert? Ik vind het net super belangrijk om over die dingen na te denken en je er juist over te informeren. En het is niet zoals jij zegt ‘gewoon familie inlichten’. Er bestaan echt wel documenten (althans in België) die juridisch gezien gevolgd moeten worden. Ook al komt er je niemand direct een spuitje geven, er zijn heel wat dingen die je wel kunt vastleggen.

Maar misschien verschilt het met Nl hoor. Hier kan je een negatieve wilsverklaring super specifiek maken.

Nee maar wel deze broodjes met een half plakje kaas en een spiegelei. Van het spiegelei is het eigeel heel zacht. als je het broodje dan dicht klapt dan loopt het gele in de bovenkant van t broodje. :drooling_face:

4 likes

Nee jij krijgt een half geplet bolletje met ham of kaas met te veel boter erop. Geen fancy opties dit keer. Graag of niet

8 likes

oh ja en iemand heeft mij vorig jaar met roomboter bereide bolletjes geïntroduceerd my lordddd
dat is echt niet normaal lekker met goede zachte beenham :sob::drooling_face:

8 likes

Ze doen me altijd herinneren aan schoolreisjes van vroeger. Mooie herinneringen wel.

3 likes

Daar dacht ik ook aan. Schoolreisjes en vakanties naar Frankrijk. Alleen was het stokbrood met ham en te veel boter in Frankrijk

Luister
Die beenham beetje opwarmen
Beetje honing erop

……… die in peace

8 likes

afbeelding

• t allerbeste waterijs, ik mis het nog steeds
  • neutraal
  • ik vond dit vies
  • ik ken dit niet

0 stemmers

3 likes

Haha, mijn ouders verfransten de broodjes als we naar Frankrijk gingen. Dan kregen we ze met brie en veel te veel boter.

Als jij nu single zou zijn, zou je je dan opgeven voor Lang leve de liefde?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

En als het niet op tv uitgezonden zou worden?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

De volgende vragen mag je beantwoorden alsof je wel zou meedoen:

Wat zou je meenemen als cadeau?

• Drank
  • Eten
  • Iets persoonlijks
  • Iets grappigs
  • Iets lokaals
  • Bloemen/plantje
  • Zelfgemaakt knutselwerk
  • Iets anders
  • Ik zou geen cadeau meenemen

0 stemmers

Zou je op camera zoenen als het klikt?

• Ja, maar alleen een korte kus op de mond
  • Ja, all the way
  • Nee

0 stemmers

Welke activiteit zou je kiezen?

• Schilderen
  • Piemel pimpen
  • Doodskist beschilderen
  • Masseren
  • Tarot leggen
  • Kajakken in een zwembadje

0 stemmers

En ga je de 1e nacht samen in 1 bed slapen?

• Ja
  • Nee, hij gaat op de bank
  • Nee, ik ga zelf op de bank
  • Nee, we gaan loten wie in het bed mag slapen

0 stemmers

Vooral lekker als het al 5 uur in je tas zit en het broodje en de kaas klef zijn geworden, echt genieten

2 likes

Deze kregen wij altijd na sportdag en dat was echt het enige leuke aan sportdag

1 like

Ik slaap wel in de net beschilderde doodskist :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vind van die witte bolletjes echt vies lekker, vooral met boter en hagelslag.
Vorige week had ik er eentje maar toen nam ik een hap en het was een hap pluis (wat in de binnenkant van een knuffel zit maar wel op de binnenkant van een bolletje lijkt).
Ik eet ze voorlopig dus niet meer :thumbsup:

Ik heb me aangemeld! Maar niks gehoord

5 likes

Haha sorry maar vooral omdat ik dit op mijn werk ook regelmatig bespreek en mensen die ECHT denken!! Dus vandaar dat ik elke kans aangrijp dit misverstand uit de wereld te helpen.

Samenvatting van mijn warrige verhaal
-Regel geen euthanasie of behandelbeperkingen via de notaris
-Bespreek je wensen met de huisarts, zorg dat die daar aantekeningen van maakt.
-Zorg dat je familie/partner op de hoogte is van je wensen
-Maak het specifiek. ‘geen kasplantje’ is niet specifiek genoeg. Het gaat niet alleen om reanimatie/beademing/IC opname maar ook bijv. dementie. Wil je dan dat een longontsteking niet behandeld wordt of dat je geen sondevoeding krijgt?
-Herzie een verklaring regelmatig (gedateerd en getekend) en zorg dat de juiste mensen het hebben

10 likes