Stel je persoonlijke vraag #30

Voor de getrouwde mensen, vond jij het gek om je partner ineens man/vrouw te “moeten” noemen i.p.v. vriend(in)? Geregistreerd partnerschap telt ook mee.

• Ja daar moest ik lang aan wennen
  • Ja daar moest ik even aan wennen
  • Nee, dat voelde gelijk al normaal
  • Ik noem diegene nog steeds vriend(in) zelfs al zijn we getrouwd

0 stemmers

Ik weet overigens niet goed wat ik als genderneutrale versie hiervoor zou moeten gebruiken behalve partner, maar dat kan voor zowel getrouwd als niet getrouwd dus dat maakt geen verschil. Is daar nog een ander woord voor?

Maar daar is ook een m/v versie voor toch, echtgenoot/echtgenote, dus echtgenoot is dan niet echt neutraal

Eega! Is zowel man als vrouw

5 likes

Freaky funday! Die taartjes vond ik er enorm lekker uitzien, dus was wel benieuwd. Nu nog steeds dus :sob:

Ik vind het na 2 jaar nog steeds raar haha

Ik vind het echt superirritant als mensen nadat ze getrouwd zijn ineens “mijn man” en “mijn vrouw” gaan zeggen hahaha ja ik weet hoe dom deze ergernis is

Maar ik vind het zo als gekoketteer klinken met je huwelijk en zeker mensen van begin dertig klinken meteen als opa’s en oma’s die zichzelf heel serieus nemen.

39 likes

Jaa ik vind iemand mijn man/vrouw noemen ook iets voor naar je 50ste.

Het wachten is wel de moeite waard idd. Al moet ik zeggen dat het mij wel meegevallen is hoe lang ik moest wachten maar ik ben er doordeweeks geweest.

Haha dit us ook zo een grote ergenis van mij! Een collega die binnenkort gaat trouwen heeft ook moeten beloven dat ze het niet gaat zeggen :+1:

1 like

Ik gebruik het alleen om onder wervers uit te komen.
“Dat moet ik eerst aan mijn man vragen”

14 likes

Ik erger me sowieso aan dat hele onderscheid. Je hebt tegen een random persoon gezegd dat je forefur bij elkaar wilt blijven en nu heb je belastingvoordeel enzo. Waarom moeten we dat precies een ander label geven?

Nouja, als je dan wil scheiden krijg je ook een verschrikkelijke papiermolen op je bord en vroeger of later gaat iedereen scheiden natuurlijk dus op zich vind ik dat wel een goeie deal.

1 like

Vooral irritant wanneer je de man of vrouw van diegene ook gewoon kent. ‘Mijn man’, ja ik ken hem je kan gewoon zijn naam zeggen, ik weet dat het je man is.

16 likes

Ik zei laatst iets over “mijn moeder” tegen m’n zus. Ik was ook echt helemaal vervreemd blijkbaar :joy:

17 likes

Dat zal wel meevallen toch?

3 likes

• jazeker
  • nee laat maar zitten

0 stemmers

1 like

Gewoon een glas over die slak heenzetten en aan de grond vast tapen. Maakt mij niet uit dat die slak niet dood kan, maar gevangen wordt niks over gezegd.

32 likes

dat was ook mijn idee

of een slotgracht vol scherp grind om mn huis heen bouwen want
Spread sharp and angular gravel (not smooth rocks) over soil so the snails can’t climb. All of these gritty substances will irritate the snail and slug’s delicate undersides.

9 likes

Zoveel moeite voor 10 miljoen

2 likes

Nu werk je 45 jaar voor €1.350.000. (€2500 netto genomen). Dus een slak weghouden voor 10 miljoen en dat als je enige taak hebben op een dag… ik teken ervoor. :raised_hands:t2:

6 likes