De gezondheid van het kwetsbare gezinslid zou op dit moment belangrijker voor me zijn dan een feestje. Wel zou ik dan een andere keer afspreken met veel afstand en zonder andere mensen erbij.
Ik heb al vaak overwogen om me te laten testen (ook na aanleiding van gesprekken met docenten etc) , maar als kind wilden mān ouders het niet per se en nu weet ik niet wat het toe zou voegen aan mān leven als ik het wist.
Begrijpelijk, maar wel jammer dat ik haar voorlopig nog niet zou zien
Het vermoeden klinkt misschien wat te sterk. Ergens kan ik me het ook weer niet voorstellen want zo slim ben ik ook weer niet denk ik dan. Maar in de loop der jaren heb ik allerlei mensen gesproken van loopbaancoaches tot (bedrijfs)psychologen en meerdere mensen hebben dat vermoeden wel eens uitgesproken. EĆ©n man die vond ook eigenlijk dat ik het min of meer aan mezelf verplicht was om dat eens te laten onderzoeken (hij vond overigens ook dat ik maar gewoon een week in bed moest gaan liggen om erachter te komen waar mn somberheid vandaan kwam en dat ik in stilte retraite moestā¦). Maar ja, wat heb je aan zulke informatie? Leuk zoān label maar wat moet ik ermee, dat gaat toch verder niets aan mn leven veranderen
Ik ben na vermoedens van mān psycholoog en psychiater getest op hoogbegaafdheid maar ik ben gewoon een bovengemiddelde angsthaas geen idee hoe ze Ć¼berhaupt op dat idee kwamen
Ja dit idd, ik zou het jammer vinden als ik een feestje zou vieren zonder bff. Maar gezien de situatie geef ik haar wel groot gelijk.
Ik zou zelf overigens voorlopig geen feestje organiseren, maar dat is weer een ander verhaal
Nav de pol van @anon42392789 (sorry als deze al vaak geweest is)
Zon jij topless?
- Nee helemaal nooit
- Bijna nooit/sporadisch wel eens voorgekomen
- Af en toe
- Ja vaak
- Altijd
0 stemmers
Dit ja.
Plus echt /care of ik of wie dan ook hoogbegaafd is. Gefeliciteerd, je hebt een groter inzicht en geheugen dan gemiddeld, en nu? Het verandert niks aan wie ik ben in de omgang met anderen, wat voor werk ik doe. Je bent toch wie je bent, en ieder persoon heeft weer zān eigen voordelen/mankementen (hoe je het ook ziet). Ook die club in Amerika, ben even kwijt hoe het heet, maar waar je je kan aanmelden als je kan bewijzen hoogbegaafd te zijnā¦ Mijn god, eerder de vereniging der special snowflakes.
Oh!! Er was een tijdje terug een podcast over Mensa en dat was echt een misogyne enge kutclub! Wel een leuk verhaal:
Vind ik interessant klinken maar ik snap het niet haha, wat bedoel je hiermee?
Oeh ik weer wat ik op de fiets ga luisteren
Ik ben als kind officieel getest maar ik ben in heel veel dingen echt ontzettend dom, het is nooit in me op gekomen om hier iets mee te doen (destijds moest ik het vanuit school testen geloof ik) en ik geloof heel sterk dat IQ nog minder voorstelt dan hoe het wordt gebruikt.
Ik kan me ook echt niet herinneren wanneer dit onderwerp voor het laatst ter sprake is gekomen. Het is in ieder geval niet iets waar ik op dagelijkse basis mee bezig ben of dat ik verkondig hoe slim ik ben, maar op de vraag zoals hij hier gesteld werd, is het antwoord āja, officieel getestā.
Ik vind āslimā trouwens zoān relatief woord. Ja, ik heb blijkbaar een hoge intelligentie, maar ik kan alsnog soms best wel dom uit de hoek komen hoor
Mijne ook. Kun je het nog ranziger bereiden
Ik zit te wachten totdat iedereen zān citoscore laat weten.
812
Ik las nu dus clitscore
Het is toch ook vooral een statistisch gegeven? Ik denk dat het net zoals andere vormen van gestandaardiseerde tests steeds minder gebruikt gaat worden en steeds meer als iets ouderwets gezien wordt. Je kunt die IQ-tests ook gewoon oefenen en er handiger in worden. Een tijd geleden kreeg ik loopbaantraining voor promovendi waarbij de trainer ook zei, als een werkgever zo dom is om te selecteren mbv IQ-tests, oefen er dan gewoon een paar, dan kom je zo als genie uit de bus. Ik neem aan dat ze voor het stempeltje hoogbegaafdheid wel uitgebreider testen (?) want ik kan me niet voorstellen dat al mijn collegaās hoogbegaafd zijn (ja of wel, en dan vind ik het nog minder zeggen).
Mooiste vak wat er is. Super frustrerend, maar als je eenmaal iets heb aangetoond, is het ook altijd zo. Zo puur!
Alleen in een wellnesscomplex