Stel je persoonlijke vraag #18

Was jij vroeger te zwaar (basisschoolleeftijd) door eten/snoep (niet door medische oorzaak)?

• Ja, ik was veel te zwaar/dik
  • Ja, een paar kilo te veel/mollig
  • Nee, prima gewicht

0 stemmers

Indien 1 van de 2 ‘te zwaar’ gekozen, heb je daar nu nog last van? (Mentaal of lijfelijk)

• Ja, heel erg
  • Ja, in enige mate
  • Nee

0 stemmers

Ik reken black pudding als bloedworst. Ik dacht altijd dat ik dat niet lustte, maar ik vind het echt heerlijk. White pudding ook. Gewoon niet bij nadenken waar het van is gemaakt :sweat_smile:

hahaha ai, ik word me er weer even bewust van dat ik echt moet gaan schiften in m’n spullen. :cry: Helemaal met m’n kleine woning. Had ook mega veel verhuisdozen toen ik hierheen kwam, mensen maakten de aanname dat ik vast uit een groter huis kwam toen ze dat zagen, maar niets is minder waar. Hiervoor woonde ik nog veel kleiner :’)

2 likes

Snurk jij?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik schijnbaar wel sinds een tijdje en het maakt mij echt super onzeker want ik krijg nu steeds een por als we in slaapvallen van hey je snurkt maar ik kan er niks aandoen? :frowning: Als we eenmaal slapen lijkt hij er geen last van te hebben maar ik vind het wel kut. En als iemand een goede tip heeft ofzo hoor ik het ook graag.

Aah, wat stom! Ik snurk nu blijkbaar niet meer/heel zachtjes, maar ik heb een tijdje harder gesnurkt en een vriendin waar ik toen wel eens mee op vakantie ging heeft me daar destijds ontzettend onzeker over gemaakt. Als ik terug zou kunnen zou ik haar nu echt een stomp verkopen, het is zo vervelend en je kunt er heeelemaal niks aan doen, behalve de ander van oordoppen voorzien en misschien checken of het ergens afhankelijk van is. Ik had in die tijd heel erg veel last van chronische bronchitis en allergieën, waardoor ik raar ademhaalde.

Ja mega erg haha. Mijn vriend kan er mee leven gelukkig en maakt me ook niet wakker als hij zelf wakker ligt door mij (echt een schat, ik had allang een por gegeven), maar er zijn ook bepaalde vriendinnen die als we een nachtje weggaan absoluut niet langs mij willen liggen. Wat ik ook wel weer begrijp :joy:
Het is in bepaalde situaties erger, als ik bijvoorbeeld op mijn rug lig (mijn favo slaappositie, help) of flink heb gezopen.
Geen praktische tips dus sorry, heb er zelf ook nog niets tegen gevonden helaas!

Edit: heb effe aan mijn vriend gevraagd en hij draait me meestal op m’n zij (dan lig ik dus weer op mijn rug), en dan helpt schijnbaar!

Wel eens in elk geval, chronisch vrijgezel dus geen idee of ik altijd snurk

Ik kantel het hoofd van mijn date vaak een beetje, en dat helpt wel redelijk.

Ik ben niet DOL op ingewanden (moest als kind vaak het gedrocht dat steak & kidney pie heet eten) maar behalve dat ik geen vlees meer eet lust ik dit wel gewoon allemaal.

1 like

Elke dag een toetje, maar dat was dan een stuk fruit ofzo.

Onze dochter is trouwens zo’n zeikerd met eten die bij alles zegt: ‘ik lust het niet’.
Nu moet ze verplicht 5 happen eten (want ze is 5 jaar). 9/10 keer eet ze die happen gewoon met smaak op, maar met bietjes zit ze echt te kokhalzen🙈

Ja en ik heb hier dus nog steeds last van. Het is er zo ingestampt dat het zonde is om eten weg te gooien, dat ik mezelf gewoon vaak te vol eet of het met pijn en moeite weggooi.

2 likes

Waarom is er geen optie met soms, ik snurk heel soms hahah (dus heb maar ja gestemd)

Mijn moeder was eigenlijk heel simpel: je eet met de pot mee en anders pak je maar een boterham.Nou dan was de keuze vrij snel gemaakt,we aten gewoon met de pot mee.Er waren wel enkele uitzonderingen en dan hield ze daar wel rekening mee (ik lust geen tomatensoep dus dat hoefde ik dat ook niet te eten en de keer daarop bakte ze wat extra courgette op voor mij bij de aardappeltjes).Het was ook niet zo dat wij een kleinere portie kregen dan de rest oid.En mijn moeder heeft mij en mijn broertje ook van jongs of aan gewoon alles laten eten.
Vooral met groenten is dat echt voordelig nu want er is bijna geen groente die ik niet lust.
Ik weet nog wel dat we een keer een pizza hadden besteld en ik als peuter al die champignons eraf aan het plukken was.Maar toen zei ze: of je eet die pizza mét champignons op óf ik gooi die hele nu meteen in de prullenbak.En sindsdien zijn champignons echt één van mijn lievelings.
Wij waren wel echt een Hollands gezin: meestal een agv met zo’n sausje uit zo’n zakje.Niet heel gezond dus maar ook niet heel ongezond.En we hadden het niet breed thuis dus lag ook wel een beetje aan de tijd van de maand,aan het einde van de maand aten we altijd boterhammen met een gebakken ei oid.
Maar ik merk wel dat mijn eetpatroon ook wel veranderd is nu ik ouder ben: minder vlees en als kind hoefde een salade ook weer niet en nu vind ik dat echt helemaal prima en veel meer soorten fruit (dat was voor ons thuis te duur).Ook veel meer verschillende soorten keukens,Thaise keuken,Indonesisch etc.Waar ik wel een lange tijd last van heb gehad is dat ik dacht dat je altijd alles en véél moest eten,toen ik bij mijn eerste vriend thuis bleef eten en de helft het bord niet leeg at (en het dus gewoon weggooide) zat ik echt te kijken van ?!? Hoezo eten jullie je bord niet leeg? Bij ons thuis moest je bord echt leeg,je moest dankbaar zijn dat je wat te eten had zei mijn moeder altijd.Wat ik vooral heel erg waardeerde is dat ze altijd wel heel veel moeite deed of met feestdagen of in de zomervakantie altijd van eten een feestje te maken.We hadden niet altijd geld voor cadeautjes en voor een vakantie al helemaal niet maar als we met kerst wakker werden konden we niet wachten om naar beneden te rennen want dan was mijn moeder de hele avond bezig geweest om allemaal lekkers klaar te maken en stond de hele tafel vol.En van te voren mocht iedereen ook altijd op het grote boodschappenlijstje zetten wat ze wilden eten met kerst en als dat er bij zat was het dubbel feest.Dat soort dingen mis ik wel aan thuis :heavy_heart_exclamation:

Vet lang verhaal over eten maar ja over eten praten is bijna net zo leuk als het eten zelf :woman_shrugging:t3:

19 likes

Mijn amandelen zijn weggehaald en sindsdien snurk ik niet meer. Dat is maar goed ook, want daarom werden ze oa weggehaald :sweat_smile:

Haha herkenbaar,maar wij moesten altijd het vlees opeten want dat was het duurst.En als we ons bord niet leeg kregen mochten we gewoon geen toetje.En ongeveer een uurtje voor het eten mochten we ook geen ongezonde snacks eten want dan kreeg (vooral mijn broertje dan) we ons bord niet leeg.
Waar ik me wel altijd aan stoorde is dat we altijd op een standaard tijd aten,toen we nog jonger waren altijd stipt om 5 uur en toen we wat ouder waren en bijbaantjes/stage hadden etc om 6 uur.Ik eet nu altijd laat.

Salades! Mijn ouders aten vaak zo’n zelfgemaakte caeser salade.Nou ew dat hoefde ik vroeger echt niet hoor,wij kregen dan altijd appelmoes.Maar nu maak ik heel vaak zelf salades met andere soorten sla.En als ik thuis meer variatie had in fruit dan had ik als kind ook meer fruit gegeten.

1 like

Ken jij iemand met / (die)?

• Een grote staande klok in de woonkamer of gang.
  • Twee verschillende ogen
  • Chinchilla’s
  • Die deze zomer toch ver op vakantie gaan (dus buiten de EU) en niet vanwege familiebezoek
  • Die de Eftelling al heeft bezocht in Coronatijd
  • Altijd wint met armpje drukken
  • Nog steeds topless zont in de achtertuin/strand
  • Stottert
  • Achterna gezeten was door een boze gans

0 stemmers

1 like

Vroeger was het ook met de pot mee eten én bord leeg. Ik lustte alleen echt geen gekookte aardappel, prakte het met potten appelmoes en dan kreeg ik het kokhalzend weg. Zat ook altijd nog een uur aan tafel als iedereen al klaar en weg was. Maandenlang gezeurd maar nee moest op. Tot ik op een avond mijn bord leeg at (toen mocht ik ook geen appelmoes voor bij mijn aardappels :sob:), ik van tafel op stond en het erg met een noodgang uit kwam zetten. Vader in paniek want mijn moeder was niet thuis en moest nu spuug opruimen :joy:. Is wel een leuk verhaal want hij belde toen dus mijn moeder op met de vraag hoe hij dit nou moest oplossen, had mijn moeder geroepen: nou wat dacht je van keukenrol en daarna dweilen?!?!? Zij was gewoon aan het werk :joy:
Toen was het klaar, geen honger meer is niet meer verder eten (maar dus ook geen toetje of koekje) en de gekookte aardappel werd voor mij vergangen door iets van pasta. Dus lekker sperziebonen, gehaktbal en macaroni maar was zielsgelukkig en scheelde mijn ouders uren gesmeer met eten en een kind dat rustig 2 uur deed over avondeten.

1 like

Ik mag hopen dat iedereen twee verschillende ogen heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Ik schijnbaar niet want ik ben het woord ‘kleur’ vergeten. :wink:

2 likes