Stel je persoonlijke vraag #12

Oh man, zo herkenbaar! ik ben zeker 10 keer per jaar zo intens verkouden dat ik amper kan werken. (Ik ga altijd gewoon maar zo kut dan) Ik ben al zo vaak hopeloos naar de huisarts geweest, maar te vergeefs. Duurt echt elke keer meer dan een week, echt ellende.

3 likes

Ik ben echt pas 2x verkouden geweest de afgelopen 2 jaar (dus volgende week ben ik waarschijnlijk verkouden).

Ik ga meestal ook werken als ik ziek ben, behalve als ik hoofdpijn krijg van een bijholteontsteking. En daar kunnen ze bij de huisarts ook niks mee. En als er een middeltje is tegen die eeuwige roggel, wil ik dat heel graag weten :raising_hand_woman:

3 likes

Voor wie ben je?

• Rico
  • Badr
  • Geen voorkeur
  • Wie?

0 stemmers

Als je de bus instapt en in elke tweezits zit al iemand, dan

• blijf je staan
  • ga je naast iemand zitten
  • dat verschilt omdat 

0 stemmers

Als ik nou een uur met de bus zou moeten, ga ik wel naast iemand zitten. Maar als 't een korte rit is zou ik blijven staan. Tenzij het al druk is trouwens, dan zou ik ook wel gaan zitten als er bijvoorbeeld geen plek is om fijn te staan waar je jezelf goed kan vasthouden.

4 likes

Als je naar een webshop mailt met een vraag, hoe begin je dan je mail?

• Beste
  • Geachte
  • Hoi / Hi / Hallo / Dag
  • Anders (toelichting?)

0 stemmers

Ik krijg wekelijks de aanhef “geachte heer/mevrouw” vind dat zó overdreven. Zeker gezien het bij ons vrij laagdrempelig is
 We spreken op de site ook gewoon met je/jij etc.

Geachte (soms beste). Dat bedrijven ineens allemaal ‘lekker hip’ doen door mij aan te spreken met je en jij betekent niet dat ik me daaraan ga aanpassen. Ik vind dat eigenlijk gewoon heel onbeleefd en irritant namelijk als ik iemand niet ken.

25 likes

Ik begin heel vaak met Goedemiddag of Goedemorgen, omdat ik inderdaad geen aanhef weet haha

@FrozenFlame HOE SNEL LIKETE JIJ hahaha

31 likes

Maar ook niet als het om iets heel luchtigs gaat? Ik kan niet echt in detail treden maar we maken persoonlijke producten op maat voor bijzondere (vooral leuke) gebeurtenissen.

Ja persoonlijk vind ik dat dus wel. Als bedrijven je/jij als persoonlijke stijl willen aanhouden voor hun website, nieuwsbrieven, etc. dan moeten ze natuurlijk zelf weten. Dat is niet mijn smaak, maar ik snap dat dat anderen wel meer aanspreekt.

Als je als klant echter een mail stuurt met geachte/beste en de klantenservicemedewerker dan gaat terugmailen met ‘Hoi Flamoes!!’ dan vind ik dat best onbeleefd. Ik werk zelf ook met klanten/cliĂ«nten en ik vind het raar om als medewerker dat initiatief te nemen. Als de klant zelf mailt met ‘hoi/goedemiddag’ vind ik dat wel anders maar het initiatief om te tutoyeren moet i.m.o. vanuit de klant komen als de klant degene is die als eerste heeft gemaild. Voor het zelfde geld heb je te maken met een mevrouw van 75.

Het ligt er i.m.o. dus een beetje aan wie eerst mailt. Als het bedrijf eerst mailt en zij mailen ‘hoi’ dan vind ik dat alsnog irritant maar dat ligt denk ik meer aan mij.

5 likes

Ik doe meestal iets als goedemorgen of goedemiddag

1 like

N.a.v. Een ander topic, heb jij een typecursus gedaan? Ik bedoel wel echt een officiële waarin je examen moest doen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wel gedaan en ook examen. Echter niet gehaald.
Maar erna niet meer opnieuw gedaan omdat ik wel geleerd heb snel te type.

Moest een tekst overtypen en ik heb dyslexie. Dat ging dus niet samen binnen de gestelde tijd.

Owja en zonder spelfouten natuurlijk.

Oh wat raar dat ze je niet extra tijd hebben gegeven i.v.m. je dyslexie?
Wij moesten ook gewoon teksten blind overtypen. Ik had heel veel aanslagen maar ik was nogal fanatiek en vond het gek genoeg leuk :sweat_smile:. Volgens mij was ik toen nog maar 10, vind ik achteraf gezien nogal jong voor een typecursus.

1 like

Ik had echt precies hetzelfde, volgens mij was ik zelfs 9 toen ik daarmee begon haha. Typ wel ziek snel

1 like

Nee dat kreeg ik helaas niet. Het antwoord was daar, ja dan had je nog meer huiswerk moeten maken.
Terwijl we echt al veel huiswerk hadden.

Maar goed het doel is bereikt, ik kan snel type en daar ging het om.
Zo erg dat ze op kantoor af en toe mijn naam roepen en vragen of er nog geen rook uit mijn toetsenbord komt.

Edit: ik was toen ook iets van 11 jaar. Ook nog vrij jong, maar was wel blij dat ik het voor de middelbare had, omdat ik daar echt verslagen moest gaan maken e.d.

1 like

Dat doe ik ook vaak!

1 like

Pica over here! Met al die kut stickertjes op je toetsenbord, dat ging er weer af en overal lijmresten.

En toen brak ik mijn arm voordat ik examen moest doen en kreeg ik van iemand van Pica een knuffeltje en een kaartje thuisgestuurd. Was echt lief!

8 likes

Ik had dit op de basisschool, deden we met de hele klas en aan het eind was er iets van een toets en dan kreeg je een typecertificaat ofzo geloof ik