Stel je persoonlijke vraag #12

Ja telt!

Wij deden op de middelbare school in de brugklas een door school georganiseerde hongerstaking voor “solidariteit met Afrika”, echt te cringe voor woorden. We haalden er geloof ik geld mee op, maar weet ook niet wat we nou aan het doen waren en waarom.

Bleven we ook op school slapen, dus echt 24 uur lang en dan daarvoor echt alles kanen en toen het over was gingen we met de hele klas Maccie klappen en toen hadden we allemaal buikpijn, echt een goed plan.

Hoop dat de school het inmiddels niet meer doet, kan echt niet meer dat “lekker solidair honger hebben met een heel continent”.

Had jullie school ook een “solidair met Afrika hongerstaking”?

• Ja, ook ik was #solidairhongerig met het land Afrika
  • Soort van
  • Nee, maar had het wel gewild
  • Nee, de fok man

0 stemmers

Oooooh wat is dit weer een typisch witte mensen-iets om te doen. Ten eerste waanzinnig aanmatigend en ten tweede: wie de fuck heeft hier iets aan!?

Wij gingen schaatsen voor water. Dat was geloof ik nog wel een goed initiatief, je rondjes laten sponsoren en daar werden dan waterputten van geslagen (zeiden ze). Mijn ouders hebben me toen allebei voor 2.50 per rondje gesponsord. Grote fout want ik ging vervolgens, tegen alle verwachting in, 25 rondjes schaatsen en had toen het meeste geld ingezameld.

13 likes

Omg ja! Zip your lip heette het bij ons, maar wat een achterlijk iets was dat eigenlijk. Heel veel mensen hadden chips en golden power in hun kluisje gestopt en gingen dat 's nachts stiekem eten en drinken, super stoer natuurlijk.

9 likes

Ik voelde me verschrikkelijk, drinken was ook heel moeilijk en pijnlijk, maar probeerde toen vooral bouillion te drinken om toch een beetje iets van zout enzo binnen te krijgen.
Eten daarna viel ook nog zwaar tegen, want het begon gewoon met kleine hapjes die ik weer binnen kon krijgen, maar ik was heel misselijk van het zo lang niet eten en de smaak was ook niet anders haha. dus het was alsnog geen pretje.

1 like

Wij hadden een sponsorloop voor weetikveel wat voor land. Dan moest je heel veel rondjes lopen zodat zij een waterput kregen.

3 likes

Ja het was absurd.

Kennen jullie Rundfunk? Die jongens (of iig Yannick, die andere was toen nog niet bekend dus herriner ik me niet) zaten dus op mijn middelbare, een paar jaar boven mij, en die aflevering over de hongerstaking is sowieso 100% geïnspireerd door onze school. Het is natuurlijk een overdreven versie, maar het komt overeen. Die cringe “woke” speech, het gevreet voor het begon, het rondlopen in een pyjama op school, het op onderzoek uitgaan op school, is allemaal uitvergrote werkelijkheid van die nacht.

12 likes

Wij deden ook zip your lip, maar dat was bij ons niet verplicht. Dus de mensen die zich hadden opgegeven waren meestal wel gemotiveerd genoeg om zich eraan te houden.

6 likes

Nee, maar we hadden wel de Lesnacht. Dan had je de hele nacht allerlei workshops en het geld dat dat opbracht (je moest mensen jou dan laten sponsoren) werd gegeven aan een goed doel.

1 like

Oh haha, ik was je voor :scream_cat::scream_cat::scream_cat::scream_cat: . Maar echt zooo dom was dat op onze basisschool. Ik begreep als kind al niet waarom we zo lang moesten lopen in rondjes. Je kon toch ook gewoon direct geld geven? Dat snapt een kind toch niet. Op de middelbare school zoiets doen vind ik nog veel erger.

2 likes

Ik was niet per se trots want ik heb mijn opleiding niet als megazwaar ervaren en ik vond het vooral leuk om te doen. Maar ik was op zich wel trots op mijn resultaten en het was voor mijn ouders een belangrijk moment, die hebben zelf niet gestudeerd en vonden het bijzonder om mij het te zien doen.

oooh ja bij ons heette het ook zip your lip. Was gewoon een soort mega slaapfeest op school, echt vet (en dat niet-eten was dan een soort bijkomend nadeel ipv dat je echt nadacht over de arme kindertjes in Afrika)

Wij moesten wel een keer met de hele school dansen tegen aids, volgens mij heette dat dance4life of zo? Hebben jullie dit ook gedaan?

• Nee nog nooit gedaan
  • Komt me vaag bekend voor
  • Ja ik moest ook dansen

0 stemmers

1 like

Wel een keer een fouteparty van Qmusic dat was volgens mij ook voor het goede doel.

Oh kut, deze poll moest dus opnieuw. Zou jij liever 5 Cm langer zijn of 5cm korter ?

• 5 cm korter
  • 5 cm langer

0 stemmers

Dat heette ‘zip your lip’ :joy:

Niet dat ik me kan herrineren, geloof dat het gewoon Hongerstaking voor Afrika was.

Tenzij we op dezelfde school zaten en ik het me verkeerd herriner.

Laf mijn lengte (1.64) maar liever 1.69 dan 1.59.

1 like

Anoniem:

Voor wie samenwoont, hoe vaak heb je seks?

• Elke dag
  • Een paar keer per week
  • Eens per week
  • Om de week
  • Een paar keer per maand
  • Eens in de paar maanden
  • Eens in het jaar
  • Nooit

0 stemmers

Omdat ik gewoon nieuwsgierig ben wat ‘normaal’ is ook al weet ik dat je dat gewoon zelf moet weten.

1 like

Ik vreet dan echt alles wat los en vast zit en als al het lekker vreten op is dan ga ik gekke combi’s maken, augurk met pindakaas ofzo.

Ik noem het griep zonder koorts, want ik ben een dikke twee weken echt ziek van de verkoudheid. Neusspray heb ik langer dan een week nodig. En na 4 weken nog steeds een roggel in mijn keel :confounded:

3 likes