Dan verschillen we toch gewoon van mening? Ik vind Penelope gewoon een rare naam.
Dat was echt zo leuk!
Oh dat valt me mee, ik dacht dat ik er veel sneller mee was dan de meesten hier om het officieel te maken!
Ik tel trouwens wel van de eerste date wanneer iemand zou vragen hoe lang we samen zijn, omdat het zo voelt. Maar dus pas uitgesproken na een paar weken.
Ben je goed in cadeautjes mooi inpakken?
- Supergoed! Mijn tweede naam is Inpak Piet
- Wel goed, maar niet perfect
- Mwah, zolang het cadeautje vierkant is lukt het wel aardig
- Nee niet echt
- Nee verschrikkelijk! Daar zijn de winkelmedewerkers toch voor?!?!
0 stemmers
Het is een Griekse naam, de vrouw van Odysseus heette Penelope. Zij wordt geassocieerd met schoonheid en huwelijkstrouw. En officieel eindigt het dus in uitspraak niet op -pie maar meer op -peh/pee. Dus daar heeft het niks mee te maken.
overigens betekent Penelope eend, dus dat vind ik raarder eigenlijk.
Nou ik ging er ook echtniet vanuit dat het een engelse naam was hoorđ hoe het (doorgaans) wordt uitgesproken vind ik gewoon raar klinken maar blijkbaar is dat een impopulaire mening. Oh en ik ken ook een Demetris die amerikaans is, en ik vind dat ook altijd awkward om uit te spreken. En hij wil met âmeechâ aangesproken worden. Maar van Demetris heb ik dus echt geen idee wat de juiste uitspraak is.
Nee, ik vind het zelf ook een lelijke naam (engelse uitspraak of niet), maar ik ben gewoon mythologiefanaat dus ik voelde me volledig ongevraagd geroepen om mythologische uitleg te geven, sorry. Ik vind het wel een leuke bewoording voor een eend trouwens.
Nu we toch bezig zijn: Penelope heette overigens van oorsprong geen Penelope maar een andere lastige naam die ik helaas schuldig moet blijven. Ze werd Penelope genoemd toen ze in het water was gevallen en gered werd door een groep (roedel, kudde?) eenden.
Heb gestemd op vanaf het begin, want we waren eerst een halfjaar vrienden (maar vonden elkaar stiekem wel leuk, dachten allebei dat we gefriendzoned waren). Maar zodra het eindelijk uitgesproken was was het meteen officieel, we hebben de hele datefase overgeslagen.
Hahaha hetzelfde hier!
Toom is een groep eenden volgens mij.
Mijn vriend stuurde toevallig een paar dagen terug een foto van de bon van onze eerste date haha en blijkt dat wij binnen een maand al een relatie hadden. Zo snel haha.
De soort eenden die haar kwamen redden heten penelops.
Draag jij wel eens huidskleurige pantyâs?
- Nee daar heb ik een hekel aan
- Gewoon nee
- Af en toe
- Zelden
- Regelmatig
- Ik moet dit voor mân werk dragen
- Vaak
0 stemmers
Excuses, regelmatig en vaak is hetzelfde :â)
Maak jij gebruik van de âswipe-upâ/affiliate linkjes in instagramstories?
- altijd/heel vaak
- soms
- heel uitzonderlijk
- nooit
0 stemmers
Ik doe dit
-
- onbewust wel
-
- onbewust niet
-
- bewust wel, omdat ik geĂŻnteresseerd ben in het product.
-
- bewust wel, omdat ik de persoon die de link plaatst, wil âsteunenâ.
-
- bewust wel, omdat ik geĂŻnteresseerd ben in het product en de persoon wil âsteunenâ.
-
- bewust niet, omdat ik niet geĂŻnteresseerd ben in het product
-
- bewust niet, omdat ik de persoon niet wil âsteunenâ.
-
- bewust niet, omdat ik niet geĂŻnteresseerd ben in het product en de persoon niet wil âsteunenâ.
-
- om andere redenen (wel of niet) die ik nu ga vertellen
0 stemmers
Ik gebruik het nooit om een product te bekijken maar wel om een artikel oid. te lezen.
Ik luisterde laatst een podcast over Griekse mythologie waarin dit weetje verteld werd. Nu lees ik op Wikipedia dat die link niet helemaal klopt. Nu was de podcast wel in het Engels maar:
Eend
Dit is dus de Mareca Penelope of wel de Smient.
Ik snap het niet zo goed meer
Is ze gered door specifiek deze eendsoort? Want er behoren meer tot het geslacht penelope.
Ik reageerde alleen op Damnatio om te laten weten dat meerdere eenden bij elkaar geen groep/roedel/kudde zijn maar een toom
Oh haha het is een misverstand! Ik had het bericht van Damnatio niet goed gelezen. Maar ik vulde het ongevraagde weetje aan.
Haha sorry
Oh ik vond dat wel leuk meestal. Lekker diep in de stof.
Behalve als ik het onderwerp ook saai vond, dan vond ik het verschrikkelijk en was ik de helft van de tijd tell sell aan het kijken. Zou daarom ook nooit rechten hebben kunnen studeren, ik haak al af van saaiheid als ik een stukje jurisprudentie of een paar zinnen in een wetboek moet lezen.