Stel je persoonlijke vraag #12

Vervelend dat je moeder zich zo opstelt, dat herken ik helaas dus ook.
Dat drinken zonder expliciete reden of gelegenheid doe ik niet meer, al was ik sowieso nooit zo’n thuisdrinker.
Daar heb ik ook wel eens discussies over met m’n vriend, als de formule 1 kwalificaties op tv zijn drinkt hij zo een sixpack weg. Zomaar, omdat hij thuis met z’n ouders dat ook altijd zo deed.

De leeftijd zal ongetwijfeld meespelen hierin, ik merk sowieso dat ik steeds slechter tegen alcohol kan naarmate ik ouder word. Misschien is dat ook omdat ik weinig meer drink dus geen resistentie heb, geen idee of hier ooit gericht onderzoek naar is gedaan haha.
Maar precies wat je zegt, elke dag moet er vanalles gebeuren en daar kan je zo’n halve kater niet bij gebruiken.

1 like

Ja, ik werd er gisteren even extra bewust van dat het zo’n sociale norm is om te drinken en vooral toen ze zei dat ze dat toch echt wel leuker vindt. Aan de ene kant wil ik toch mijn moeder pleasen en aan de andere kant vond ik het ook wel pijnlijk dat ze mij dus blijkbaar minder leuk vindt zonder alcohol. En dat ik dan toch drink terwijl ik eigenlijk niet echt wilde.

En denk inderdaad dat een groot deel ook gewoonte is. Ik heb nooit zo gedronken als mijn moeder en mijn vader drinkt weinig. Ik heb nooit alcohol in huis en ik drink nooit doordeweeks. Maar helemaal opgeven doe ik dan ook weer niet, want een feestje zo nu en dan vind ik wel leuk. En hoewel er genoeg mensen zijn die (naar verluid) zonder alcohol een net zo goede avond kunnen hebben als met - ik ben gewoon niet een van die mensen. Ik heb echt een leuker feestje met alcohol. Maar dan kan ik soms nog wel eens het gevoel hebben dat het het waard was. Gisteren heb ik eigenlijk tegen mijn zin gedronken op een familie bijeenkomst en kom ik vandaag niet aan de dingen die ik had willen doen omdat ik me niet optimaal voel, dat is dubbel zuur.

Edit: denk trouwens dat tolerantie er ook wel iets mee te maken heeft. Mijn ex dronk altijd heel veel en vaak (maakte me er ook een beetje zorgen over) en had nooit een kater en nu drinkt hij beduidend minder en heeft hij ergere katers dan vroeger. Ik kan me niet voorstellen dat mijn moeder zou drinken als ze zich elke dag zo zou voelen als ik me vandaag, want is gewoon echt niet fijn. Aan de andere kant denk ik ook dat je ergens aan gewend raakt. Mijn neefje en zijn vriendin dronken vrij vaak (elke dag wel iets) en die zijn nu gestopt met doordeweeks drinken en merken wel echt meer energie sinds ze daarmee gestopt zijn doordeweeks, al waren ze wel al jaren gewend aan dat gevoel van minder energie en was het voor hen normaal. En trouwens ook ergere katers als ze wel weer drinken.

1 like

Ik drink al 15 jaar niet meer. Ik vind het niet lekker en ik vind aangeschoten/dronken zijn extreem kut.

Mis niks hoor, mijn vrienden zeggen altijd dat ik geen drank nodig heb om dronken te zijn :grin:

4 likes

Misschien moet je het hier eens goed met je moeder over hebben als er geen sprake is van drank, dus 's ochtends over koffie oid? Ik krijg het idee dat je er echt mee worstelt en dat lijkt me naar. Het zal vast haar bedoeling niet zijn om je het idee te geven dat ze je niet leuk vindt zonder alcohol, misschien gaat het helemaal onbewust en is het goed om haar daar op te wijzen?

Een leukere avond hebben als je drinkt op een feestje, ook dat is herkenbaar. Daarom doe ik het zo af en toe en plan dan dat ik de volgende dag niks hoef. Ik ga zo naar vriendinnen en we gaan naar een Halloweenfeestje, ik word sowieso dronken vanavond en dat is ook ok soms. Morgen kan ik de hele dag op de bank liggen en m’n vriend had al beloofd de honden uit te laten etc.

Ik weet dat er mensen zijn die het “zielig” vinden of wat dan ook, maar een avond als dit is voor mij minder leuk zonder alcohol.

1 like

Ik merk de laatste tijd vooral dat ik echt snel een “emotionele” kater heb. Dus de dag na wat drankjes echt een beetje angstig/onrustig en me gewoon echt naar voel. En dat is wel iets waarvan ik steeds meer denk, is dat het me wel waard. Vroeger had ik dat echt alleen als ik totaaaaal van het pad gegaan was, maar nu ook al na een drankje of 4.

3 likes

Drink je weleens granenkoffie?

• Nee
  • Soms
  • Regelmatig
  • Wat voor spul?

0 stemmers

Je bestelt een broodje bij Subway. Welke toppings kies je? (Wisselt vast per broodje, maar laten we het simpel houden.)

• Groene paprika
  • Komkommer
  • Rode ui
  • Rucola
  • Sla
  • Tomaat
  • Augurk
  • Jalapeño’s
  • Zwarte olijven

0 stemmers

Ik gooi eigenlijk altijd alles (behalve de olijven) op een Subway broodje, maakt niet uit wat voor een. In tegenstelling tot mijn vriend: ui, paprika en een beetje sla of rucola.

1 like

Grey’s anatomy heeft ook zo’n aflevering. Erg cringe-worthy, vooral omdat ook omdat behalve Callie echt niemand kan zingen :thumbsup:

6 likes

Alles erop behalve tomaat want Fok rauwe tomaat (tenzij je echt van die zoete Spaanse hebt)

2 likes

Ik voel me dan schuldig, maar verander ook niets aan de situatie. Vandaag wel, vandaag ga ik een paar uurtje productief wezen in de bieb.

IK OOK! :worried: Alleen heb ik het nooit zo erg aan alcohol gelinkt, ik heb het ook na een heel volle gezellige dag met leuke dingen zonder alcohol. Dus misschien toch niet hetzelfde. Wel naar :frowning:

Ik had deze week een broodje gehaald met rode ui, jsbergsla en tomaat. Dat doe ik meestal als topping maar die chick raadde me zo’n gore saus aan. Naja zij vond het lekker maar het was een zurige saus. Waardoor het gewoon een broodje augurk werd qua smaak. :pleading_face:

Moet wel zeggen dat het bij mij enorm afhangt van wat ik op dat moment ‘met mijn leven doe’. Toen ik nog werkte voelde ik me er absoluut niet schuldig over op vrije dagen. Maar nu ik weer studeer gewoon standaard. Omdat ik altijd het idee heb dat ik met leren nooit klaar ben.

4 likes

Zo herkenbaar, dat angstige/onrustige gevoel :frowning: ik heb het zoals @EllaFitzgerald ook wel na overprikkeling ofzo, maar vermoeidheid+alcohol maakt het zoveel erger.

Ja vreselijk dat had ik ook toen ik nog studeerde. Echt een kutgevoel. Kon daardoor bijna nooit ontspannen. Echt blij dat ik dat niet meer heb

1 like

Hoevaak vervang jij je stofzuigerzak?

• Eens per maand
  • Eens per kwartaal
  • Eens per halfjaar
  • Eens per jaar
  • Na meer dan 'n jaar

0 stemmers

Zakloos zuigen ftw!

12 likes

Heb 'm vandaag toevallig vervangen nadat ik erachter kwam dat de laatste keer vorig jaar was :s toch iets vaker doen, zuigt veel fijner😂

Ik vergeet die dingen altijd te kopen, dus het komt erop neer dat ik als die zak weer eens vol is kokkend boven de prullenbak hang om hele katten uit die zak te trekken.

1 like

Anders: stofzuiger zonder zak :tongue:

1 like