Ik dacht dat de poll over real life ging, dus ik dacht yeeeah schoonmoeder blokkeren
Lol love hoe neutraal je de antwoorden hebt geformuleerd.
Sinds ik iedere nacht deze smeer niet meer. Zelfs mijn ingescheurde mondhoek die ik vaak heb als het buiten koud is is hiermee binnen een nacht bijna helemaal verdwenen.
Wat denk jij dat Kauai betekent? Niet stiekem (proberen te) Googlen.
- Schattig in het Japans.
- Je schrijft eigenlijk Kauaâi, een eiland in Hawaii.
- Een outdoor schoenenmerk.
- Een Koreaans gerecht van rijstcake met spicy peperpasta en sojasaus.
- Niks, gewoon een verzonnen naam die waarschijnlijk nog niet in gebruik was.
0 stemmers
Zo in de war nu dacht dat Kauai de juiste spelling wasâŠ
Door deze musical discussie krijg ik zin om deze weer te kijken.
Echt de kutste aflevering van die hele serie. Hands down.
Hahaha ik vond m geweldig. Hoe tof is dat als je opeens wakker wordt en alles is een musical
Ok ok jammer dat t probably demons zijn die het veroorzaken en er weer mensen doodgaan. But still.
Ga ik vanavondâŠ
- Sushi bestellen; kost 20 euro maar redelijk âgezondâ
- Pizza salami uit de oven: bespaart geld maar niet echt gezond
0 stemmers
Love it, kan alles meezingen
Same! Vond dat zo leuk! EĂ©n groot logeerpartijtje want waren vaak meer kinderen bij en dan bleven de ouders tot heeeeul vroeg op.
Edit: niet per se in bed van de ouders trouwens, alleen op uitzondering als er echt zoveel kinderen waren en de vloer op de kinderkamers ook al bezet was met matrassen.
Het is verengelst naar Kauai, maar de echte/originele/HawaĂŻaanse spelling is Kauaâi met een âokina tussen de a en de i. Net als het eiland (nu Big Island) eigenlijk Hawaiâi is. De staat is wel Hawaii, maar dat komt gewoon omdat de Amerikanen de âokina weigerden.
ââââ-
Kawaii is trouwens schattig in het Japans en tteokbokki is het Koreaanse rijstcakegerecht.
Vraag me af of de kleinzoon AndrĂ© Hazes III noteert als zân naam later
Ik drink niet vaak, ongeveer eens in de 2-3 weken en dan maximaal 1 dag per week. Gisteren heb ik wat gedronken, niet veel. Ongeveer 4-5 bier verspreid over een middag en avond. Ik vind een beetje aangeschoten een fijn gevoel (dronken zijn niet trouwens) maar het allerergste vind ik dat ik er altijd de dag erna zo lamlendig van word. Ik heb dan bewust geen kater maar al bij een paar glazen is mân dag erna zoveel minder waard⊠ben al de hele dag lamlendig, nergens zin in, raar gevoel in mân maag, snel flauw bij inspanning. Ik vind het irritant, want toch soms leuk om een drankje te doen met anderen (en mijn moeder draaide zelfs gisteren met haar ogen als ik zeg dat ik liever niet drink en geeft aan dat ze het wel leuker vind als ik ook meedrink). Maar bij mij is het puur omdat ik de dag erna tot niks kom. Herkennen jullie dit?
- Nee, ik ben altijd fris na een paar glazen alcohol
- Soms
- Ja, ik voel me (vaak) ook lamlendig na een paar glazen alcohol
- Ik drink (om deze reden) geen alcohol
0 stemmers
Dit herken ik zo erg! Als ik 's avonds met mensen afspreek en er verschijnt een fles wijn bij het eten of we gaan even ergens een cocktail/biertje doen dan word ik nooit dronken maar wel een beetje tipsy en ik kan er niet meer tegen. Volgende dag dan echt zeurderige hoofdpijn, onrustige maag en restless legs. Om deze reden drink ik vaak niet als het gewoon ff een paar uurtjes hangen op een doordeweekse avond is.
Mân voltallige schoonfamilie houden zo ongeveer de Gall&Gall in business en die vinden het ook raar als ik water of koffie drink. Kan ik verder niet wakker van liggen.
Als ik terugdenk aan mân studententijd toen we rustig 3 nachten achter elkaar helemaal toeter waren, of een paar jaar geleden toen ik dichtbij mân stamkroeg woonde en daar bijna elke avond zat met 3-4 drankjes, hoe dan?!
Wij sliepen juist wel in de bedden van de ouders en de kinderen op hun eigen kamers. We gingen dan ook nooit âketenâ ofzo, gewoon meteen slapen. Maar ik was geen vrienden met die kinderen, het waren allemaal jongens van 2-4 jaar jonger
Ik vind het wel fijn dat jij (en meer mensen hier) het herkennen. Mijn moeder doet altijd alsof ik me aanstel. Zij drinkt elke dag, ze wordt ook niet dronken (maar wel elke dag 3 wijn ofzo) en is daar ook onder geen beding bereid van om afstand van te nemen. Weet dat het een âprobleemâ van niks is, maar ze doet er soms echt laatdunkend over, alsof ik overgevoelig ben en vooral niet gezellig. Eigenlijk de omgekeerde wereld, het is niet alsof alcohol goed voor je is ofzo. Maar zij haalt er echt veel levensvreugde uit ofzo, terwijl ik het juist een inbreuk vind op mijn levensvreugde als ik slecht slaap, moe ben en de volgende dag niet de dingen doe die ik had willen of moeten doen omdat ik me niet helemaal lekker voel.
Vraag me inderdaad ook wel eens af of het alleen de leeftijd is, of ook de leeftijdsfase. In mijn studententijd dronk ik beduidend meer, maar ik weet niet meer of ik dat lamlendige gevoel toen niet had, of dat het gewoon minder uitmaakte toen. Want toen hoefde je alleen even naar college (of je sloeg het over) en ik sportte toen niet. Nu werk ik fulltime en wil/moet ik in mijn weekend dingen doen omdat ik dan de tijd heb en vind ik het ook meer jammer om een hele dag niet tot iets te komen. Als student had ik minder problemen met een dag in bed liggen en pas tegen de avond er brak uit te komen. Had toen meer tijd en minder dingen te doen. Ik erger me er nu ook wel echt aan als ik me zo voel.
hazesneutraal is natuurlijk nog geen dingetje
Ik denk dat het een beetje combinatie van beide dingen is. Ik stond vroeger twee avonden per week tot 6 uur te zuipen in de kroeg, maar lag dan ook tot 15uur 's middags in bed de volgende dag. Om die avond het nog eens dunnetjes over te doen. Dat zou ik nu echt niet meer kunnen (en willen). Maar ook kon ik vroeger als het moest best wel een avond drinken, weinig tot niets slapen en dan de volgende dag de hele dag werken. Zou ik nu ook absoluut niet meer kunnen. Nu heb ik na 3-4 drankjes al een kater en ben ik weinig meer waard de volgende dag.
Ik weet dat mensen dit haten maar ik ben besluiteloos en te slap om zelf te kiezen.
Wat ga ik eten?
- Loaded nachoâs
- Soep met broodjes (vega)knak
- Snackbar
- Pizza
- Verhonger maar jij slappeling, ik stem principieel niet. Wees een citroen en maak je eigen keuzes
0 stemmers