@Spaarlamp films en series hebben veel meer educatieve waarde vind ik. Niet elke film/serie is even serieus te nemen uiteraard en er zijn kwaliteitsverschillen (budgetverschillen ook). Een musical hoort m.i. niet over zo’n onderwerp te gaan, daar hoort geen zang of dans bij voor mij. Vind dat een smaakloze versimpeling van een te zwaar onderwerp.
Ja, ik snap je wel. Ik denk dat door sommige mensen zal worden gezegd dat je op deze manier ook een ander publiek bereikt, dat mogelijk niet geïnteresseerd is in documentaires of ‘zware’ films maar zich op deze manier beter kan identificeren met bijvoorbeeld Anne of mensen in oorlogssituaties in het algemeen. Ik vind dat daar ook iets voor te zeggen is. Maar dan zou het beter zijn als een groot deel van de opbrengst naar een goed doel ging, ofzo (wat voor zover ik kan vinden niet het geval is)
Mag jij ook best vinden. En ik mag mijn oordeel hebben.
Als mensen een musical nodig hebben om de ernst van iets duidelijk te maken aan anderen vind ik daar gewoon iets van. Dan is dat (deel)onderwerp maar niet geschikt voor de massa kennelijk.
Ik wist niet eens dat er ook een film is
Voor kijkers van Queer Eye (Japan-seizoen net online): wie is je favoriet? Edit; ben benieuwd hoeveel mensen Bobby stemmen, no offense naar hem
- Tan
- Antoni
- Karamo
- Jonathan
- Bobby
0 stemmers
- 50 euro harde cash
- Op kosten van de musical + betaalde treinreis naar Soldaat van Oranje en als jet het uitzit krijg je 75 euro. Je hoeft je zwemspullen niet mee te nemen.
0 stemmers
Ok dit is de druppel ik ga morgen naar de oliebollenkraam
Ik wil m best wel een keer zien, dus op kosten van hun +75 euro cash vind ik dat een prima deal.
Ik vind dit gehaat op SVO door mensen die het niet eens gezien hebben echt irritant. Ik vond het een heel goede musical met veel aandacht en respect voor de oorlog en jodenvervolging, zeker in een tijd waarin er bijna niemand meer is om het na te vertellen. Er zitten veel educatieve elementen in voor scholieren. En het een sluit het ander niet uit he, dat mensen naar de musical gaan betekent niet dat ze die musical nodig hebben om aan hun kennis te komen. Ik heb veel gezien en gelezen over de WO2, ben in Auschwitz geweest en dat allemaal voordat ik de musical zag. Als er door een musical - die zeer ingetogen is over de gebeurtenissen in de oorlog - het gesprek over zaken als discriminatie, antisemitisme en racisme op gang blijft kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
Ik hoef hem ook niet Perse te zien, ga liever naar een ander. Maar als je dan toch 75,- krijgt, waarom niet?
Hahahahaha al die polls over soldaat van oranje, zo chill dat iedereen dat hier kut vindt
Heb je de voorstelling gezien?
Kies een origineel onderwerp voor een musical
- Oliebollenkraam
- Kapper
- Bowlingbaan
- Bezinetankstation
- Wasserette
0 stemmers
En hoe moet die musical dan heten?
- Gerard Bowling
- Bowling kut
- Goed geknipt
- FF bijtanken
- Doorgedraaid
- Maandag wasdag
- Te heet gewassen
- De wasmachine draait door
- Oliebollen
- Krentenbaard in Heerhugowaard
- Eau li Bol
0 stemmers
Sorry ik gooi er nog een in;
Laat jij jouw (toekomstige/hypothetische) basisschool-leeftijd (> even ge-edit) kind zijn/haar eigen kleding en uiterlijk kiezen als geld geen rol speelt? (Je kunt het desbetreffende geld dus ook niet aan iets anders uitgeven.)
Nog een edit; oeps, de onesie/paars haar-optie en de bijna-alles-maar-geen-billenkruipende-hotpants-optie hebben op zich heel veel overlap. Ik ben niet zo goed in poll-opties maken op FF
- Ja, natuurlijk moet m’n kind niet met -5 graden buiten in een hemdje lopen maar verder volledig. Mijn kind mag in onesies met paars haar naar school als hij/zij dat wil.
- Bijna volledig, maar met een paar grenzen gebaseerd op sociale veiligheid (ik denk voor mezelf bijv. aan dat ik een 10-jarige dochter niet in bilkruipende hotpants en croptop naar school laat gaan, maar je mag dit voor jezelf invullen)
- Grotendeels, maar ik wil dat m’n kind er niet al te opvallend bijloopt, zoals de meeste kinderen dus. Geen blauwe hanenkam voor mijn kleuter
- Nee, ik wil dat m’n kind qua kleding mijn smaak weerspiegelt en ik zal daarin sturen
- Iets anders dat je bent vergeten te noemen, namelijk…
0 stemmers
‘Voor’oordeel dan, whatever floats your boat.
Als je een dochter of zoon had die zijn haar haar in een onnatuurlijke haarkleur zou willen verven van welke leeftijd zou je dat toestaan. (Als het haar niet geblondeerd hoeft te worden voor een goed resultaat en de verf bovendien niet schadelijk is.)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Als je een dochter of zoon had die zijn haar haar in een onnatuurlijke haarkleur zou willen verven van welke leeftijd zou je dat toestaan. (Als het haar WEL GEBLONDEERD MOET WORDEN VOOR EEN GOED RESULTAAT en de verf bovendien niet schadelijk is.)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
HOHOHO dat van die debiel en kut gaat over bezoekers van Anne Frank de musical, sorry maar dat is in hetzelfde straatje maar wel 100000x keer zo erg nog. Daar blijf ik ook echt bij.
En als je al geen mening meer mag hebben over iets wat je niet zelf letterlijk gezien hebt/ervaren hebt dan schiet mij maar lek hoor. Ik heb sterke principes, hou je er niet van: niet mijn probleem en verkondig met alle liefde jouw mening. Maar ik ga mijn standpunt hierover niet veranderen, not now not ever en ik ga de musical tot m’n dooie levensdagen niet bekijken.
Oké duidelijk! Ik heb hem wel gezien en vond hem erg indrukwekkend. Het was helemaal geen happy happy “zang en dans feestje”, meer een verhaal dat werd verteld met ondersteuning van wat liedjes (geen vrolijke liedjes doorgaans). Er werd ook weinig / niet in gedanst en de hele sfeer was erg passend en respectvol. Ook zeker informatief als je weinig van dit onderwerp/verhaal af weet. Het hele concept zit goed in elkaar en je merkt ook dat de producenten erg veel moeite hebben gedaan om er voor te zorgen dat alles klopt, tot de kleinste details aan toe. Uit zorgvuldigheid en respect.
Je hoeft hem niet leuk te vinden of er heen te gaan (whatever floats your boat), maar ik vind het wel jammer dat je nu zulke stellige uitspraken doet over iets waar je duidelijk (te) weinig vanaf weet.
Het is voor mij een principekwestie. Een toneelstuk over iets als de Holocaust of WOII snap ik dikke prima, maar een musical vind ik gewoon banaal en overdreven. En ik maak me echt niet de illusie dat men daar happy happy joyjoy liedjes zit te zingen :’)