Show je nagels #2

Ik heb het besteld op Ali, kan wel een update geven zodra het binnen is/in het geprobeerd heb?

Ja graag!!

1 like

Haha waarom staat dit topic onder entertainment @Flopsyunicorn

Is toch ook entertainment?

1 like

Voor het eerst in tijden weer sjablonen en gel gebruikt in plaats van acryl en tips.

26 likes

Ik denk dat de vorige onder beauty stond ipv entertainment.

1 like

Ooo, had ik ook kunnen doen. Zal eens kijken of er wat aangepast kan worden
Edit:done

2 likes

Nooo :expressionless: Ik ben vanochtend best lang bezig geweest met m’n nagels, maar het is nu alweer lelijk. Ik heb de Kiki London rubber base en topcoat gebruikt, maar toen ik klaar was bleef het een beetje plakkerig en het is nu ook mat geworden. Muhh. Volgens mij heb ik alles gewoon goed gedaan.

Ontvetten
Buffen
Poeder weg borstelen
Kiki rubber base 2 laagjes
Pink Gellac rosy brown 4 laagjes
Kiki rubber topcoat 1 laagje

Alles heb ik 2 minuten laten uitharden onder de lamp van Action. Op de website van Kiki London stond namelijk dat het 1 á 2 minuten onder de lamp moest. Op de topcoat staat no wipe, had ik dan toch het plakkerige laagje eraf moeten halen? Of is er iets anders wat in verkeerd heb gedaan? Of gewoon pech :woman_shrugging:

Maar dat is toch raar als er ‘no wipe’ bij staat?

Ik merkte bij mij dat het dan toch vaak te dik gelakt was of dat de lamp niet sterk genoeg was qua wattage!
Oh en na het buffet maak ik mijn nagels echt schoon met een cleaner. Aangezien stof echt een no go is bij lakken. Dus wel borstelen is dan echt niet genoeg.

Ik denk inderdaad te veel laagjes/en of te dik gelakt. En ik neem aan dat de action lamp geen LED lamp is, dus zou dat bij zoveel laagjes nog wat langer uit laten harden…

Oh dat borstelen gaat bij mij normaal gesproken wel goed. Geen last van stof.Te dik zou kunnen, maar ik heb wel echt m’n best gedaan om het er zo dun mogelijk op te doen. @Illuminated het is een Medisana UV lamp. Ik zag dat @Virago had gevonden dat het 48watt heeft. Ik zal morgen eens proberen of het beter gaat onder mijn lamp van Pink Gellac.

2 likes

Haha snap ik! Goed kans dat het restjes stof niet ziet. maar in bijna alle stappenplannen wordt aangegeven na het buffen de nagel pas te ontvetten en niet ervoor. Misschien dat dan toch het verschil maakt :blush:

Via @michelle.ivak.nails had ik geleerd om het om te draaien. Omdat de nagellak beter hecht op helemaal droge nagels. Ik denk niet dat het probleem eventuele stofjes zijn. Het is namelijk niet korrelige of ongelijkmatig gelakt. Het is echt de laatste stap die niet het gewenste effect heeft, de topcoat.

Wil dat zeggen dat het langer moet uitharden?
Mijn nagellak blijft echt niet zitten dus begin nu toch te denken dat het aan de Action lamp ligt.

1 like

De Action lamp werkt bij mij nog steeds als een tiet (met Pink Gellak basecoat, kleurtjes en een topcoat van Born Pretty). Inmiddels al een keer of 15 gebruikt (x 10 vingers uiteraard) en doet het net zo goed als mijn PG-lamp :sunglasses:

Wow zoveel lagen? Jij hebt echt engelen geduld. Maar ik persoonlijk denk te kort in de lamp als het plakkerig blijft.

Nou update: Ik heb vanavond dus voor het eerst geprobeerd om polygel nagels te zetten met dual forms. Echt één grote ramp haha. Heb de afgelopen weken echt honderden filmpjes bekeken over hoe het moet, maar ik kan er tot dusver niks mee. De polygel die ik heb (Venalisa) was echt extreem dik, kon hem echt heel moeilijk plaatsen/uitsmeren of ik nou veel of weinig slip solution gebruikte. Dus morgen maar proberen alles er weer af te halen, wat een ellende. Ik krijg binnenkort ook nog een tube van Rosalind binnen en van die papieren sjablonen, dus hoop enorrrrm dat dat beter wil want dit was geen succes helaas.

Haha, valt mee hoor. Op den duur was ik er ook zat van en daarna zelfs geïrriteerd dat voor niks is geweest :upside_down_face: Normaal gesproken doe ik 1laagje bass coat, 3 laagjes kleur om het dekkend te krijgen en daarna 1 laagje top coat. Ik had ergens gelezen dat 2 laagjes base zouden helpen voor het langer blijven zitten van de lak, dus dat wilde ik uitproberen. Denk niet dat ik dat nog een keer ga doen haha.

Oh wat balen!! Het lijkt me ook echt lastig met die dikke substantie. Hopen dat het andere merk wel goed werkt voor je