Het blijft idd wel spannend de komende maanden. Ik probeer me voor nu nog niet te veel zorgen te maken want de situatie kan zo snel veranderen, dat hebben we de afgelopen dagen wel gezien.
Als je je ticket mag verplaatsen, mag dat dan maar 1x?
Het blijft idd wel spannend de komende maanden. Ik probeer me voor nu nog niet te veel zorgen te maken want de situatie kan zo snel veranderen, dat hebben we de afgelopen dagen wel gezien.
Als je je ticket mag verplaatsen, mag dat dan maar 1x?
Maar is het nog wel leuk om te gaan als het land op oranje staat? Want ik neem aan dat zij dan ook maatregelen treffen en veel dingen zoals clubs en restaurants gesloten gaan zijn.
Ik wilde volgende week op vakantie gaan. Ik ga met de trein en heb niks gereserveerd dus ik ben redelijk flexibel in waar ik heen ga, maar echt zorgeloos voelt het niet.
Ja precies, dat heb ik zelf ook wel! En geen idee, kan dat nergens echt vinden. Volgens mij onbeperkt dus? Of er staan ergens hele kleine lettertjes…
Ik ga binnenkort even met de vliegmaatschappij bellen om het goed na te vragen! Ik heb in Oktober ook nog het plan om naar Málaga te vliegen (ook lekker risicovol mja), dus wellicht dat ik het dan daarheen verplaats als dat kan.
En dan voor augustus wellicht nog iets last-minute boek…. Nou ja, gaan het zien!
En dit is ook waar! In Portugal is nu een avondklok van 23:30 tot 5:00 meen ik. Dat vind ik nog oké. Maar als er meer maatregelen komen zoals restaurants dicht etc dan hoeft het van mij inderdaad ook niet meer
Wij hebben besloten om toch nog maar niks te boeken voor augustus. Ik voelde dit al een beetje aan komen dus we kijken het last minute wel aan. Heb ook echt geen trek in vakantie met nog tig maatregelen. Dan nog maar eventjes niet.
Ik twijfel ook echt heel erg. Ik zou gaan interrailen over 2 of 3 weken, maar ik heb nu al zo vaak de route aangepast dat het leuke er wel een beetje vanaf is. Heb nog hoop voor Berlijn - Boedapest (F1 race) - Munchen (of andere stad in Duitsland), maar met de kans op code rood durf ik helemaal niks meer te boeken vooraf.
Toen Nederland een paar week geleden bij de ECDC nog op rood stond, stonden een aantal landen zoals Frankrijk al open voor toeristen, zo ook voor Nederland. Ook toen vroegen ze geen quarantaine meer, terwijl de cijfers gelijk waren aan wat ze nu zijn (3000/4000). Ze (Frankrijk) hadden heel EU al op groen gezet, ondanks dat officieel ECDC dit nog niet had gedaan. Zelfde voor Spanje dacht ik? Dus voor sommige landen denk ik dat het misschien niet zoveel verschil maakt?
Overigens ben ik net zo bang uiteindelijk dat het niet doorgaat. We gaan 20 juli weg met de auto naar Frankrijk… dus ik geloof maar in m’n eigen verhaal
Oké ik geloof nu in jou verhaal. Wij gaan de 23ste naar naar Kroatië.
Als ik er maar ben. Mocht het dan oranje worden dan blijven we gewoon
Wij willen ook rond 23 juli gaan naar Kroatie, hoop het zo…
Hahaha dit doet me deugd want wij vertrekken over 2 weken ook naar Frankrijk en heb ook heel erg vastgehouden aan dat Frankrijk open stond voor toerisme in de zomer… hopelijk blijft dat zo!
Meer mensen die volgende week op vakantie wilden en heel sterk twijfelen? Griekenland is bijv geel/groen maar ben zo bang dat Nederland misschien op rood gaat en ik daar 10 dagen in quarantaine moet. Echt super erg luxeprobleem wel, ben benieuwd welke keuze anderen maken of zo.
Ik vond Abbadia Sicille in Trequanda (regio Siena/Montepulciano) een aanrader! Heb er ook mensen met jonge kinderen gezien, maar niet specifiek ingericht voor kinderen. Er is een zwembad, maar geen ondiep gedeelte.
Portugal en Spanje zijn al rood en die hoeven ook (nog) niet in quarantaine. Griekenland heeft dit weekend wel maatregelen getroffen voor de horeca: vaste plek, max aantal bezoekers en nachtleven is gesloten. Verder ben je welkom.
Ja zag ik idd! Doelde ook meer op het risico dat NL rood wordt terwijl we nog weg moeten/terwijl we daar zitten en hoe dat dan verdergaat in Griekenland…
volgens mij wordt dat elke donderdag bekend gemaakt, dus als je voor die tijd nederland uit bent zit je goed
Ja. Ik zit er ook mee hoor (vlieg volgende week), maar NL was 2 weken geleden ook nog knalrood en toen waren er ook geen andere regels. Als het donkerrood wordt is het misschien een ander verhaal, maar dat is als…
Om donkerrood te kleuren moeten we eerst 500 besmettingen per 100.000 inwoners hebben. We zitten nu op 55 of zo.
Nope. De regels voor inkomende toeristen zijn al sinds midden mei (of juni, weet het even niet sorry) ongewijzigd. M’n vriend is Grieks en zijn familie woont er dus we houden alles goed in de gaten.
*edit
Ja sinds 14 mei: Protocol for Arrivals in Greece - travel.gov.gr
Oké dat is goed om te horen! Ik kan alleen even niet vinden dat NL onlangs nog rood was?
Ik zoek een betaalbare vliegvakantie naar Italië, Malta of Griekenland voor in augustus/september voor één persoon (singlereis). Liefst ergens in een hotel met zwembad of bij de zee. Iemand tips?
Het lijkt alsof alles duurder is als je alleen reist.