Reizen / Vakantie (Deel 1)

Dankjewel voor je tips!! Ik noteer alles :raised_hands:
klopt, mega druk zal het nog steeds zijn :woozy_face:

@appa dankjewel voor je reactie! Ik heb daar wel over nagedacht, maar vind het altijd wel fijn om op vakantie gedurende de dag terug naar de kamer te kunnen gaan om even te slapen/op te frissen/om te kleden dus dan lijkt het me wel handig om in de buurt te zitten.

@itakepictures thanks! Gaat wel lukken met daar parkeren dan denk ik. Ben jij er ƩƩn dag geweest? Kan me voorstellen dat andere plekken zoals Bologna leuker/rustiger/onontdekter zijn, maarja toch een keer Venetiƫ met eigen ogen zien is ook bijzonder :grin: de andere dagen van de vakantie kiezen we gelukkig voor een rustigere bestemming

Ja 1 dag, we waren bij Italiaanse vrienden op bezoek en die hebben ons Venetie laten zien. We zijn overigens nergens naar binnen geweest want er stond een enorme wachtrij voor de kathedraal, alleen veel rondlopen en restaurantje etc.

Bologna ligt maar op 1,5u rijden van Venetie, dus als je in de buurt bentā€¦ echt een aanrader.

2 likes

Ik wil binnenkort een weekendje naar Antwerpen (met de trein en blijf minder dan 48 uur daar). Wil ook niet te ver vooruit plannen want het kan natuurlijk zo veranderen (zat te denken aan eind deze maand). Wat zijn op het moment de regels qua restaurants en mondkapjes?

Van Wat zijn de huidige maatregelen? | Coronavirus COVID-19

1 like

Oh merci!! Ik heb niet lang genoeg doorgeklikt zie ik al haha.

1 like

Het is nu inderdaad best moeilijk om iets te zoeken. Normaal zou ik zeggen: Lissabon, Praag en Boedapest zijn hele leuke Ć©n goedkope bestemmingen maar twee van de drie zijn niet zoā€™n verstandig idee met corona. En de andere lijkt me qua politieke toestand op het moment ook niet helemaal een fijne optie (en volgens mij kom je Boedapest ook niet eens in op het moment). Dan blijven er niet veel opties over ben ik bang, of ik zou heel erg last minute gaan boeken (zit hier zelf ook aan te denken om dat gewoon te gaan doen). Of misschien Griekenland? Qua kosten denk ik dat het niet heel veel uitmaakt op welk moment je boekt door corona. Als ik kijk naar de Thalys bijv. kun je nu ook al boeken voor over een maand voor het goedkoopste tarief. Normaal is dat 90 dagen als je voor de goedkoopste optie wil gaan.

Heb vorig jaar september airbnb geboekt in The old Gemeinde House in Brauneberg, heel schattig plaatsje met genoeg wijnvelden om je heen! Airbnb zelf was enorm fijn, met geweldige badkamer en alles lekker ruim.

1 like

www.ryanair.com

Heb je al gekeken bij een reisorganisatie zoals Tui? Dan zie je gelijk een totale prijs voor vervoer en verblijf en kun je makkelijk selecteren op een maximale prijs. Ik heb wel vaker een stedentrip geboekt via Tui en dat vind ik altijd prima geregeld.

1 like

Handig voor jou maar ook anderen, op de website van ANWB staat per Europees vakantieland ook een heel duidelijk overzicht van de regels daar omtrent Corona. Hier bijvoorbeeld van Belgiƫ:

Ik zit eraan te denken om in augustus een paar dagen alleen naar Berlijn te gaan. Hoeveel dagen zou ik ongeveer nodig hebben? Zelf dacht ik aan 6 dagen/5 nachten. Ik wil gewoon rustig aan kunnen doen. Hebben jullie nog tips? Ik heb al een leuk.hotel gevonden in de wijk Mitte. En is het alleen een beetje te doen? Qua veiligheid 's avonds. Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met hier?

3 likes

Ik ben 3 dagen alleen naar Berlijn geweest, zat in een hostel naast Alexanderplatz.

Was in november dus ook al kerstmarkten, heb me niet onveilig gevoeld in de avond, maar ligt net zoals in NL natuurlijk ook aan wijken waar je heen wilt.

1 like

Ik ben een paar dagen geleden in mijn eentje naar Berlijn geweest, ik sliep toen ook in Mitte. 5/6 dagen is zeker voldoende om de stad rustig te erkennen! Ik vond het ook een heel veilige stad, het heeft een fijn metronetwerk waarmee je overal kan komen. Ik heb 2x ā€˜s nachts een Uber genomen omdat ik toen naar een club in een buitenwijk ging, en dat voelde toch net niet lekker om ā€˜s nachts alleen met de metro te doen. Uber is gelukkig heel betaalbaar en aanwezig daar dus dat kan je altijd nog achter de hand houden. Als je meer centraal blijft en zeker aan het begin van de avond vond ik dat niet nodig.

Voor de metro heb je trouwens verschillende soorten tickets, uit mijn hoofd is het goedkoper om bijvoorbeeld een week- of maandpas te kopen waarmee je onbeperkt mag reizen, dat is goedkoper dan losse dagkaartjes. Ik weet niet meer welke nou precies maar er zijn dus wel verschillende opties. Moet je even googelen en dan zijn de tarieven wel te vinden.

1 like

Ik heb op Cyprus gewoond, het Turkse deel. Ik zou daar niet zo snel naartoe gaan. Vond het Griekse deel ook niet zo boeiend maar voor een weekje zon en zee is het prima en betaalbaar!

1 like

Ben echt zo blij, zou met mā€™n ex op vakantie gaan maar dat gaat natuurlijk niet door dus nu ga ik gelukkig 4 dagen met een vriendin naar KroatiĆ« :partying_face: Zag al wat tips voorbij komen voor Split dus dat is chill, wij zitten 4 dagen in Jelsa op Hvar.

15 likes

Wij zijn vorig jaar juni naar Berlijn geweest, 3 dagen geloof ik, maar ik zou zo nog een keer teruggaan!
Wij hadden donkeybikes via die app, ik geloof dat we een maandabonnement hadden genomen, die kon je na een paar dagen weer opzeggen en dan was dat goedkoper dan een fiets huren. Ik vind het altijd leuk om te fietsen, dan kom je nog eens wat tegen onderweg, met ov mis je altijd hele stukken voor mā€™n gevoel.
Wij waren er een paar dagen nadat de lockdown was opgeheven, dus geen kip op straat, maar ook echt weinig musea open, dus we hebben vooral gefietst, overal in de Biergarten gezeten, gewandeld in de tuinen van slot Charlottenburg en allerlei dingen buiten bekeken. We wilden eigenlijk naar het Pergamonmuseum, maar dat werd verbouwd, alleen het panorama aan de overkant was open, ik dacht dat dat een beetje suf zou zijn, maar eigenlijk was het heel tof!
Ik vond topographie des terrors heel indrukwekkend, wij zijn ook nog naar een museum in een schuilbunker geweest (Berlin story museum), museum zelf was mwah, maar je kreeg in de audiotour ook persoonlijke verhalen te horen van mensen die in die bunker geschuild hadden en dat bracht het gebouw wel erg tot leven voor mij.

3 likes

Berlijn is echt mijn favo stad ever. Voelde me daar zo thuis en ook veilig ā€˜s avonds laat. Je vermaakt je makkelijk 5 dagen, dat heb ik toen ook gedaan. Zou ook zeker even hier kijken, http://berlijn-blog.nl/

4 likes

Heeft iemand goede tips voor een mooi vakantiehuis in Toscane? We gaan half september met zn tweeƫn, dus hoeft geen groot huis te zijn. Liefst wel met een mooie buitenruimte.

1 like

Haha, ja met uit eten gaan ben je natuurlijk duurder uit. Wel lekker :yum: Mijn vriend en ik zijn de afgelopen jaren vanwege omstandigheden in Nederland gebleven, maar willen in het najaar of volgend jaar wel graag naar het buitenland. In de zomer zijn we wel gebonden aan de bouwvak en dat is natuurlijk ook duurder. Hmm, ik ga eens even verder kijken en bij vrienden vragen hoe zij het doen.

Op basis van verbruik auto, brandstofprijzen en een ruime inschatting van het aantal kilometers schat ik reiskosten in, en dat tel ik bovenop een gemiddelde prijs van een overnachting (afhankelijk van het land) en een dag aan eten x het aantal dagen dat ik weg wil. Voor de zekerheid rond ik alles een beetje naar boven af, voor drie weken met de auto naar Zuid Europa kom ik dan meestal op zoā€™n ā‚¬2000 voor twee personen. Zou je eventueel ook nog een budget voor dagtripjes enzo bij op kunnen tellen als je verwacht daar geld aan uit te geven maar dat doe ik meestal niet haha

1 like