Heeft er iemand nog tips voor liefst huisjes/appartementen direct aan/op het strand in Nederland/België/Noord Frankrijk?
Een hotel zal wel ok zijn, maar als het kan het liefst iets waarbij we zelf kunnen koken en niet weg hoeven voor eten, maar als het kan nog wel iets in de buurt is. Lekker cryptisch alle tips zijn welkom dus!
landal vlieduyn op vlieland
Is Formentera beetje leuk? Zou best daar een middag (als dat veerboot technisch kan) heen willen als ik op Ibiza ben.
Ook zin om naar Ibiza stad te gaan, vond dat echt een leuk stadje.
Ik vind Montjuic ook leuk om heen te gaan zoals iemand anders zei. Ze hebben daar een leuke cactus tuin.
Als je naar het strand gaat, zou ik even de trein pakken. In de buurt zijn heel fijne stranden en dan zit je niet zo op elkaar als in Barceloneta en er zijn minder vervelende verkopers.
Verder zou ik ook zeker gaan eten en winkelen in de wijk Gracia. Iedere wijk heeft ook z’n eigen feesten, dan is er een week lang van alles te doen. Die van Gracia zijn heel bekend, maar andere zijn ook heel gezellig. Je zou kunnen opzoeken of er eentje is als je er bent.
Mijn ouders namen ons vroeger mee naar resorts van IberoStar op Mallorca, vond dat als kind altijd leuk. Zwembaden, strand, all-in drank en friet. 1 van de hotels had ook een manège geloof ik. Alleen geen idee of ze nu ook nog goed zijn, is jaren geleden dat ik er voor het laatst was.
@Pugface in Middelkerke (België) zitten verschillende appartementsgebouwen vlak aan de dijk/het strand weet ik, misschien daar iets zoeken op airbnb? Ik kende vroeger iemand die daar een appartementje verhuurde maar helaas nu niet meer.
Wat leuk! Ik vind Barcelona zo’n fijne stad
Zoals al werd gezegd is het ziekenhuis een aanrader. Zeker een bezoekje waard, het is heel mooi en relatief (zeer) rustig.
Ook al gezegd, maar een dagje strand is in augustus wel lekker. Ik vond Bogatell heel fijn, want daar was het een stuk rustiger dan op de eerste stranden die je tegenkomt.
De universiteit is leuk om even naar binnen te lopen, is gratis uiteraard. Ook gratis zijn de bunkers, vanaf daar heb je heel mooi uitzicht op de stad en zou ik zeker heen gaan.
Zelf vond ik het Olympisch zwembad ook leuk om even te zien. Je kunt er naar binnen om te zwemmen (het ligt op een heuvel dus je hebt ook hier leuk uitzicht), maar er zijn daar verder geen faciliteiten. Wel ligt het vlakbij Carrer del Blai, een straat met veel tapastentjes.
Als je behoefte hebt aan een massage o.i.d. dan raad ik Silom Spa aan. En vergeet forumtrend El Pachuco niet voor de nacho’s!
Ik wil graag Venetië een keer bezoeken, en denk dat ik dat deze zomer ga doen nu het massatoerisme nog niet terug is. Wat zijn jullie ervaringen/tips? Ik ga er met de auto heen, wat is handig om te doen qua parkeren?
Wij hebben in Split heerlijk gegeten bij Bokeria en bij Konoba & bar Makarun. Ook met de boot naar Brac geweest en daar gegeten bij Mali Raj. Goed gegeten in een mooie tuin, dichtbij strand Zlatni Raj.
Heeft iemand tips voor fijne campings bij de duitse alpen? Wij willen met onze eigen tent en zoeken een rustige camping, waar je niet hutje mutje op een groot grasveld staat, maar je een beetje beschut je eigen plekje hebt.
Inmiddels jaren geleden maar als ik het me goed herinner moet je parkeren (verplicht) in een grote parkeergarage (betalend dacht ik) net voor venetie en vandaar verder per boot tot in venetie zelf. Houd er rekening mee dat het in de zomer bloedheet kan zijn en je er soms moeilijk aan de hitte kan ontsnappen, neem mss een kamer met airco.
Ik had vorig jaar dit plan en heb gewoon geparkeerd in een grote garage naast het centrum. Daar wandelde je zo heen. Betaal je wel 20€ voor een dag parkeren maar verder was het chill.
edit: misschien dat het voorbeeld van @Classique idd geldt tijdens de ‘normale’ toeristendrukte - vorig jaar kon ik dus wel gewoon dichtbij parkeren
Café alsur lluria heeft echt de beste lunch vond ik.
Oh kan goed verschillen dan inderdaad. Toen was het ook echt enorm druk wel.
Thanks voor de tips! @soleado ook bedankt!
Had daar inderdaad iets over gelezen, ga even kijken of je van tevoren een plekje kan reserveren in die parkeergarages. En een Airbnb of hotelkamer idd filteren op airco voor hoeveel dagen zouden jullie Venetië aanraden?
Ik sla je tips op! Super!!
Ik denk dat het alsnog heel druk gaat zijn haha, maar wel minder druk dan tijdens andere zomers. Zoek vooral ook de stille steegjes en rustige pleintjes in de wijken waar minder toeristen komen zoals Giudecca of Cannaregio. Ik ben er een paar keer geweest en altijd in een wat rustigere wijk geslapen. Als je rondom San Marco en de Rialto brug enzo komt, is het altijd mega druk, maar het valt me altijd op in Venetië hoe snel je een paar bochten om slaat en opeens in de stilte staat.
Het is verder leuk om Fondaco Dei Tedeschi in te gaan naar boven voor gratis uitzicht. Als je vanuit Dorsoduro helemaal door loopt naar het einde van het eilandje, kom je bij Santa Maria Della Salute, is ook wel een chille plek om even wat te eten en drinken met uitzicht op de drukkere kant van de stad. Burano bezoeken is ook wel leuk, met de gekleurde huisjes. Kan gewoon met de vaporetti. Maar goed ik vind vooral dat de charme van Venetië is om rond te dwalen en uiteraard heel veel aperol spritz drinken en cicchetti eten haha.
Je kan ook nog overwegen om niet in Venetië zelf te overnachten, maar in een aangrenzende stad. En dan met de trein/metro kun je heel makkelijk het centrum in. Dat heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Dan heb je ook meteen meer opties qua accommodatie en parkeren.
We zijn toen 3 dagen in Venetië geweest. Dat vond ik wel prima want we konden lekker door de stad slenteren en wat highlights opzoeken, lekker op ons gemak. Ik ben er nooit in het hoogseizoen geweest, ik kan me indenken dat het dan altijd wel vol is in de stad.
Ben er 3 jaar geleden geweest, toen hebben we geparkeerd in een grote garage vlakbij het centrum die redelijk betaalbaar was, en vanaf daar lopen. We hebben intens veel gelopen die dag en het was druk (eind okt) , maar het was wel tof om een keer te zien! Bijzonder hoe je op mega drukke plekken staat en 1 afslag verder is het compleet stil
Vond Bologna wel leuker. Prachtige stad, overzichtelijk, heerljjk eten en niet zo hyper toeristisch
Hoe berekenen jullie het bedrag dat je nodig hebt voor een vakantie? Ik weet dat mijn moeder vroeger een soort regel had voor een maximaal bedrag per persoon per nacht voor bijvoorbeeld een camping of Airbnb. En ik had ooit een huisgenoot die €100 per dag aanhield waar hij dan de reis, het verblijf, eten en drinken en activiteiten van wilde doen. Dus een vakantie van 8 dagen zou hem dan ongeveer €800 kosten.
Mijn vriend en ik overleggen gewoon wat we ongeveer per nacht willen betalen en meestal zoek ik dan een hotel/appartement uit. Verder hangt het er vanaf waar je zit. In een appartement kun je zelf eten dus dat is wat goedkoper, als je in een hotel zit moet je uit eten dus dan wordt het gelijk weer een stuk duurder. Meestal zitten wij voor een week op 1000 euro pp, want mijn vriend wil liever uit eten dan zelf koken op vakantie, dus dat loopt altijd wel lekker op.