Reizen / Vakantie (Deel 1)

Cyprus was heel leuk! Wil je in de zomer gaan? Wij vonden de hitte daar echt anders dan in NL en hebben daarom geen steden bezocht. Was echt niet normaal heet daar.

We hebben zelf in een plaatsje vlakbij Agia Napa geslapen, zijn daar ook een keertje uit geweest. Had toen ook een boottocht gedaan (sunset cruise) echt een aanrader. Wij hadden een huurauto en zijn ook nog vlakbij de Turkse grens geweest, heel apart.

Verder zijn we berg Olympus op gereden en daar in de buurt veel gewandeld.

Vond Cyprus echt een aanrader op de benauwende en drukkende warmte na. Zou daar echt rekening mee houden.

1 like

Wij gaan eind september 8 dagen naar Split. Hebben jullie nog tips? Hotel heb ik geboekt maar zoek leuke restaurants of dingen die je kan doen daar.

Naar welk plaatsje ga je? Ik ben er jaren geleden met een vriendin geweest maar vond het gebied waar wij zaten niet zo leuk. We zijn wel een dag naar de hoofdstad geweest en dat vond ik wel de moeite waard.

1 like

De Krka-watervallen zijn supermooi! Je kan er helaas sinds dit jaar niet meer in zwemmen, maar wel zeker de moeite waard om heen te gaan. Ik heb ook een boot tour naar Trogir, nog een andere stad en de Blue lagoon gedaan en dat vond ik toen een beetje een tegenvaller. Te weinig tijd overal en gewoon niet zo boeiend. En in Split zelf is het wel leuk om die heuvel/berg op te gaan. Is wel aardig heftig in de hitte, maar je kan ook met zoā€™n treintje omhoog.

Wij hebben qua restaurants vooral een beetje op de boulevard gegeten en dat was altijd wel prima. Terminal F was geloof ik wel leuk. En Zalogajnica Bifora vond ik een heel leuk tentje, dat zat wat meer in de stad zelf. En lekkerste ijsje kun je vinden bij Luka Ice Cream.

1 like

Ah super thanks! Zat te twijfelen over de watervallen inderdaad dus daar wil ik heel maar ik heb niet zo heel veel energie dus dan hoef ik niet meer te kijken naar Trogir. Weet iemand of dat met de bus zelf wel te doen is?Ben jij ook naar het strand geweest? Aanraders? Ik wil namelijk wel een dagje of twee op een zacht bedje liggen met een boekje.

Yes ik ben ook 1 of 2 dagen op het strand geweest. Wel op een stukje waar je geloof ik toen geen stoeltjes had, maar alleen je handdoek kon neerleggen. Dat was het strand als je richting de haven (aan de linkerkant van de boulevard geloof ik) loopt. Je hebt de andere kant op sowieso ook nog stranden maar ik weet niet hoe die zijn.

1 like

Het ā€œGriekseā€ deel is gewoon Cyprus en het noorden is het bezette deel. Moet dat toch even zeggen haha

Ik ben een keer op vakantie geweest in Paphos en heb toen veel excursies gedaan naar onder andere Limassol en Nicosia. Het is een apart eiland met mooie plekken en leuke dingen om te zien maar vind die Engelse invloed en vele Russische toeristen en alles daarop gericht wel een minpunt.

1 like

Hahaha wij zaten in Kyrenia, dat is het noorden. Ik vond er daar vrij weinig aan. Maar ik houd ook wel van iets meer avontuur en levendigheid. En het strand was daar niet mooi. Maar er zijn vast hele mooie plekken op Cyprus! Ik ben er altijd van overtuigd dat je je overal wel kunt vermaken dus komt vast goed.

1 like

Ik ben in Paphos geweest, Cyprus was prima en heb het echt leuk gehad (vooral vanwege prachtige hotel), maar zou er niet per se nog eens naar toe gaan. Wat wij niet gedaan hebben, maar wel heel graag wilde, is naar de blue lagoon met de boot. Schijnt heel mooi te zijn!

1 like

Hahaha ja zo klinkt het echt als een kutland, maar dat is helemaal niet zo hoor. Heb het echt leuk gehad maar Italiƫ is bv een land waar ik 100 keer naartoe kan gaan, Cyprus niet echt, maar het is lekker warm weer, eten is goed. Als je in goed gezelschap bent gaat het superleuk zijn! Boottochtjes, strandjes, boulevard.

1 like

Iemand tips voor een leuke plaats en hotel/b&b/huisje/airbnb om te 2 nachtjes te verblijven in de Moezelstreek in Duitsland? Het liefst ook ergens in de buurt waar je wijn kan proeven en een rondleiding kan krijgen.

Ik ben bij Landhotel Ringelsteiner MĆ¼ller geweest en vond dit wel een aanrader! Goede prijs & vanaf daar heb je een mooie wandeling naar Burg Eltz, wat ook zeker de moeite waard isšŸ˜

1 like

Wij waren eind augustus gegaan. Ik vond het echt drukkend warm, minder prettig dan in NL als het echt warm was. Zou je er echt op instellen dat het vooral een relax vakantie wordt (tenzij je tegen die hitte kan natuurlijk haha). Ook het zand op strand is gloeiend heet, maar het water was heerlijk (wel heel zout dus neem genoeg conditioner mee haha). Je kan vaak wel goedkoop een bedje huren voor de hele dag op het strand met parasol dus dat was erg prettig!

Qua eten vond ik het niet heel top. Het is veel Grieks maar niet echt bijzondere kwaliteit, dus kan je niet veel aanraden. Cocktails waren wel goedkoop waar wij zaten dus dat was fijn haha!

Ik heb nog even mā€™n maps kaartje erbij gepakt en dit is ong wat wij hebben gedaan:

• Geland op Larnaca, met huurauto naar Perneca gegaan waar we sliepen (let op, ze rijden links dus ik vond een automaat geen overbodige luxe).
  • Veel op strand bij het hotel gezeten
  • Tripjes gedaan naar: Agia Napa (uitgaan is heel leuk daar, veel Britten dus wel gezellig)
  • Een nachtje in de bergen geslapen (Platres), daarna naar Caledonia Waterfalls gegaan en Olympus berg
  • Wijnproeverij gedaan, zijn er best veel over het hele eiland heen
1 like

Wij gaan in de augustus een weekje naar Barcelona, dus vroeg me af of mensen nog tips hebben een beetje buiten de highlights? Hebben nu juist de tijd om de stad echt goed te ontdekken :slight_smile:

Iemand die toevallig snapt hoe het in Hongarije zit? Je mag ineens niet meer als toerist naar binnen? Maar ik kan er, behalve bij het reisadvies, vrij weinig over vinden.

Deze website zegt toch al best duidelijk dat je niet welkom bent in Hongarije? Of wat voor info zoek je nog meer

1 like

Ik vroeg me alleen af waarom het ineens is verandert? Aangezien je voor het EK vrij makkelijk het land in kon en er zelfs over gesproken werd dat de finale daar gehouden werd omdat er zo weinig coronaregels waren.

Iemand tips voor restaurants/terrassen/wandelroutes/wijnboerderijen rondom Iseomeer?

Wij hebben de vorige keer een scooter gehuurd en zijn daarmee naar tibidabo geweest. Was leuk, maar ook wel spannend in het verkeer :sweat_smile: Dat pretpark is verder niet zo boeiend, maar wel mooie omgeving! En verder vind ik MontjuĆÆc altijd leuk om heen te gaan. De volgende keer wil ik de begraafplaats daar bezoeken!

Het oude ziekenhuis is trouwens ook wel mooi. Volgens mij kun je daar ook in, maar heb ik zelf niet gedaan.

1 like

Voor het EK hadden ze een uitzondering gemaakt, je mocht naar Boedapest als je een kaartje (en een negatieve test) had meende ik.

3 likes