Reizen / Vakantie (Deel 1)

Haha, ja check. En ik denk dat je ook leukere stukken kan lopen dan steeds van station naar huis.

1 like

Wat een leuk plan!
Ik heb geen ervaring met de Camino specifiek, maar wel met lange afstanden lopen. Dus als je nog vragen hebt!
Trainen is goed, maar uiteindelijk kun je dat pas echt opbouwen door een paar dagen wandelen. In je normale leven heb je waarschijnlijk geen tijd om 8 per dag te stappen. On mijn ervaring bouw je dat wel snel op. Een paar keer een weekend een tweedaagse is wel een goed idee! Ook om je materiaal eens uit te testen. Schoenen moet je zeker goed ingelopen hebben.

Ik geloof dat je de Camino vaak ook van herberg naar herberg kunt doen, of doe je het met de tent?

Toen ik nog op kantoor werkte liep ik makkelijk 8km per dag, maar dan niet in 1x natuurlijk. Een paar keer in het weekend moet lukken. Ik moet uberhaupt nog schoenen aanschaffen haha.

En ik ga zeeeeeeker niet met een tent, inderdaad in herbergen slapen! Dat kan redelijk cheap geloof ik

1 like

Leuk! Ja ik wil ook de camino portugues doen, en dan de kustroute van Porto naar Santiago (is 2 weken ong.) Ik wil ook graag in de herfst gaan want dan is het er het beste weer voor (voorjaar is nat en onberekenbaar, zomer te heet), maar ik durf het dit jaar met corona nog niet aan. Hopelijk volgend jaar. Ik heb de gids van John Brierley, er zijn er meer volgens mij maar dit was 1 vd weinige waar de kustroute ook in stond. Je kan voor iets van 5 euro in speciale herbergen enzo slapen en vaak ook onderweg goedkope daghappen kopen voor pelgrims, dus ook zonder tent kan je het vrij cheap en goed doen wel qua overnachtingen en stops.

3 likes

Heel gaaf! Je kunt de walk of wisdom eerst doen om te trainen: https://walkofwisdom.org/

1 like

Oh leuk! Jammer dat we er niet tegelijk zijn, hadden we kunnen meeten :yum: al weet ik het ook nog niet helemaal zeker hoor

@roeptoeter thanks heb hem opgeslagen!

2 likes

Ik heb de Camino Portugues gedaan, en het is echt PRACHTIG. Zou het zo opnieuw doen!!
Ben zelfs een paar maanden later opnieuw naar Porto gevlogen toen ik een paar dagen vrij had om een stukje mee te lopen met een vriendin. :sweat_smile:

Je mag me altijd een privĂ© berichtje sturen als je tips wil! Maar het is absoluut een aanrader. (Oh en ik had NUL gewandeld als voorbereiding, en gewoon op m’n Adiddas sportschoenen gewandeld :joy:. Mega impulsief beslist dus ik heb wel wat tips wat betreft dingen die je moet meenemen en wat thuislaten etc)

8 likes

Oh ik word hier helemaal enthousiast van! Ik ga even reseach doen en waarschijnlijk kom ik je nog wel om tips vragen.

1 like

Wow ik word hier helemaal enthousiast van ook, zin om dit nu ook dit najaar te doen!

2 likes

Ik was nog op zoek naar iets voor in het najaar en door jouw berichten en die van @Lemongrab overweeg ik om dit ook te gaan doen! Ik zit nu allerlei dingen op te zoeken haha

3 likes

Wow wat een gaaf idee!! Ik heb ook vrij in oktober november en wilde al richting portugal. Ik ga even hier wat meer over opzoeken!

Edit: haha oke ik ben helemaal enthousiast!

3 likes

Haha wat leuk dat iedereen zo enthousiast is :relaxed: Aanvullende tip op @visual om idd voorafgaand een leuk weekendje weg te gaan in nl en 2-3 dagen te “oefenen” met lopen. Het pieterpad ofzo.

Ik heb dat in Valkenburg gedaan in aanloop naar Nepal (net hetzelfde haha) en dat was 1) fijn schoenen inlopen 2) gewoon een leuk weekend.

Deze gaat overigens ook wel op mn bucketlist!

4 likes

1 jaar later haha maar weet je misschien nog welk vakantiepark dit precies was?
Zit te zoeken op de site van Novasol maar kom er niet echt uit

Hallo ik was eerst! :crazy_face: nee grapje

Maar leuk, FF-meeting onderweg?
Ik moet eerst nog vrij zien te regelen en dan ga ik verder met plannen

1 like

Haha ja, Panoramapark Sankt Andreasberg. Maar zit nu toevallig weekje in Landa.l!

Thanks! Welke vind je beter tot nu toe?:grin:

Wauw! Super bedankt voor je tips!

2 likes

Hm wij hebben nu een veel groter huisje met tuin dan op het andere park maar misschien mazzel omdat het nog zo rustig is (ik dacht namelijk dat ik een appartement met balkon had geboekt haha). Maar de huisjes op het andere park zijn ook prima! Het uitzicht is daar mooier, nadeel is daar wel dat het wat sneller fris is want je zit hoger.

Wij zitten nu hier omdat het andere park vol was maar omdat we nu ook een baby hebben is het misschien wel iets praktischer, want nu zitten we dichter bij een dorp voor boodschappen (maar er is verder ook niks te beleven hoor, er zijn een paar mooie dorpjes in het gebied maar de rest is echt uitgestorven :joy:). En er is een groot zwemparadijs met een binnen speeltuin. En een schaatsbaan :joy:

Het is een half uur bij elkaar vandaan en misschien zit je in het andere park nog iets centraler in het Nationaal Park zelf, maar tja, het is vanaf hier ook allemaal te bereiken. Ik denk dat het andere park iets mooier oogt qua ligging. Maar hou er rekening mee dat er op het andere park zelf geen faciliteiten zijn, geen broodjes service of winkeltje. Hier is wel een kleine park shop.

Wat wel triest is btw, is dat er hier echt een natuur ramp gaande is. Wij zijn er nu voor de derde keer, de eerste keer in 2018, en toen waren er al veel dode bomen. Maar ik schrik echt van hoe het nu is, Google maar eens op dode bomen Harz. Er is Ă©Ă©n of andere kut kever die alle naaldbomen (en dat zijn hier juist de meeste bomen) kaal vreet. Het is echt zo zo zo zonde. Nog steeds zijn er genoeg prachtige plekken (stuur me maar een berichtje mocht je tips zoeken) maar sommige delen staan er gewoon dood bij nu. Wij zijn er nu sowieso voor de derde keer dus hebben straks de meeste plekjes wel gezien, maar ik zou nu ook niet zo snel meer terug gaan hierom. Echt een ramp voor het gebied.

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
En wauw ja ik googlede net even wat foto’s maar dat ziet er echt erg uit :frowning:

1 like

Oh dat van die bomen was ons vorig jaar ook opgevallen, zo heftig en triest. Wij waren er ook echt geschokt door hoe het er op sommige plekken uit zag :disappointed_relieved:

1 like