Het is ja en nee toeval, ik heb ze leren kennen voordat ik geopereerd werd maar al wel een paar keer op consult was geweest bij een andere chirurg, ik moest per se eerst afvallen van hem dan zou het vanzelf beter worden, hij geloofde niet dat mijn cupmaat nooit kromp bij afvallen maar whatevs als hij dat wilde dan deed ik dat wel, dus tussen opereren en consult heeft heel lang gezeten en dan spits je wel je oren en raak je aan de praat met mensen die al wel een operatie hebben gehad etc. Ik had hiervoor cup H en nu zit ik rond een grote B. Ik zou willen dat ik het had kunnen doen toen ik 13 was, mân leven is zo fijn nu en zou het nog twintig keer opnieuw doen
Ik kan niet wachten! Kleding wat niet mooi zit, ongemak, pijn pijn pijn! Ik wil eerst even stabiel op gewocht zijn zodat de zorgverzekering mij daarop niet kan afwijzen. Zodra de kiloâs er af zijn ren ik naar de huisarts voor een doorverwijzing. Ik heb nu het oog dr. Felicia Smits van Velthuis kliniek.
*rennen nog zo iets. Alles gaat op en neer
Wat lief dankjewel! Ik moet nog met het traject starten dus heb nog nergens goedkeuring voor. Maar de knop is bij mij wel om. Dit najaar wil ik het, maar het liefst nog eerder!
Ik heb eerder een borstvergroting gehad en onlangs na 10 jaar de implantaten laten verwijderen. Ik wil het je echt afraden om borstimplantaten te laten implanteren. Wetenschappers zijn er de laatste jaren achter gekomen dat de implantaten helemaal niet zo veilig zijn als altijd gedacht en gezegd werd. Google maar eens op Breast Implant Ilness (BII). Het onderzoek staat nog in de kinderschoenen maar er zijn zoveel vrouwen die door implantaten vage klachten kregen (zoals omschreven bij de BII) dat het bijna niet anders kan dat implanten schadelijk zijn.
Hier kun je bijvoorbeeld wat lezen. Ik wil in ieder geval aanraden deze uitzending van Radar te kijken:
Ik had echt heel weinig borst en koos er daarom 10 jaar geleden voor om implantaten te nemen. Ik ben er 10 jaar heel blij mee geweest en vond het vreselijk dat ik ze weer kwijt zou zijn. Toch voor gekozen, omdat ik ook klachten zoals bij de BII had. En echt: ik heb mijn kleine borsten direct kunnen omarmen. Ook vond ik de operatie 10 jaar terug peanuts, mede doordat ik iets kreeg wat ik graag wilde. Nu, bij het verwijderen dacht ik er heel anders over. Ik vond het heftig om in een gezond lichaam te laten snijden. Ook bedacht ik me, dat als ik wĂ©l voor nieuwe implantaten had gekozen, ik elke 10 jaar (want implantaten verouderen) wĂ©Ă©r zoân operatie moest ondergaan. Toen ik ze liet plaatsen wist ik dat wel, maar toen zag ik vooral de grotere boezem. Nu, 10 jaar wijzer, denk ik er heel anders over.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik was 19 toen ik ze liet plaatsen. Ik merk dat het ouder worden ook veel meer acceptatie rondom mijn kleine boezem heeft gegeven.
Mocht je nog vragen hebben: let me know. PM mag ook natuurlijk.
Ik heb mijn neuscorrectie gepland! Een week na de operatie kun je weer aan het werk als het goed is maar ik heb fysiek werk dus ik denk dat het twee weken wordt. Lijkt me dat ik vakantie moet opnemen toch ipv ziekmelden of iets anders? Ik wil niet specifiek zijn tegen mijn werkgever.
En ik heb ook niets aan mijn familie verteld omdat ik geen bemoeienis wil. Maar ik ben ook wel bang voor negatieve reacties, zowel over mijn huidige als mijn nieuwe neus. Mijn familie zou zo durven zeggen: âoeh bah, ik vond je oude neus niet zo erg als deze.â En ik denk niet dat ik daar mee kan omgaan. Maar ja, ze gaan het wel zien. Hoe zijn jullie ervaringen met inlichten en reacties?
Wat spannend!
Ik was wel open naar mijn werkgever. Mijn operatie was op een donderdag en heb een week vrij genomen en toen nog een halve week thuis gewerkt. Dat was prima.
Een groot deel van mijn collegaâs waren op de hoogte en daarvan kreeg ik alleen maar positieve reacties. Heel meelevend en ook heel benieuwd en blij voor mij. Van mannelijke collegaâs iets meer de eyeroll reacties of heel verbaasd van huh wat is er dan mis met je neus? Mijn baas vond het ook wel mooi er nog een tijdje wat grapjes over te maken, maar dat vond ik niet zo erg. Maar een paar mensen wisten van niks en die zagen het oprecht ook niet (pas toen ik het later vertelde). Mijn ervaring is ook echt dat veel mensen het niet als een mega verschil gaan zien. Je komt er prima mee weg om het niet te vertellen. Veel succes en ik hoop dat je net zo blij zal zijn met het resultaat als ik ben:)
Wat fijn dat je gewoon eerlijk kon zijn! Misschien moet ik toch maar open kaart spelen, is ook een stuk minder ongemakkelijk voor iedereen.
Ik heb jouw fotoâs gezien een paar maanden geleden en ik kan me nog herinneren dat het bij jou ook subtiel was. Ik zag echt nog een âeigenâ neus en ik denk dat het mensen daarom minder opviel. Ik ga praktisch mijn hele neus veranderen dus ik denk dat mensen het wel gaan zien maar zolang ik er blij mee ben maakt het me denk ik niet veel uit.
Net zoals bij jou heeft mijn arts geen Photoshop gebruikt dus ik weet niet wat ik precies kan verwachten. Aaaaah, spannend maar het komt hopelijk goed. Dank je wel!
Ik ben ondertussen ook 2 maanden geleden geopereerd en wel blij dat ik 3 weken vakantie voor genomen had, zag de eerste week echt volledig blauw en dik en na twee weken vooral nog opgezwollen. Ik heb het niemand van mijn collegaâs verteld en heb alleen veel âje ziet er anders uit maar ik weet niet watâ gehoord. Sommigen dachten dat ik botox had gekregen omdat ik nog opgezwollen was haha.
Ik zou zeker nog langer vrij nemen! De eerste week na mijn operatie kon ik helemaal niks, maar ik hield dan ook niks binnen door overgevoeligheid voor de antibiotica die ik ter preventie kreeg. Dan nog vind ik na een week weer kunnen werken héél optimistisch. Ik heb de operatie zelf echt als zwaar ervaren, maar bij mij zat er naast het cosmetische deel ook nog een medische reden achter.
Tegenover mijn werk ben ik gewoon eerlijk geweest en stond ik daarom ziek gemeld. Ben na ongeveer drie weken weer begonnen met langzaam opbouwen. Zou het gewoon bespreekbaar maken als ik jou was!
Voor de tijd kreeg ik ook vaak te horen âah joh dat moet je helemaal niet doen!â. Maar Ăk ergerde me er aan en daarom wilde ik het zo graag, daar had men dan ook wel weer begrip voor. Meer negatieve reacties heb ik zowel voor als na de tijd niet gehad. Zou me daar niet druk om maken :), het is jouw lijf en jij wordt er elke dag mee geconfronteerd. Ik ben er in ieder geval zĂłveel gelukkiger van geworden, dat helpt ook wel bij het schijt hebben aan andermans mening haha.
Wat spannend!
Mijn verhaal
Ik heb een aantal jaar geleden mijn neustip laten verkleinen. Ik had âteveelâ vlees in mijn punt, een bolletje haha. Heel gek want iedereen in de fam heeft juist kraakbeen/puntige neuzen.
Het paste gewoon niet bij mijn gezicht (verder heel smal en petite) en was uit proportie. Beste beslissing ever!
Het enige waar ik spijt van heb misschien, is echt verder nog esthetisch mooi had kunnen maken, geen wipneus hoor, maar ik had nog een stapje verder kunnen gaan. Ik ben voor de verkleining âlightâ gegaan. Was missh toch ook bang voor een te groot verschil of reacties?! Nou wie weet ooit
Het herstel: hangt natuurlijk enorm af van wat je laat doen, wordt er veel afgehakt/geschaafd om het even plastisch te zeggen, of meer âvetâ verwijdering etc. Dan de verdoving: de een reageert daar heftiger op dan de ander. Bovendien; je slaapt niet super lekker, je ademt niet vrij en je eet niet zoals je normaal kunt doen. Dus je pakt minder goed je rust kwalitatief gezien, en dat zorgt dat je een beetje door ettert als je niet gewoon minimaal 1,5-2 weken rust pakt!
Het vertellen aan je omgeving; bij mij wisten de naasten het wel, ik zat er best mee en heb er heel lang over getwijfeld. Met een aantal mensen met wie ik close ben, toegelicht en alleen maar begrip ontvangen. Een aantal naasten waarvan ik weet dat die kritisch waren, heb ik het als een ârecht toe recht aanâ verhaal verteld. Zo van: hey ik wil je iets vertellen, vind het wel lastig want ik weet hoe je ertegenover staat. Heb mijn keus al gemaakt dus liever geen pushback hoe goedbedoeld ookâ. Ja sorry ik had er gewoon geen zin in. Ik heb er 10+ Jr over nagedacht, op mijn 19e was ik het proces al eens gestart en toen teruggetrokken dus nee mijn besluit stond vast. Op werk heb ik het niet verteld maar tipje misschien heb je er iets aan, als je wel verwacht dat mensen iets opvalt:
ik had mijn haar gesteild (normaal krullen, deed ik nooit) en mijn make up heel anders gedaan op dag 1 op werk. Je hebt dan ook de zwelling nog, dus mensen keken een beetje van, âjoh er is iets heel anders aan je maar ik kan niet thuisbrengen wat, ja je kapsel he?â Hahah ik werkte destijds in een niet zo fijne/prettige (lees: roddelachtige onveilige) omgeving dus had daar ook geen behoefte aan. Had dus gewoon vrij genomen (had vak. dagen over dus prima zo).
Heel verhaal hopelijk heb je er iets aanâŠ
veel succes! Als je nog vragen hebt, laat gerust weten
Vraag: wie heeft hier al een aantal jaar Botox gedaan en kan iets vertellen over de uitwerk periodes?
Ben nu 1 jaar bezig:
De 1e x ben ik na 3 mnd teruggegaan. Schaam me hier wel een beetje voor maar mijn frons/voorhoofd rimpel was gewoon volledig terug.
De 2e x na 5 maanden (ivm lockdown)
Ik wil nu eigenlijk weer een afspraak maken. Mede omdat ik bang ben dat de contactberoepen voor lange tijd weer dicht gaan. Ook omdat ik de frons weer zie.
Mijn vorige afspraak was echter pas eind juni.
Ik had gehoopt dat ik Botox maar 2x per jaar hoefde te doen en niet 3/4âŠis dat omdat ik pas ben gestart, en mijn spieren nog moeten âwennenâ?
Ik heb nu pas 1 keer botox laten doen, maar volgens mij is 3/4 keer in het jaar niet gek. Ze vertelden mij dat de eerste keren het waarschijnlijk na een maand of 3 weer moet en dat er daarna een maand of 4 tussen kan zitten omdat de uitwerktijd wat langer wordt na een paar keer.
@Scorpiovibes @Jolie @Unicornz Sorry voor mijn hele late reactie maar ik vind het wel echt heel fijn om jullie verhalen te lezen. Ik haal er echt goede tips uit en ook wat goede moed. Dank jullie wel!!
De afgelopen week speel ik weer met de gedachte om mijn lippen subtiel op te laten spuiten. Heeft iemand goede ervaringen met een kliniek in (de buurt van) Rotterdam?
je kan ook vragen of ze meer doen. dan blijft het langer zitten.
Ik twijfel al een poosje over Botox in mijn kaakspieren tegen klemmen. Iemand hier ervaring mee?
Ik ga ook elke 3/4 mnd terug, dan begint het echt uit te werken. Ik denk dat qua onderhoud 4x per jaar echt het mooiste is.
Voor degenen die een neuscorrectie hebben laten doen: bij welke kliniek heb je dit laten doen en maken ze een soort fotobewerking van hoe het resultaat kan zijn? En leek dit op het eindresultaat?
Ik probeer het heel vaak in de spiegel of bijvoorbeeld zelf op mijn telefoon, maar dat ziet er natuurlijk niet uit.
Geen antwoord op jouw vraag maar misschien heb je hier iets aan:
(en in het algemeen even een vraag aan iedereen): zojuist keek ik op de insta van Furrow en zag een filmpje van 6 weken geleden, zogenaamd âprofile balancingâ.
Men plaatst dan op diverse plekken in je gezicht fillers waardoor de hele vorm kan veranderen.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik zag op insta bij de hashtag profilebalancing best mooie resultaten maar zoals bij dat meisje van Furrow: ik vond haar gezicht vóór mooier⊠nå was alles wat strak en een puntige kin.
Je kunt i.p.v. een neuscorrectie eventueel ook eerst fillers doen. Weet niet of dat voor jou een optie is?
Ik ken iemand die fillers heeft gebruikt ipv neuscorrectie en ik vind het lelijker geworden. Ik weet niet of het veel afhangt van wat je wil veranderen aan je neus maar de vrouw in kwestie had een bobbel bovenaan. En door daarboven wat te spuiten zag het er van de zijkant wel heel mooi uit. Maar in andere hoeken was het echt niet mooi en eigenlijk alleen maar groter. En als je dan uiteindelijk nog voor een neuscorrectie wil gaan dan kunnen die fillers de operatie bemoeilijken.
Er zullen vast succesverhalen zijn maar het is niet per sĂ© zonder consequenties en veel voor- en na fotoâs zijn maar vanuit 2 hoeken genomen dus wou het toch even zeggen!