Plantaardig/vegan eten #2

Oké :blush: ik heb ze kunnen vinden, dus mocht je van gedachten veranderen moet je maar dm’en

1 like

Kan je ook eenvoudig zelf van amandel of havermelk kwark/yoghurt/pudding maken? De zurige smaak hoeft er van mij niet aan te zitten…

1 like

Kopen zal ook makkelijker zijn​:see_no_evil: maar het is hier altijd op :roll_eyes:

Maar ik zal nog eens googlen :innocent:

Met kwark en yoghurt heb ik geen ervaring, maar pudding heb ik regelmatig gemaakt met verschillende soorten plantaardige melk met zo’n pak custardpoeder van Dr. Oetker en dat is heel simpel. Geloof dat het hoofdzakelijk maïszetmeel is dus ook dat is vast zelf best makkelijk te doen maar uit het pak is het altijd foolproof voor mij.

2 likes

Ik ga er gewoon eens mee experimenteren :see_no_evil: echt vies zal het vast niet worden

Als je doel vanillepudding is wordt het sowieso lekker, en het is heel goedkoop dus je kan je er ook geen breuk aan vallen als je een keer wat experimenteert met meer/minder melk voor dikte of andere smaakjes. :slight_smile: Gaat je zeker lukken!

2 likes

Ben benieuw of een chocoladesmaak lukt :innocent: gewoon proberen dus

2 likes

Volgens mij maakt @anon76889665 wel eens zelf plantaardige yoghurt.

1 like

Ik ging enkel tampons en inlegkruisjes halen. Mijn hormonen en baarmoeder hadden duidelijk ook cravings. 🥲

17 likes

Ik heb de vegan KitKat eindelijk gevonden! (AH in Arnhem-noord als iemand daar nog in de buurt is ;)) Ik heb al jaren geen KitKat meer op maar hij smaakt precies zoals ik me herinner en ik vind hem echt lekker :). Ben vandaag ook ongesteld dus een hele goede timing haha.

3 likes

Oké, ik was te enthousiast geloof ik. Ik vind die chocolade eigenlijk helemaal niet zo lekker, het smaakt heel goedkoop? Of is dat sowieso de bedoeling als je cacao’fantasie’ eet?

2 likes

Ik vind hun variant met caramel seasalt wel heel lekker…kan me voorstellen als er een suikerlaagje bij de “bites” omheen zit dat dit ten koste gaat van de chocoladesmaak…

1 like

Sta er cacaofantasie op? Dat mag wettelijk geen chocola heten omdat er te weinig cacao in zit. Net zoals koetjesrepen en van die boterhamkorrels (mag geen hagelslag heten).
Het is inderdaad echt de goedkope b-keus versie van chocola

1 like

Ja, die popcorn omhuld met chocolade was ook maar zo zo vond ik. Enkel die wannabe M&M’s zijn nog te doen. Op de lokale vegan facebookgroep deden ze alsof die crispy bites vegan maltesers waren maar uh, nee hoor die kan je daar absoluut niet mee verwarren. :grimacing:

@LaPetiteRobeNoire
Ik dacht van wel, maar ik heb nog eens naar de verpakkingen gekeken en er staat gewoon als beschrijving ‘… in cocoa-based confectionary’.

Maar er staat dus geen ‘chocolate’, ik denk dat dat op hetzelfde neerkomt dan, dat het te weinig cacao of cacaoboter heeft om chocola te mogen heten.

1 like

Daarom dat mijn zin naar chocolade niet vervuld werd. :weary:
Ik moet echt stoppen met te vlug geld uit te geven aan plantaardige producten gewoon omdat ze nieuw zijn want 7 op de 10 keer vind ik het niet lekker.

2 likes

Kleine opbeuring; je stimuleert producenten wel meer vegan producten te maken😬

3 likes

Ja, helemaal stom omdat het bijna altijd duurder is. Maar in dit geval heeft de teleurstelling er niets mee te maken dat ze vegan zijn!

3 likes

Haha dat houd ik mezelf ook altijd maar voor :joy:

Ik had laatst een vegan salami gekocht bij de jumbo voor €6 :sob: die was zo vies, zelfs met mosterd niet te verbloemen

2 likes