Plantaardig/vegan eten #2

Volgens mij stond er iets over week 37 bij toen, dus ben benieuwd. Zullen ze wel weer de mckroket weg doen gok ik, of was deze al
weg?

1 like

Found it! Dankjewel, zou dus volgende week al zijn! :confetti_ball:

1 like

Oe, ik heb ooit een veganburger op in Duitsland van Mac en die was niet zo. Maar deze lijkt ander recept te zijn en met kaas (of is dat saus?), dus ben heel benieuwd naar deze. Hopelijk dus volgende week!

1 like

Heb ik inderdaad ook eens gehad in Duitsland, die viel mij toen ook tegen. Maar is alweer 2 jaar geleden, en deze ziet er anders uit ja! :crossed_fingers:

1 like

Ben heel benieuwd! Zou het wel jammer vinden als de vega McKroket dan wegging, maar een vegan optie is er natuurlijk nog niet

1 like

Er zou ook eens een menu zijn waarbij je de keuze zou hebben uit meerdere dingen he. Of -gasp- Ă©Ă©n vleesoptie van het menu schrappen om plaats te maken voor iets plantaardigs :roll_eyes:
Ik ben blij dat er een vegan burger komt hoor, maar ik vind het zo stom als andere (succesvolle!) vega/vegan dingen dan weer weg gehaald worden. Snap sowieso niet waarom je nog een mckroket met vlees nodig zou hebben als er zo’n goed vega alternatief is, maar goed

14 likes

Nee vind ik ook stom dat ze altijd het Ă©Ă©n vervangen voor het ander! Zou inderdaad leuk zijn om meerdere opties te hebben, door ook bijv die 'kip’dingen vegan te maken ipv vega en dan een burger erbij

1 like

Ik las op de website van Wateetjedanwel, dat de saus en kaas dan misschien niet vegan is, dus dat je dan zonder kaas en saus moet bestellen. :woman_shrugging: Als dat echt zo is, is het nogal een bummer vind ik. Wat is nou een burger zonder saus? Ik ga wel naar de burger king haha joe.

1 like

Plantbasednews heeft een bericht gedeeld over een plantaardige burger bij de McDonalds. Misschien specifiek voor de USA, maar zou mooi zijn als dit dan ook in Nederland komt.

1 like

De veggie burger die er vroeger was vond ik ook gewoon lekker. Die mag van mij ook prima terugkomen.

4 likes

Gisteren die AH pepersalami geprobeerd op een maĂŻswafel met boter, maar het was echt vies. Het smaakte zo glibberig en mushy?

3 likes

Ken je het ijs van prof Grunschnabel al? Dat verkopen ze in ieder geval bij de AH en Jumbo en is op basis van kokosmelk. Zo lekker romig en kruidig!

Ik zag hem ook voor UK, dus misschien wereldwijd?

2 likes

Is er iemand die in de omgeving van Hoogeveen of Coevorden woont em hier nog belang bij heeft? Uit alle potten 1 portie uit, de so vegan so fine misschien 2

2 likes

Oeh deze zijn lekker! Misschien niet echt "vis"sticks, het zou ook zo kip kunnen zijn misschien, haha. Maar vind het wel aanrader. Deze week in de bonus bij AH :heart_decoration:

3 likes

Ik vind dit altijd zo ontzettend grappig. Vega producten proberen altijd X te zijn maar de consument vind het meer Y. They try so hard
Bijvoorbeeld die “steak” van vivera en lidl die echt veel beter zijn als burger. Of de vegetarische slager braadworst wat eigenlijk gewoon een frikadel is. So close, yet so far away

5 likes

Ja en laten we eerlijk zijn: de verwachting van hoe de smaak zal zijn maakt zoveel uit voor hoe je hem daadwerkelijk ervaart! Als je een steak verwacht en het smaakt als frikandel, valt het tegen. Terwijl als je een frikandel verwacht en het lijkt daarop, ben je blij.

Het komt precies, met ons :dizzy: vegetariers/vegans :dizzy:

3 likes

Iemand al de nieuwe frikandel burger van Vivera geprobeerd? Alleen bij Coop en Vomar te verkrijgen en die supermarkten zitten niet bij mij in de buurt.

Hoe raar is dit? De McPlant van McDonalds: vegan burger met
 cheddar kaas erop. Hoe bedoel je McPlant?!

https://www.ad.nl/koken-en-eten/mcdonald-s-komt-tijdelijk-met-burger-van-planten~a07126cc/

1 like

haha ja daarom had ik hem in het vegetarisch eten topic gedeeld :sweat_smile: