Oh waar koop je die? En wat is er ready aan, enkel nog opwarmen?
Bij de lidl, maar in Nederland zijn ze alleen tijdelijk verkrijgbaar tijdens vegan/bio week (nu niet). Verder is het idd alleen opwarmen haha
Ja zulke verhalen hoor ik.dus meer, daarom heb ik ze gebeld.
Echt heel slecht vind ik dit. Heb je een klacht ingediend?
Ja, wat Kurisu zegt inderdaad! Ik heb ze dus gekocht toen het ook hier bij ons die veganistische week was.
Ja nooit reactie op gehad. Niet van Apeldoorn (1x) en niet van Heerhugowaard (2x).
Ik vind dealen met andere mensen ook veruit het moeilijkste aan vegan eten, niet eens het eten zelf. Dan merk je ook pas hoe inflexibel andere mensen eigenlijk zijn. Ik ga straks met wat vrienden brunchen en ik moet mijn eigen eten maken, ze willen namelijk geen vegan recept proberen want âdat wordt toch nooit zo lekker als het echte.â Het enige wat er verandert is dat er havermelk in zit i.p.v. koeienmelk. Het lijkt me ook voor die mensen zelf vooral erg jammer dat ze nooit open staan om nieuwe dingen te proberen, hoe saai is je leven dan
Ik zie dit helemaal voor me inderdaad haha.
Ben trouwens niet vegan en deed alleen al een tijd mijn best om overwegend plantaardig te eten, maar nu deel ik voor een aantal weken een appartement met een studiegenoot die vegan is (al jaren). Haar maakt het helemaal niet uit wat ik koop of klaarmaak, maar dit leek me een mooie kans om nu echt eens langere tijd volledig plantaardig te eten. Ik merk dat ik alleen prijzen tot nu toe (pas een paar dagen hoor hahaha) lastig vind in vergelijking met mijn huisgenoot. We zitten nu in Noorwegen en zij is Deense prijzen gewend. In Zweden at ik bijna elke dag Oatly Yoghurt, maar dat kostte daar omgerekend ongeveer âŹ2,60 per pak (1L). Hetzelfde pak is hier ook te koop, maar dan voor omgerekend ongeveer âŹ4,70. Nu is het hier over het algemeen wat duurder, maar dit is in verhouding met andere dingen echt veeeeeeel duurder. En ik weiger dus nu om die yoghurt hier voor alledaags gebruik te kopen, want het is nu echt voor mij een extreem luxeproduct geworden. Maar mijn studiegenoot laat zich dus als het gaat om producten die specifiek vegan alternatieven zijn echt door geen enkele prijs tegenhouden. Ik vind het een beetje lastig. Wil geen krent zijn want dat ben ik normaal echt totaal niet, maar ik wil ook niet meegaan in haar uitgavepatroon want dat overleef ik financieel niet. Zij is niet heel rijk of iets dergelijks, maar heeft gewoon veel meer geld over voor eten. Ik wil zelf gewoon goed, lekker en gezond eten en ik ben ervan overtuigd dat dat moet kunnen terwijl ik toch ook naar de prijs kijk van verschillende dingen.
Ik vroeg me af hoe jullie keuzes maken op het gebied van vegan producten die relatief âduurâ zijn. Waar trekken jullie een streep zeg maar?
Edit: even goed om te vermelden: We hebben geen potje voor boodschappen en in principe doet ieder voor zich boodschappen. Maar we koken wel een beetje omstebeurt voor avondeten en lunch, dus daarin zijn de boodschappen wel grotendeels gezamenlijk.
Hmm lastig ja!
Ik heb gemerkt dat vegan boodschappen niet per se duurder zijn, maar dat komt denk ik ook door andere keuzes. Ik kook veel met peulvruchten in plaats van vleesvervangers, bak eigen brood(jes), ontbijt met havermout. Ik ben minder gaan uitgeven aan duurdere gemaksproducten (diepvriespizza, pannenkoeken, snacks) omdat die vaak niet vegan zijn. En het geld wat ik daarmee bespaar, geef ik dan weer uit aan duurdere lekkere vegan kaas bijvoorbeeld. Misschien zou je dat ook kunnen doen? Wel yoghurt, maar goedkopere lunch/avondeten.
Ze eet dan wel gewoon mee zeg maar of dat niet? Als je het een leuke uitdaging vind om mee te doen die aantal weken dat je samenwoont zou ik kijken hoe je idd andere keuzes kan maken zodat je onder aan de streep alsnog op dat bedrag uitkomt wat je kan missen aan boodschappen. Strak budget. En anders gewoon half half doen?
Ik kwam ook nog een leuk boek tegen
Misschien kan je die als e-book lenen voor tips. Of deze
(Eet zelf trouwens niet vegan maar vind dingen uitproberen wel altijd leuk)
Ik vind het niet perse duurder, maar koop wel sommige dingen alleen in de aanbieding. De oatly yoghurt vind ik sowieso te duur (in Nederland is 500 ml volgens mij al 2,50, is het in Zweden dan zo goedkoop of klopt dat niet?), Alpro koop ik groot in als het in de aanbieding is. Maar meestal bestaat mân ontbijt uit havermout met een plantaardige melk van een huismerk (ook vaak in de aanbieding). Ik eet niet zoveel vleesvervangers, maar ook die koop ik in de aanbieding.
Wat ik ook vaak in de aanbieding koop is ben & Jerryâs ijs. Ik vind het eigenlijk veelste duur, maar ik hou van romige ijs soorten (ook sorbet trouwens) en er zijn nou eenmaal geen goedkope vegan smaken te vinden zo ver ik weet.
Mag toch hopen dat je dit gratis krijgt, wat een ellende
Even een tipje voor wie ooit in Wenen is: ik heb vandaag superlekker gegeten bij Veggiezz aan de Salzgries. Heel leuk volledig vegan tentje, ze hebben ook verschillende cocktails/mocktails, huisgemaakte limonades en taartjes als toetje. Wat mij betreft echt een aanrader, leuke bediening ook.
Was het maar zoân feest.
Dit was de enige optie, pittige âkipâ
HĂ© waren slappe gehaktballen in een saus die superscherp was. Niet lekker pittig. Meest troosteloze wat ik in tijden gegeten heb.
Dit was serieus iets van de kaart? Ik dacht echt dat het een: ja dat hebben we niet, we kunnen wat groentes roerbakken met rijst-oplossing was.
Vind het echt bizar dat je als restaurant nu nog zoiets op tafel zet. Ga je nou naar een steakhouse vind ik het nog tot daar aan toe, maar bij de Beren mag je toch wel meer verwachten.
Je vrienden willen serieus dat je als een soort van uitgestotene je eigen eten bereidt omdat ze geen havermelk in hun eten willen ipv koemelk? Alsof ze daar ooit iets van gaan merken. En stel dat het iets minder lekker zou zijn, wat ik echt niet geloof maar stel dat, omwille van gezellig samenzijn zorg je toch dat iedereen zich welkom voelt? Jeetje ik zou wel mân vriendschap overdenken eigenlijk. Wat star, gemeen en ook zo anders kijkend naar de wereld. Heel rot voor je!
Jep. 15 euro pure ellende.
Ik zou zweren dat ik hier laatst las dat er bij MacDonalds een vegan burger komt, maar ik kan het nergens terug vinden. Niet hier op het forum maar ook niet op internet.
Shit, heb ik het gedroomd?
Volgens mij stond het in de caption van een post op Instagram van wateetjedanwel!