Plantaardig/vegan eten #2

Oké deze ga ik volgende x proberen. Maar hier zit ook geen appelciderazijn in ofzo

@Sjern ja miss had ik nu teveel banaan, @BepBrul ja wel appelciderazijn maar als nog een grote platte kleffe bende. Maar ik let ook nooit op overmixen, miss een x wel doen

Ik heb nep bloedworst gemaakt. Apart gegeten merk je dat het geen bloedworst is, maar samen met het brood en gebakken appeltjes was het echt lekker!
(Op foto ziet het er niet zo appetijtelijk uit zie ik nu)

4 likes

Ik ben dit topic weer eens aan het doorspitten voor tips en inspiratie, want het is hoog tijd dat ik weer veel meer en beter vegan ga eten.

Gebruik ook hier in Denemarken havermelk, maar heb laatst wat dingen gekocht om te proberen omdat ze in de aanbieding waren, waaronder cacao havermelk en een yoghurt met een smaakje op basis van amandel. Vinden jullie, ondanks dat het misschien niet allemaal in NL te koop is, het leuk als ik van dat soort dingen hier ook wat reviews geef?

Ik dacht trouwens altijd dat het aanbod in plantaardige vleesvervangers in Denemarken uitgebreider zou zijn dan in Nederland, maar dat valt me heel erg vies tegen tot nu toe. Ik mis mijn Albert Heijn en ook de Lidl hier heeft niet dat chille assortiment dat ik gewend ben (gelukkig wel de Next Level burger en gehakt). Qua plantaardige yoghurt etc. heb ik hier dan wel al veel interessants gezien.

2 likes

Als hij klaar is laten afkoelen in een dichte oven, dan op een kier, en als alles afgekoeld is dan pas er uithalen. Dat helpt ook goed tegen inzakken!

1 like

Ik gebruik dit recept al jaren en vind het echt super lekker en chille structuur https://www.makingthymeforhealth.com/flourless-vegan-double-chocolate-banana-bread/

5 likes

Looking good!

1 like

Omg fam ah eigen vegan kaas!!! Hopelijk niet zo tyfus duur

Ik ben zo gelukkig

25 likes

Ik heb echt maar een vegan kaas geproefd (simply v) die ik een beetje in de buurt vond komen van kaas. Ben super benieuwd en inderdaad hopelijk geen 1 euro per plakje ofzo :joy:.

2 likes

Ik vind violife dus echt wel kazig genoeg eigenlijk @Boondigga heb je die wel eens geproefd? Iig voor op een tosti it hits the spot

1 like

Hmm ja ik vind die dus best flauw? Na simply v vind ik die wel het beste inderdaad! Moet zeggen dat ik toen ik nog kaas at, ik altijd extra belegen oid nam. Dat heeft wel een hele andere smaak dan jong belegen waardoor ik die vegan kazen denk ik te flauw vind.

1 like

Ohja snap ik, ze smaken zeker naar jonge kaas. Daarom vind ik het op tosti prima te doen. En de cheddarvariant? Die smaakt echt anders. Maar nog steeds beetje mild hoor

1 like

Oh die ben ik nog niet tegen gekomen. Thanks voor de tip, ik ga op zoek! Lets hope haha als ik iets echt wel mis dan is het kaas.

Ik kocht m bij de Jumbo!

1 like

Hello people, al half jaar 95% vd tijd vegan.

Maar heb serieuze cravings voor kaas af en toe.
En kfc kip. Heb nog geen goede vervangers kunnen vinden. Vooral niet voor de smaak van kaas. Iemand suggesties?

Ik eet trouwens niet alleen vegan maar probeer echt whole foods plant based te doen zonder zout, olie en suiker. Als iemand nog een goed makkelijk recepten boek weet met bovenstaand eeteisen let me know!

Kfc + kaas en whole foods plant based staan zo’n beetje lijnrecht tegenover elkaar, haha.

Voor wfpb kan ik je aan het How Not To Die kookboek wel aanraden. Recepten zijn vrij simpel vind ik maar lekker.

2 likes

Heb laatst bij de coop vegan Schimmelkaas gekocht, best ok vooral op een toastje. Schijnt ook goed te werken als je de pastasaus van maakt met room. Weet ff 't merk niet meer.
Schijnen bij de coop ook vegan feta te hebben die echt naar feta smaakt, vind violife naar geitenkaas smaken

1 like

Van eigen merk?

Deze mix is heel chill voor kfc trouwens. Je kunt er kipstuckjes voor gebruiken of sojabrokken.
Of bloemkoolroosjes als je nog een hint van whole foods wil :wink:

3 likes

Waar is dit te koop? Is dit een toko of supermarkt

Ik ben echt heel benieuwd naar bloemkool met zo’n laagje. Ik kan me niet voorstellen dat bloemkool naar kip gaat smaken maar het ziet er wel altijd vet lekker uit als mensen met bloemkool van die drumsticks maken :star_struck:

Toko!