Plantaardig/vegan eten #2

Ja, heel lekker!
Mis wel een beetje het vettige van echt goede donuts, maar ze zijn wel lekker luchtig. Gelukkig geen ovendonuts.

1 like

Ik had vandaag de vegan juicy steak van de lidl, en volgens mij smaakt hij heel erg naar frikadel?
Ik weet het niet zeker, want ik heb al zeker 25 jaar geen frikadel meer op (ik vind frikadellen niet lekker namelijk :grimacing: ), maar als iemand behoefte heeft aan een frikadel zou ik zeggen probeer deze even :stuck_out_tongue:

2 likes

Vandaag deze proberen

Er is ook kokos en haver

5 likes

Ik vind ze wel lekker, heb niks met oploskoffie maar deze zijn wel oke.
Hier lagen ze al in de afprijsbak bij de Jumbo dus maar meegenomen ter proberen.

1 like

Nog even een tip: mijn collega’s hebben voor jumbo een nieuwe vegan maaltijdsalade met spicy jackfruit ontwikkeld! Nog meer keuze :)!

16 likes

Kwam vandaag deze tegen, ga er deze week een proberen

3 likes

De pasta met tomatensaus is ontzettend vies, geen aanrader. Ze hebben orzo als pastasoort gebruikt waardoor er totaal geen bite in zit maar het gewoon een vieze brij zonder textuur is. :thumbsdown:

1 like

Wiiiie kan me helpen. Altijd als ik bananenbrood bak wordt het zo’n compacte kleffe bende. Er zit totaal geen lucht in. Weet iemand hoe dat beter kan?

Gebruik je wijnsteenbakpoeder?

Nee gewoon standaard bakpoeder en soda

Dat zou zelfde effect moeten geven dacht ik.
Lisa van Lisa goes vegan zegt dat ze voor de luchtigheid bakingsoda en appelazijn gebruikt.

Misschien weet iemand anders het?

1 like

Wat is je recept?

Niet te lang mixen, direct in de voorverwarmde oven (dus niet nog even op het aanrecht laten staan) kunnen ook nog een verschil maken.

Ik heb gisteren die nieuwe worstjes van de Plus geprobeerd en zou ze zo opnieuw kopen! Smaak is echt goed, vond ze alleen een beeetje flauw dus heb er een klein beetje zout overheen gedaan en dat werkte prima. Textuur ook goed, in z’n geheel misschien net wat zacht maar echt helemaal niet verkeerd. En gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid in één verpakking, dat is ook wel eens anders

5 likes

Vind het alleen een gemiste kans dat ze weer worstjes, “stukjes” en burgers hebben gedaan :sweat_smile:

1 like

Is toch wel wat het grote publiek aanspreekt. Ik vind het wel weer tof dat ze, ookal zijn het saaie dingen, alles plantaardig hebben gemaakt

Bij mijn plus betekent dat dat ze gewoon in de plaats zijn gekomen van de vivera producten, dus wat dat betreft niet zo tof😅

Gebruik je ook appelciderazijn bij de baksoda? De werking van de soda wordt pas geactiveerd als er iets van zuur bij komt. En nadat je dat bij het beslag doet niet teveel mixen zodat het zn werking niet alsnog verliest. Daarnaast gebruik ik meestal zo’n 4 bananen en 250 gram spelt- of tarwemeel. En een paar eetlepels amandelmelk. Maar het ligt ook wel aan je oven denk ik. Kwestie van heeel vaak proberen (en falen). Succes!

2 likes

Ik denk teveel natte producten, maar zou ook aan je oven kunnen liggen. Misschien eens een ander recept proberen?

Mijn vriend vond de korma iig lekker!

1 like

Ik gebruik dit recept en dan gaat het nooit fout.
Zelf voeg ik ook cardamom aan het recept :kissing_closed_eyes:

1 like