Plantaardig/vegan eten #2

Ik koop wel eens van die kleine soja chocolademelk pakjes van Alpro of een random huismerk en dat vind ik gewoon lekker, net chocomel. Maar misschien verschillen daar de meningen over?
Ik had er alleen een keer per ongeluk waar stevia in zat ipv suiker en dat was echt niet te drinken :nauseated_face:

Warme chocolademelk maak ik altijd zelf, twee eetlepels cacao en een theelepel suiker mengen met een klein beetje water, en er dan hete melk (soja, amandel) naar keuze doorheen roeren. Je kunt het natuurlijk ook zoeter maken met meer suiker als je dat wilt.

1 like

Ah bedankt! Ik kan dus totaal niet tegen warme chocolademelk (met echte melk), lig daar de hele avond van plat met buikkrampen. Ben nu steeds meer de overstap aan het maken op vegan eten en het leek me leuk om na zo veel jaar weer een keer chocolademelk te drinken haha. Hopelijk krijg ik van plantaardig geen last. Kan ik die pakjes van Alpro ook opwarmen?

Ik vind die van alpro ook lekker inderdaad!

1 like

Ja hoor, gaat prima.
Ze hebben ook grote pakken trouwens maar ik vind 1 glas een keer in de zoveel tijd genoeg daarom neem ik altijd kleine pakjes. Ik drink zo’n groot pak niet op.

Top! Ga ik dat een keer proberen. Dankjewel :slight_smile:

Hmm ik maak het altijd heeeel simpel:

Bouillon
Een grote uit
2 Courgette
Halve rode peper, knoflook, wat komijn en beetje zout & peper
Of juist knoflook en munt, zout en peper
En dan superglad pureren

Ik doe geen haverrroom oid, vind ik zelf niet nodig. Maar wat ik zei heeel simpel, dus weet niet of je dit zoekt.

Oatly chocolademelk!

3 likes

Alpro amandel met pure chocolade vind ik zelf lekker. Kan je ook goed opwarmen. Of gewone amandelmelk opwarmen en vegan chocolade erin smelten

Thanks voor de tips nog @NoyraSoturi @anon76889665
Een maand later heb ik dan toch m’n eerste kombucha :smiley:

Dit is appel, en heb nog een batch met kaneel, peper en gember. In die laatste zit bijna geen koolzuur helaas

Als iemand in Utrecht een scoby wil, hmu

6 likes

Oatly haver cacao!

Deze inderdaad! Eerst kocht ik altijd die van Alpro maar die is veel zoeter/kunstmatig zoet. De overgang moest ik dus even aan wennen want die van Oatly is minder zoet, maar die is veeel fijner.

Ja oatly inderdaad, hier ook fan! Of zelf maken met havermelk, cacao en beetje suiker, ook wel lekker als het iets minder zoet is

Volgens mij ging het hier laatst over dat alle vegan kipstukjes weg zijn maar de nieuwe verse nep kip van de plus is vegan! Al hun nieuwe vega producten zijn vegan. En deze week 50% korting

2 likes

Heeft iemand de speculoosdonuts van de Ap al geprobeerd? Ik heb de zebradonuts net getest en die zijn goedgekeurd!

Welke smaak is zebra :roll_eyes:

Wit glazuur + pure chocola + kleine stukjes hazelnoot. Ze zien er fabulous uit. :tipping_hand_woman:

3 likes

Ik vond de speculoos donuts zelfs lekkerder dan zebra!

1 like

Nieuwe vegan verse worstjes van de plus: echt een nieuwe favoriet! Vergelijkbaar met moving mountains qua bite, geen glibberige nep darm/omhulsel, lekkere smaak. Mijn vlees eter vriend vind ze qua smaak spot on met echte worstjes. Ik vind ze lekkerder dan incredible sausages. Maar ze zijn wel extreem zacht voordat je ze bakt, en die van mij zijn meer vierkant dan rond haha. Bakt wel makkelijker.

Wel op basis van soja, mocht dat een punt zijn

11 likes

Wat is dat wat je erbij hebt? Kleine uitjes?

Zelfgemaakte gepicklede uitjes haha. Zoals Amsterdamse/zilveruitjes maar dan scherper

1 like