Omatopic (Deel 1)

Ik brei nu de hipsterhuen van petiteknit. Is ook voor mannen. Maar ik denk dat er ook gratis soortgelijke te vinden zijn. Zal eens zoeken!

1 like

Ferry in the Harbor! En ik maak nu zelf Dipyramid, die kan ook wel voor mannen. Denk dat het vooral aan de kleur ligt of het voor een man kan en wat hij mooi vind!

1 like

Oooo wat heeft petiteknit fantastische patronen!! Die truien ook! Die muts is ook echt leuk trouwens.

@Stjerne ooo die is leuk!! Vriendje wil alleen geen “hipsterding” zoals die het zelf zegt haha :frowning:

Brei niet zo vaak, maar wil meer gaan breien (weer).

1 like

Geloof dat wolplein hele handige filmpjes heeft over t breien!

Maar als ze gewoon van je naald zijn afgeschoven, zonder dat er een stukje uitgehaald is ofzo, dan kan je ze gewoon weer oppikken

Hahaha, ja oke het zijn wel hipsterdingen :stuck_out_tongue:
Weet niet of je ravelry hebt? https://www.ravelry.com/patterns/knitting/popular/hat Hier staan ook ‘normale’ mutsen tussen. En ook veel gratis patronen.

Ik denk dat je lapje nu horizontaal dubbel moet vouwen en slip stitches moet maken door beide zijdes zodat je een soort tunneltje krijgt. Dit tunneltje moet vervolgens binnenste buiten vouwen zodat de “naad” aan de binnenkant komt en dan moet je in de ruimtes tussen elke row (of “in” de row dat vind ik lastig in te schatten of dat kan) elke keer een losse en een vaste doen (dus dan heb je in totaal 36 stitches op t eind).
Dat zou ik doen denk ik. Waar ze dan op doelen met “sewing it together” weet ik alleen niet?

2 likes

Heb een overslagvestje gebreid, ben blij met het resultaat! Moet alleen nog even opspannen en misschien een draad door de boord als het te wijd blijkt. Nu overweeg ik de sofaded trui te gaan maken, weet alleen niet zo goed waar ik het beste garen daarvoor kan kopen.

21 likes

Wauw mooi zeg!!

1 like

Ooooh ik had mee gedaan aan Fibre Share (dan maak je een pakketje met minimaal 200gr wol voor iemand en iemand anders maakt dat voor jou) en mijn pakje uit Finland kwam net. Ik ben in shock!! Het is zooo veel en zo mooi allemaal. Met thee, chocolade, heeeel veel finse wol…

10 likes

Mooi zeg! Gave kleur ook :slight_smile:

1 like

Je hebt de steken gedeeltelijk recht/averecht er op gezet, even mee klungelen zodat je de lusjes allemaal dezelfde kant op hebt als bij de steken er naast

2 likes

Het lijkt ook alsof er nog 1 steek niet opgepikt is, daar is het ‘streepje’ wat je ziet langer dan bij de anderen. Balen zeg!

Alleen de mouwen nog, kort of 3kwart, dat weet ik nog niet zeker.
En 1000 draadjes wegwerken…

9 likes

Yay! Succes :smiley:

Wool&Honey in Disneyland! Met een lang(er) t-shirt/hemd eronder staat hij heel mooi! Afgelopen dinsdag is hij ook goedgekeurd door m’n breiclubje haha, dus ik ben er nu wel tevreden mee :slight_smile:

13 likes

Ooh dan zou ik ook uithalen! Anders blijf je het toch zien…

Ooh ja dat is echt balen idd! Hou vol, want op een gegeven moment leer je bij dit soort dingen steeds beter zien wat je fout hebt gedaan en hoe je dat op kunt lossen. Iedereen moet wel eens een stuk uithalen en/of smijt de breipennen even aan de kant. Zeker in het begin! :flushed:

Ik ben verliefd geworden op dit garen:

Maar het pakket om die shawl te maken kost 75 dollar en dan nog de verzending. Beetje te duur vrees ik!

Edit: al ben ik misschien gewoon nog niet gewend aan de prijs van handgeverfd garen. Een rondje Google later blijkt dit gewoon duur te zijn. Maar ik heb dit nog nooit opgezocht laat staan gekocht.

7 likes

Ik heb tot nu toe enkel shawls en omslagdoeken gehaakt. Ik ben nu gestart met een muts voor mijn dochters maar het wil niet lukken. In het rond haken is niet simpel. Dit weekend nog maar eens rustig proberen.

Vraag: Als er in het patroon staat 54 steken en dan sluiten met een halve vaste dan moet je toch effectief de toer sluiten door de 1e en de 54e steek met een halve vaste te ‘verbinden’ hè? Of begrijp ik het verkeerd?

1 like

Bedankt Tom_Riddle!