Omatopic (Deel 1)

Dankje! Dan ga ik een beetje experimenteren!

Handig om het te leren inderdaad! Waar heb je alle materialen gekocht?

Ik heb stof (ongebleekt katoen), naalden, een borduurring en garen gekocht bij een hobbywinkel bij mij in de buurt. Maar er zijn ook veel webshops die spullen verkopen.

2 likes

Mijn eerste borduursel is ook af!

28 likes

Hier ook een eerste borduursel! Even geoefend met een pakket van Xenos. Design is verder niet mijn smaak (maar had er wel plezier mee), wil nu dus ook mooiere borduursels gaan maken!

8 likes

Wat een mooie borduusels allemaal!! Ik heb er eentje half af liggen en nog twee om mee te beginnen, maar kan me er niet zo toe zetten ofzo? Brei liever :stuck_out_tongue:

36671325_630366717349603_5938852203044274176_n_medium2

Ik ben eeeeeindelijk verder gegaan met mijn ‘Izumi’. Vind het zó’n rot patroon, je moet mega goed opletten. En heb mijn strengen niet afgewisseld waardoor er kleur verschil is :frowning: Mijn moeder zag het vanmiddag, baal zo! Maar als hij af is ben ik vast blij met het eindresultaat, dus ik probeer door te zetten…

7 likes

Ik heb mn tweede borduursel gemaakt, vind t echt heel leuk om te doen! Ben begonnen met de wolken, met allerlei verschillende steken en daarna lavendel.

20 likes

Heeft iemand misschien ervaring met het overnemen van een patroon op borduurstof? Ik heb speciaal carbonpapier gekocht maar het werkt niet echt.

Tegen het raam houden? En dan overtrekken met uitwasbare stift?

1 like

Ik heb het met potlood gedaan want kon geen watervaste stift vinden in de winkels. Maar je moet dan heel erg opletten dat je goed over de randjes heen gaat. En inderdaad tegen het raam gehouden en overgetrokken maar ik kreeg daar echt een zere arm van :’)

Leuke borduursels trouwens! Vooral die lavendel!

1 like

Vet mooi en heel mooie kleur!
Mijn moeder zei vroeger altijd als ik een foutje in mijn werk had dat de Shakers (oké wel een christelijke sekte maar goed) expres een foutje in hun handwerk maakten omdat alleen God perfecte dingen creëert en de mens niet; ik ben niet gelovig maar heb dat altijd een mooie manier gevonden om naar foutjes te kijken. :blush: (En vet handig omdat ik ook van handwerken houd maar daarnaast ook slordig ben.)

5 likes

Super leuk!

1 like

Welke steken heb je gebruikt voor je lavendel? Die ziet er echt netjes uit!

Een vriend van me gaat vingerloze handschoenen voor me haken in huffelpuff kleuren, dus ik kan niet wachten voor kouder weer hahaha!

Het is de lazydaisy steek, wel tijdrovend haha. Zijn trouwens beide patronen van Ohsewbootiful.

1 like

Ja, maar wel leuk om te doen! Okay, die ga ik onthouden.

1 like

Geweldig dit! Is dit moelijk te maken? Ik ben in verschillende soorten handwerk wel redelijk thuis maar vind dit echt heel leuk. Heb zelf een teckeltje, dus vandaar :slight_smile:

Ik was gisteren bij Recht&Averecht in Arnhem en wát een mooie winkel!! Ze hadden zoooo veel mooie wol.

Heb deze meegenomen maar weet nog niet wat ik ermee wil maken. Iemand een idee? Wil eigenlijk geen sokken, want vind dat een beetje ‘zonde’ ofzo van zo’n mooie dure streng :stuck_out_tongue:

8 likes

Mooi!
Iets van een sjaal?

1 like

Een simpel topje, wat dan door de mooie wol gelijk heel bijzondet oogt?
Ik heb recht & averecht ook bog op mn lijstje staan, is maar een kwartiertje met de trein!

1 like