Omatopic (Deel 1)

Wat een geweldige dingen worden er weer gepost de laatste dagen. Jouw dekentje <3 @Ludo

Ik haak, en in het verleden heb ik ook geborduurd, echter is dat borduren nooit goed van de grond gekomen. Ooit had ik een redelijk groot borduurwerk maar toen ik ging kijken naar de prijzen voor het laten inlijsten, was voor mij de lol er af.
Hoe doen jullie dat? Lijsten jullie het zelf in, of laten jullie het doen, en doen jullie er dan glas voor of niet?

2 likes

Over het algemeen, maak ik de dingen die ik maak in borduurringen, dus dan is het inlijsten niet zo een probleem. Als ik ze wel inlijst doe ik het zelf.

(De borduurringen haal ik bij Xenos of bestel ik op Aliexpress. Ze hebben vaak best wel goede kwaliteit)

1 like

De roze kant

En de gele kant met oma’s wol

14 likes

Ik heb niet altijd zin in het gepriegel van borduren, dus ga ik maar priegelen met kleuren op nummer voor volwassenen. :sunglasses::older_woman:t2:

7 likes

Thanks! Heb inmiddels 1 proeflapje gedaan. Gister begonnen, vandaag afgemaakt. Vandaag ging al een stuk beter dan gister. Nu nog erachter komen hoe je verschillende kleuren in 1 lapje doet en ik kan echt beginnen :slight_smile:

1 like

Ik maak een dekentje met 1 kleur per lapje en vind dat wel een chill simpel projectje!!

12 likes

Oeh die van @Bertha is ook gaaf!
Leuk dat het goed gaat met haken. Het wisselen van kleur zie je in dit filmpje goed:

2 likes

Wat doe je als de ene trui niet meer zo leuk is om te breien? Dan begin je gewoon met een nieuwe :biggrin::biggrin:

5 likes

Ik heb moed verzameld om m’n stippendeken aan elkaar te naaien. Wat een @%*werk zeg. Nog niet eens op de helft.

15 likes

Hij wordt wel mooi!!

1 like

Precies, hij wordt prachtig!

Ik probeer nu aangeschoten een sok te breien haha, moeilijk!!

4 likes

Hahahahaha hopelijk geen spijt straks

Mooi! Daar heb ik nu ook helemaal zin in!

1 like

Oh jee haha! Uit persoonlijke ervaring: het kan heel spectaculair fout gaan haha

2 likes

Maar hij wordt super mooi! Heb je hier een patroon voor gebruikt? Moet nog een dekentje maken voor de baby van mijn neef en wilde iets wat hier heel erg op lijkt gaan breien, maar gehaakt vind ik fijner voor een baby deken! (ze hebben als ze iets ouder zijn zo’n lol om hun vingers in de gaatjes te steken, mijn nichtje gebruikte het om speeltjes die te ver lagen te grijpen zodat ze niet hoefde te kruipen haha)

Work in progress, eerste borduurwerkje! Vind het leuker dan ik dacht, maar nog niet echt ontspannend

15 likes

Thanks! Niet echt een patroon voor deze gevonden. Maar je hebt wel veel voorbeelden van zoiets met drie toeren en dan per lapje meer wit van het vierkant. Bijvoorbeeld van studio hip en stip.
Ik wilde liever dat de cirkels groter zouden zijn (4 toeren) en het vierkant eromheen kleiner, dus heb een beetje uitgevogeld hoe dat dan moest.

1 like

Ooh echt leuk! Is het een patroon, of zelfbedacht? (Dat ontspannende komt wel, bij mij kwam het nadat ik mezelf niet meer prikte met de naald)

2 likes

Dank je! Het is een patroon van https://namastehandembroidery.com. Het is een beginnerspatroon om een aantal basissteken te leren. Ik heb mezelf inderdaad al heel vaak in mijn been en hand geprikt :’)

2 likes