Maar welke andere categorie heb je dan behalve toeristen en locals? Dus dan is toch iedereen de target?
De populatie van Sri Lanka is hoofdzakelijk boeddhistisch, er zijn nu aanslagen gepleegd specifiek op minderheden die zich bevinden in de kerken op eerste paasdag en mensen die in hotels zitten wat natuurlijk vaak toeristen zijn.
Mij ging het vooral om het punt dat het ĂŒberhaupt niet zou boeien dat er toeristen dood zijn. Zoals ik al zei, dit is voor iedereen in het land verschrikkelijk. Voor de lokale bevolking die kerken bezoekt, voor de lokale bevolking die geen kerken bezoekt, voor de werknemers en toeristen in hotels, etc. Dus vind ik het wel nieuwswaardig om te vermelden dat er dus ook toeristen zijn overleden.
Ik snap het, dank!
Ik denk dat er vooral gedoeld wordt op hoe de media brengen dat er ook toeristen zijn overleden. Het komt vaak over alsof het juist meer boeit dat er toeristen overleden zijn, alsof een Westers leven meer waard is dan dat van een local daar.
Ik hoorde op de radio dat het ging om een bom die de politie probeerde te ontmantelen, dus niet nog een aanslag.
Ik stoor me aan de berichtgeving bij rampen omtrent slachtoffers. Nu ook weet op nos: wat weten we van de slachtoffers van de aanslagen in Sri Lanka? Met vervolgens alle slachtoffers met een verhaaltje of foto erbij. Lijkt me ook echt vreselijk voor de nabestaanden.
Dat soort journalistiek vind ik echt een hoog "de Ă©Ă©n zijn dood is de ander zijn broodâ gehalte hebben.
[ FOTO van facebook gepikt ]
Kees was met zijn nieuwe vriendin, die hij net ten huwelijk had gevraagd, naar Sri Lanka gekomen om vakantie te vieren. In Nederland laat hij zijn ex-vrouw en drie kinderen uit een eerder huwelijk achter. Klaas [Friese achternaam], liet aan [Nieuwszender X] weten dat hij vroeger een seizoen heeft gevoetbald met kees. âKees was een aardige jongen maar een slechte keeper. Ik zal hem missen.â
Ben jij ook een keer naar Sri Lanka geweest? Laat het ons weten.
Buurvrouw Corry op Twitter: âKees heeft wel eens een paar lampen bij mij opgehangen.â
Geembedde Facebook reactie: âIk ben 3 jaar geleden naar Sri Lanka geweest.â
Journalist: Corry mogen wij contact met je opnemen voor een diepte-interview voor [krant]?
Is dit echt?
Ik weet dat dat hier bedoeld wordt, maar daar ben ik het niet mee eens. Voor âonsâ buiten Sri Lanka is het toch van belang om dat melden.
Als de media zich alleen op de toeristen focussen, is dat inderdaad âfoutâ. Maar ik vind dus dat er wel ook op de toeristen mag worden gefocust. (En nee niet die verhalen van âik ken pietje en pietje heeft een zus die wel eens 20 jaar geleden naar sri lanka gingâ, die slaan nergens op)
Nee maar zo gaat het er wel vaak aan toe.
Gelukkig! Maar zo gaat het inderdaad vaak. Iedereen kent wel een slachtoffer bij rampen ; de nicht van de buurman van een ex-collega⊠Dat soort situaties
Ja, ik ben het met je eens dat er ook gezegd moet worden dat er toeristen zijn omgekomen en ik vind het ook helemaal niet gek dat er gemeld wordt dat er een Nederlander is overleden. Maar de manier waarop, daar sta ik niet achter.
Jij kan wel voor De Speld gaan schrijven
haha, ja, hij is er ook voor de vvd en de pvv
Ja is dezelfde gast die al die domeinen heeft geregistreerd. Begon ooit eens als een geintje jaren geleden
Ik erger me zo aan het klimaatbeleid van Rutte. Vandaag stond er een interviewtje met hem deels uitgeschreven in het AD. Heeft hij gezegd âJa we moeten wel maatregelen nemen, maar ja. GroenLinks wil geitenwollen sokken mensen van ons maken, die gaan te ver. We moeten wel gewoon leuk en prettig kunnen blijven leven natuurlijk.â En dat het ook geen zin heeft voor meer te doen dan omringende landen.
Eh zo werkt het toch niet, waar zijn je prioriteiten?? Ik erger me zo erg aan die âna mij de zondvloedâ houding. Als we zo doorgaan valt er voor de volgende generatie helemaal niets meer te leven.
Het maakt me echt nerveus dat dat kwartje maar niet valt. Hoe lang nog voor het te laat is denk ik dan telkens
Ja wat een verschrikking weer hoor, al had ik ook niet anders verwacht van Rutte. Ik word er oprehct behoorlijk moedeloos van, want Rutte werd juist nog wel gezien als een âgroeneâ VVDâer. En ik heb geen idee hoe deze mensen nog te beĂŻnvloeden zijn want het boeit ze gewoon echt niet lijkt wel??
Echt zo vreselijk stom, werd er ook boos van. En stomste is dat zoveel mensen dan denken joh als de minister-president zegt dat het meevalt, dan zal het zeker meevallen!
Ja als we over 50 jaar op zelfgemaakte vloten over gesmolten poolkap-water dobberen kunnen we terugdenken aan al die gezellige (lekker warme!) zomeravonden dat we absurde hoeveelheden dood dier in onze tuin roosterden en naar binnen werkten met liters Remia saus. Als dat niet eens meer mag, DAN HOEFT HET VOOR MIJ NIET MEER.
Wat een grapjas, we slaan al lang door, maar dan de verkeerde kant op!